قیمت سکه، طلا و ارز در آخرین روز ۲۰۱۸

Submitted on Mon, 12/31/2018 - 20:06

‌قیمت سکه، طلا و ارز در آخرین روز ۲۰۱۸
قیمت طلا و سکه در ایران هم تا حدودی افزایشی شد. در همین حال نرخ خرید دلار و یورو در بانک‌ها و قیمت انواع ارز در صرافی‌ها نسبت به دیروز نهم دی ماه بالاتر بود.

ارز
ایسنا نوشت: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (تا ساعت ۱۸ دوشنبه) با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۴۱ هزار تومان قیمت داشت که نسبت به دیروز ۸۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

امروز قیمت سکه طرح قدیم نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی معادل سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان داد و ستد شد. این در حالی است که قیمت نیم‌سکه یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان (۲۰ هزار تومان بیشتر از دیروز)، ربع سکه یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان (بدون تغییر) و سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان (۱۰ هزار تومان گران‌تر از دیروز) بوده است.

همچنین در بازارهای جهانی، آخرین قیمت هر اونس طلای جهانی به ۱۲۸۳ دلار و ۶۰ سنت (۲ دلار و ۶۰ سنت گران‌تر از دیروز) رسیده است.

بانک‌ها دلار را چند می‌خرند؟
امروز همچنین نرخ خرید دلار در بانک‌ها (تا ساعت ۱۴) نسبت به روز گذشته با اندکی افزایش همراه شد. بانک‌ها از تابستان امسال و پس از ابلاغ سیاست‌های ارزی جدید بانک مرکزی مجاز شدند تا نسبت به خرید ارزهای خارجی مردم اقدام کنند که در ابتدا نرخ خرید ارز در بانک‌ها تفاوت چشم‌گیری با بازار آزاد داشت و کم‌تر کسی برای فروش ارز خود به بانک‌ها مراجعه می‌کرد، ولی به تدریج با کاهش نرخ ارز در بازار آزاد و افزایش نرخ خرید ارز در بانک‌ها، این دو نرخ به هم نزدیک شد. در همین راستا، بانک‌ها امروز (۱۰ دی) هر دلار آمریکا را با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز گذشته، حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان می‌خریدند و هر یورو نیز به قیمت ۱۲ هزار و ۲۲۶ تومان (۲۰۰ تومان گران‌تر از دیروز) از مردم خریداری می‌شد. امروز قیمت خرید هر پوند در شعب ارزی بانک‌ها نیز ۱۳ هزار و ۵۷۹ تومان (۲۲۰ تومان بیش‌تر از دیروز) بود.

شعب ارزی برخی بانک‌ها عامل ارز مسافرتی نیز می‌توانند درصورت تکمیل بودن مدارک مسافران، تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها پرداخت کنند. بر همین اساس، امروز نرخ فروش ارز مسافرتی به مسافران در شعب ارزی بانک‌های عامل بدون احتساب کارمزد ۱۲ هزار و ۵۸۴ تومان بود که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و بانک عامل به حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان (۲۰۰ تومان بیش‌تر از دیروز) می‌رسید. طبق اعلام صرافی‌ها همچنین امروز هر لیر ترکیه ۲۱۲۰ تومان (۲۰ تومان بیش‌تر)، درهم امارات ۲۹۹۰ تومان (۴۰ تومان بیش‌تر) و پوند انگلستان ۱۴ هزار و ۵۰ تومان (۵۰ تومان بیش‌تر از دیروز) معامله می‌شد.

‌دوشنبه ۱۰ دی | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۰۸۰۰ تومان شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح دیروز ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است.

ارز
به گزارش تسنیم، صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح دیروز، ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

گفتنی است، صرافی‌های بانکی عصر دیروز همراستا با افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد، قیمت خرید و فروش دلار را افزایش دادند؛ دلار از ظهر دیروز در این صرافی‌ها ۱۰۸۰۰ تومان قیمت خورده است.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

‌دوشنبه ۱۰ دی | قیمت سکه طرح جدید ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان شد
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، دوشنبه دهم دیماه، سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان شد.

طلاي جهاني
به گزارش مهر، در جریان معاملات امروز(دوشنبه دهم دیماه)، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، طرح قدیم سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶۶۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۲۸۲ دلار و ۷۰ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۳۷ هزار تومان است.

‌گزارش فعالیت پلیس تهران؛ هر هفت ثانیه یک تماس با ۱۱۰
رئیس پلیس پایتخت با تشریح بخشی از اقدامات این نیروی طی ۹ ماه گذشته گفت هر ۷ ثانیه یک تماس با ۱۱۰ گرفته می‌شود که تمام این تماس‌ها عملیاتی است.


پليس 110
به گزارش ایلنا، سردار حسین رحیمی در همایش فرماندهان نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: خوشبختانه در ماه‌های گذشته نیروی انتظامی تهران بزرگ دستاوردهای بسیار خوبی را داشته است. چهار میلیون ۷۶۱ هزار ارباب رجوع داشتیم. بررسی‌های نامحسوس ما نشان می‌داد حجم رضایتمندی مردم بالا بوده است.

وی با اشاره به تماس های گرفته شده با فوریت های پلیسی ۱۱۰ تصریح کرد: ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تماس با سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در ۹ ماهه اخیر برقرار شده است که نسبت به سال گذشته ۸ درصد در این زمینه افزایش داشتیم از این تعداد تماس چهار و نیم میلیون عملیاتی بوده و ۸۰۰ واحد عملیاتی پلیس ۱۱۰ برای تامین امنیت مردم و اجرای قوانین حضور پیدا کردند.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: هر ۷ ثانیه یک تماس با سامانه ۱۱۰ برقرار می شود که این تماس‌ها عملیاتی است.

رحیمی با بیان اینکه در ۹ ماهه گذشته ۹۳۲ مورد تجمع داشته‌ایم، تصریح کرد: با درایت و تلاش همکارانم این تجمعات مدیریت شد با اینکه خیلی از این تجمعات برای شهرستانهای دیگر بود ما حضور داشتیم همچنین فرماندهان را مکلف کردیم که در زمان تجمع ها مسئولانی که پاسخگو نبودند را حتی اگر شده از خانه هایشان بیرون آورده تا پاسخگوی مردم باشند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: هزار و شش مورد فراخوان توسط ضدانقلاب داشتیم که خوشبختانه با تلاش همکارانم در نیروی انتظامی بسیاری از این اقدامات دشمن ناکام ماند.

رحیمی گفت: در ۹ ماه گذشته یکهزارو ۴۶۱ باند سازمان یافته که رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته، منهدم شدند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۶۵۸ طرح ارتقاء امنیت در ۳۷۵ محله تهران انجام شد که در این طرح‌ها ۶۵ معضل مد نظر قرار گرفت، خوشبختانه اجرای این طرح ها باعث کاهش چشمگیری در جرائم خشن و مهم در تهران شده است و بسیاری از آنها قبل از اینکه انجام شود، کشف شد خوشبختانه با اشراف خوب پلیس آگاهی در یک ماهه گذشته دو باند قبل از حمله به طلافروشی و بانک شناسایی و منهدم شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ درباره برخورد پلیس با اراذل و اوباش تصریح کرد: در برخورد با اراذل اوباش یک مبارزه بی‌امان را شروع کردیم و امسال برخورد با اراذل و مزاحمان نوامیس ۳۰ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در مبارزه با جرایم جنایی مثل قتل، آدم ربایی و سرقت‌های مسلحانه ۹۳ درصد نیز کشف داشتیم که این آمار در سال گذشته ۸۸ درصد بوده است.

سردار رحیمی درباره مبارزه با اخلالگران اقتصادی نیز گفت :دستگیری وحید مظلومین و محمد سالم و صدها نفر از افراد دیگری که در نظم اقتصادی کشور اخلال ایجاد کرده بودند دستگیر شدند و همچنین ۱۸ پرونده بزرگ اخلالگران اقتصادی نیز تشکیل شد.

وی ادامه داد: ۱۶۵۶ نفر از اخلالگران اقتصادی احضار و ۲۷۵ نفر از این افراد به زندان منتقل شدند.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ۱۴۳۶ از محکومان فراری دستگیر شدند و در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان کشفیات ما در ۹ ماهه امسال ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

یک انتقاد بودجه‌ای دیگر؛
‌همسان‌سازی حقوق اساتید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در بودجه ۹۸ دیده نشد
پس از انتقاد مسئولان وزارت بهداشت نسبت به دیده نشدن مطالبات بازنشستگان وزارت بهداشت در لایحه بودجه ۹۸، یک مسئول وزارت علوم نیز به جرگه منتقدین این لایحه پیوست.


وزارت علوم
به گزارش مهر، محمدتقی نظرپور معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت در بودجه سال۹۸ پیش‌بینی نشد.

وی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت در بودجه سال ۹۸، توضیح داد: حقوق اعضای هیئت علمی که در دانشگاه‌های وزارت علوم تدریس می‌کنند با حقوق اعضای هیئت علمی که در همان رشته و مرتبه در دانشگاه‌های علوم پزشکی تدریس می‌کنند، متفاوت است.

نظرپور خاطرنشان کرد: بر همین اساس برخی از اساتید دانشگاه‌ها در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار اصلاح حقوق اعضای هیئت علمی، تحت عنوان متناسب‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی با دریافتی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی شده‌اند.

معاون اداری مالی وزارت علوم یادآور شد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این زمینه مکاتباتی را با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور داشت و دکتر جهانگیری نیز موضوع را به رئیس سازمان برنامه و بودجه منتقل کرد. قرار بود در بودجه سال ۹۸ دانشگاه‌ها دیده شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

پیش از این، منصور غلامی درباره همترازی حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم با وزارت بهداشت به مهر گفته بود: چندین سال است که افزایش حقوق هیئت علمی نداشته‌ایم. بررسی راهکارهایی برای افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های وزارت علوم از ۷ ماه پیش آغاز شد تا جامعه علمی بتوانند با قوت و دلگرمی بیشتری در حد شأن‌شان حمایت شوند و کارشان را همچنان که موثر بوده، ادامه دهند.

غلامی ادامه داد: در این بررسی‌ها به نتیجه رسیدیم که بعضی تفاوت‌ها بین حقوق اساتید فعال شاغل در حوزه علوم پایه پزشکی است و یک آیتمی بیشتر از اعضای هیئت علمی وزارت علوم دارند که هیئت امنای آن دانشگاه‌ها برای آنها تصویب کرده‌اند. تقاضای ما از معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه این است که این اجازه را بدهند تا این افزایش برای اعضای هیئت علمی وزارت علوم نیز تامین شود.

‌وزیر بهداشت خداحافظی کرد
خبرگزاری فارس نوشت: وزیر بهداشت در جلسه معاونین وزارت بهداشت از همکاران خود خداحافظی کرد.


سيد حسن هاشمي
حسن قاضی زاده صبح امروز در جلسه معاونین وزارت بهداشت که در ستاد این وزارت خانه برگزار شد از همکاران خود خداحافظی کرد.

بر اساس اخبار رسیده به خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه که یکی از گزینه‌های احتمالی سرپرستی وزارت بهداشت است نیز از ظهر امروز در ستاد این وزارت خانه حضور یافته است.

قاضی زاده هفته گذشته استعفای خودش را تحویل هیات دولت داد، روز گذشته علیرغم تکذیب‌های پی در پی، این موضوع از منابع موثق مورد تایید قرار گرفت. موضوع اصلی اختلاف بودجه‌ای دولت و این وزارت‌خانه مطرح شده است.

لازم به ذکر است؛ هنوز رسما استعفای قاضی‌زاده پذیرفته نشده و خبرها از رایزنی دولتی‌ها در این باره حکایت دارد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز