لیستی از قدرتمندترین پاسپورت های جهان؛ کانادا در چه رتبه ای است؟

Submitted on پ., 02/22/2018 - 12:53

طبق آخرین بررسی های جهانی انجام شده که روز پنجشنبه انتشار یافت، اعتبار پاسپورت کانادا نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

براساس Passport Index، که با بررسی ملت های مختلف، ارزش پاسپورت هرکدام را مشخص می کند، کانادا با یک پله صعود نسبت به سال گذشته به رتبه پنجم دست یافت. این صعود کانادا را در ردیف کشورهایی چون ایالات متحده، سوئیس و ایرلند قرار می دهد.

پنج کشور درخواست ویزا برای دارندگان پاسپورت کانادا را در سال 2017 لغوکردند، و به این ترتیب شمار این کشورها به 158کشور رسید. کانادا در سال 2015 و 2016 در رتبه ششم قرار داشت.

امسال پاسپورت کره جنوبی با امکان سفر به 162 کشوربدون ویزا به پله اول صعود کرد ودر کنار سنگاپور قرار گرفت. آلمان و ژاپن با سفر بدون ویزا به 161 کشور در جایگاه دومقرار گرفتند. رتبه سوم متعلق به، فنلاند، ایتالیا و اسپانیا، دانمارک، فرانسه و سوئد با سفر بدون ویزا به 160 کشورمی باشد. و پس از آن لوکزامبورگ، بلژیک، اتریش، هلند، نروژ، پرتقال و انگلستان با سفر به 159 کشور در مقام چهارم جای گرفته اند.

اکثرا کشورهای اروپایی در صدر این لیست قرار دارند، ولی اخیرا ازبکستان، کره جنوبی و سنگاپور این طبقه بندی را کمی تغییر داده اند.

افغانستان (26 کشور)، عراق (29 کشور)، پاکستان (30 کشور)، سوریه (33 کشور) و سومالی (34 کشور) در انتهای این لیست قرار دارند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز