قتل نادر فدایی در جریان نزاع خیابانی در شمال نورث‌ یورک

Submitted on ش., 09/22/2018 - 19:45

قتل نادر فدایی در جریان نزاع خیابانی در شمال نورث‌یورک
در اواخر روز چهارشنبه، نادر فدایی، مرد 41 ساله ایرانی در محله ویلودیل تورنتو مورد حمله قرار گرفت.

صبح روز بعد از حادثه، داریوش اقدسی، یکی از دوستان نادر فدایی به خبرگزاری Sun گفت که این دو اغلب بعد از کار ساختمانی با هم ملاقات می کردند. اقدسی شرح داد که، نادر، متاهل و صاحب دو فرزند بود، وی بیان کرد: نادر فردی آرام و بی آزار بود اما زمانی که در ساعت 8 شب در یک پلازا در نورث‌یورک با مادرش بود با مردی درگیر شد.

این درحالی بود که مرد به مادرش توهین کرد و نادر عصبانی شد و از مرد دیگری پرسید که آیا او به مادرش توهین کرده است، و سپس درگیری بوجود آمد.

در آن هنگام مرد چاقو بزرگی درآورد و آن را از شانه تا شکمش کشید. او احتمالا یک بیمار روانی بود، زیرا مردم عادی این کار را نمیکنند.

فدائی به بیمارستان منتقل شد، و در همانجا درگذشت.

پلیس تورنتو از مردم خواست تا اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد یا شاهد ماجرا بوده است با شماره 7400-808-416 تماس بگیرد.

قتل فدایی 79مین قتل شهر است. در همین حال، چند ساعت قبل حدود ساعت 7 صبح، مردی 20 ساله در نزدیکی کتابخانه یورک وودز درخیابان فینچ چندین بار مورد شلیک قرار گرفت. او با جراحات زیادی به بیمارستان منتقل شد.

پلیس اظهار میکند دیده شده سه مرد از صحنه حادثه فرار کردند.

دولت لیبرال از اعمال قوانین حفظ حریم شخصی برای احزاب سیاسی در فضای مجازی سر باز زد
در پی رسوایی Facebook/Cambridge Analytica شامل سواستفاده سیاسی از اطلاعات شخصی 600 هزار کاربر، دولت لیبرال اعلام داشت زین پس قوانین حفظ حریم شخصی و نظارت بر احزاب سیاسی فدرال در کسب اطلاعات آنلاین کاربران اعمال نخواهد گشت. بنا بر این تصمیم، احزاب سیاسی همچنان قادر به جمع آوری، ذخیره و استفاده از اطلاعات شخصی شهروندان کانادایی بدون محدودیت و قانون بوده، اما چنانچه هک شده یا دچار نقض اطلاعاتی گردند، از سوی فدرال پشتیبانی نمی گردند و خود می بایست قوانین حریم خصوصی مختص خود را در فضای مجازی منتشر کنند.

معافیت احزاب سیاسی از قوانین حفظ حریم شخصی، در کانادا به مراتب بیشتر بوده، در حالی که احزاب بریتانیا، نیوزیلند و بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا تحت پوشش این قوانین می باشند.

پروفسور کالین بنت از دانشگاه ویکتوریا، اظهار داشت مادامی که احزاب سیاسی جهت حفظ حریم شخصی تدبیری اتخاذ نکنند، اطلاعات شخصی کانادایی ها در معرض خطری جدی قرار خواهد داشت.

روز دوشنبه، Daniel Therrien، مامور امنیت فدرال، همراه با همتایان خود بیانیه ای مشترک بنا بر غیرقابل قبول بودن منع قوانین حریم شخصی کاربران بر احزاب سیاسی منتشر ساخته، که به رسوایی Facebook/Cambridge Analytica شامل سو استفاده سیاسی از اطلاعات شخصی 600 هزار کاربر اشاره داشت.

فروش محصولات حاوی لوگو و تصاویر برگ ماری جوانا در کبک ممنوع اعلام شد
طبق قانون Quebec’s cannabis، خرده فروشان در سراسر استان از فروش محصولاتی که روی بسته هایشان لوگو یا تصویر ماری جوانا درج شده باشد منع خواهند شد.

کریستوفر مانیلو، که صاحب یک فروشگاه زنجیره ای دخانیات در کبک است، به CTV مونترال می گوید، "قانون جدید، بسیار ناامید کننده است و در فروش ما تاثیر منفی می گذارد."

در فروشگاه هایی مانند فروشگاه مانیلو، تصویر برگ ماری جوانا، روی محصولات متنوعی مانند پوستر، پوشاک و فندک مشتری را جلب می کند. اما فروش و استفاده چنین مواردی از 17 اکتبر غیرقانونی خواهد بود، مگر اینکه مورد تایید دولت باشند.

علی رغم ناراحتی مانیلو از مقررات جدید، او می گوید فروشگاه هایش قانون را زیر پا نمیگذارند ولی محصولات را در نزد خود نگه میدارد تا زمانیکه مجوز فروش مجددشان را بگیرد.

دیوید میلانی، رئیس باند مبارزه با مواد مخدر، ابراز میکند قوانین کبک بسیار وسیع است و این جنبه ی قانون به منظور جلوگیری از عادی جلوه دادن استفاده از ماری جوانا است.

یکی از نمایندگان وزارت بهداشت کبک طی صحبتش با CTV مونترال اظهار کرد که آنها قصد دارند این مقررات را اجرایی کنند. برای انجام این کار، 31 بازرس مشخص کرده و فروشندگانی که قوانین جدید را زیر پا بگذارند، از 5000 دلار تا 62500 دلار جریمه میشوند و اگر دوباره مرتکب جرم شوند میزان جریمه برای جرایم تکراری دوبرابر می شود.

اقدام جاستین بیبر به اخذ تابعیت امریکا
بنا به گزارشی که از سوی TMZ منتشر شد جاستین بیبر درخواست تابعیت مضاعف داده است.

بیبر 24 ساله خواننده، ترانه سرا، آهنگساز، نوازنده و بازیگر متولد Stratford انتاریو است. او در سن 13 سالگی به آتلانتا نقل مکان کرد تا بتواند در آنجا فعالیت خود را آغاز کند. از آن زمان تاکنون بیشتر عمر خود را در امریکا گذرانده است. و اکنون تصمیم گرفته شهروند آمریکا شود.

هیلی بالدوین نامزد او نیز متولد و بزرگ شده Tucson آریزونا است.

او در اوایل ماه آگوست به زادگاه بیبر سفر کرد، اما به نظر می رسد به حدی وابسته به بیبر بود که کسی نمی توانست او را مجذوب خود کند.

در ژوئیه 2009 اولین تک‌آهنگ بیبر با نام "یک بار" در رادیو پخش شد. این تک‌آهنگ در اولین هفته انتشارش توانست رتبه 12 را در جدول "100 اثر برتر کانادا" و رتبه 17 را در جدول "100 اثر برتر بیلبورد" بدست آورد. اولین اثر بیبر با نام "دنیای من" که آلبومی چندآهنگه (EP) بود، در تاریخ 17 نوامبر 2009 روانه بازار شد. این آلبوم در بیلبورد 200 به رتبه 6 دست یافت و در کمتر از یک سال، 1 میلیون نسخه فروش داشت. سه تک‌آهنگ این آلبوم به نام‌های "یک دختر تنها"، "مرا دوست بدار" و "دختر محبوب" در جدول 100 آهنگ داغ بیلبورد جز 40 اثر برتر شدند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز