محدودیت‌های جدید وزارت بهداشت کانادا در مصرف نوشیدنی‌های الکلی

Submitted on ش., 12/22/2018 - 23:36

وزارت بهداشت کانادا به دنبال مرگ نوجوان مونترالی در زمستان گذشته، از کاهش میزان الکل در نوشابه‌های شیرین و یکبار مصرف خبر داد.

به نقل از thechronicleherald، به گفته آژانس فدرال محصولات یکبار مصرف برای عموم جامعه بخصوص جوانان می‌توانند خطرناک باشند و از این پس باید هر بطری آنها حداکثر حاوی 1.5درصد الکل باشند.

« سوپریا شارما»، رئیس مشاوره‌های پزشکی وزارت بهداشت کانادا در گفتگو با خبرنگاران گفت: در حال حاضر این نوشیدنی‌ها 4 برابر حد استاندارد الکل دارند که می‌تواند برای تمام افراد بخصوص نوجوانان خطرناک باشد.

این اقدام در پی مرگ «آتنا جرویس» ، نوجوان 14 ساله کبکی در پی نوشیدن این نوشابه‌ها صورت صورت گرفت. جسد این دختر پس از چند روز گمشدن پشت مدرسه محل تحصیلش پیدا شد.

گفته می‌شود این دختر قبل از مرگ یک یا چند بطری نوشابه FCKD UP 568 میلی لیتری با حدود 11.9 درصد الکل که به راحتی و با قیمت 4 دلار در مغازه‌ها عرضه می‌شود نوشیده است.

به دنبال این حادثه شرکت تولید کننده این نوشابه نیز تولید خود را متوقف کرد.
بنابر قوانین پیشنهادی جدید وزارت بهداشت کانادا این نوشیدنی‌ها حاوی نوعی الکل طعم‌دار تصفیه شده می‌شوند و در هر بطری 568 میلی لیتری، حدود 4.5 درصد الکل وجود خواهد داشت.

در حال حاضر یک نوشیدنی 355 میلی لیتری دارای 7.2 درصد الکل است ولی از این پس یک نوشیدنی 473 ملی لیتری حاوی 5.4 درصد الکل خواهد بود.

به گفته وزارت بهداشت کانادا نوشابه‌هایی که حاوی بیش از 750 میلی لیتر محتوی هستند و بیش از یکبار مصرف می‌شوند از این قانون مستثنی هستند.
«شارما» افزود: بسته‌بندی، طراحی و محتویات محصولات مناسب جوانان از نظر سلامتی باید مشخص و متفاوت باشد. او تاکید کرد که بنابر تحقیقات صورت گرفته مشخص شده که این گونه محصولات نقش مهمی در ترویح مصرف الکل در بین جوانان دارند.

گفتنی است این تصمیم درپی حدود 9 و نیم ماه بحث و بررسی اتخاذ شده است و حدود 45 روز دیگر مراحل آن نهایی می‌شود و از بهار 2019 اجرایی می‌شود.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز