ترودو میگوید که حزب لیبرال قرارداد نامساعد راجع به نفتا را امضا نخواهد کرد

Submitted on ش., 09/15/2018 - 18:53

ترودو میگوید که حزب لیبرال قرارداد نامساعد راجع به نفتا را امضا نخواهد کرد
مذاکرات نفتا میان آمریکا و کانادا در برهه حساسی است، آمریکا در تلاش برای دسترسی بیشتر به بازار لبنیات کانادا و بخش فرهنگی است، در حالی که کانادا بر سیستم معاملاتی مستقل قانون محور تاکید دارد.

وزیر امور خارجه کانادا، کریستیا فریلند، در روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که تا هفته آینده به واشنگتن باز نخواهد گشت اما Steve Verheul مذاکره‌گر ارشد و سفیر کانادا برای ادامه مذاکرات با همتایان آمریکاییشان حضور خواهند داشت.

او گفت که همچنان اعتقاد دارد که موافقتی سه جانبه میان کانادا، آمریکا و مکزیک قابل دستیابی است، حتی با وجود اینکه دونالد ترامپ گفته که حاضر است توافق دوجانبه با مکزیک، بدون حضور کانادا را تا 30 سپتامبر برای تصویب در اختیار کنگره قرار دهد.

فریلند، این که غیبت او از میز مذاکرات برای هفته آینده که به معنای به بن بست رسیدن وزرای سیاسی است، را رد کرد. اما وی تاکید کرد که در چنین مذاکرات پیچیده ای "هیچ چیز تا قبل از پایان کار مشخص نیست."

فریلند مذاکرات را به صورت خلاصه برای اعضای حزب توضیح داد، و سپس او و تیم مذاکره کننده برای حدود یک ساعت و نیم پشت در های بسته با جاستین ترودو صحبت کردند.

ترودو که به سوالات خبرنگاران جواب نمیداد، به اعضای حزب گفت که مذاکره کنندگان‌مان همچنان در تلاش برای "معامله ای که موجب قوی تر شدن اقتصاد کشور و ایجاد شغل و موقعیتی بهتر شوند" هستند و اگر شرایط معامله نامساعد باشد، ترجیح میدهیم آنرا امضا نکنیم."

وزرای کانادا تاکنون از این صحبت ترودو حمایت کرده اند.

Jessica Ward هم گفته که "سزار مورد علاقه پسر من بود، ما هر دفعه که به باغ وحش میرفتیم یک اسباب بازی ببر جدید میخریدیم، زیرا که او علاقه مند به آنها بود."

لغو برنامه مهاجرتی کارآفرینان در جزیره پرینس ادواردز به علت تقلب متقاضیان
جزیره پرنس ادرواردز که در طی دهه گذشته میزبان مهاجران بسیاری بوده و همین امر پیشرفت سریع استان را موجب گشته است، در روز چهارشنبه پس از دریافت شکایات متعدد و تحقیقات فدرال، درخواست مهاجران کارآفرین را لغو کرده و اظهار داشت که با اقامت دائم آنان موافقت نخواهد کرد.

Chris Palmer، وزیر توسعه اقتصادی، اعلام داشت باوجود مشکلات موجود برنامه لغو، برای آخرین بار در 20 سپتامبر با حداکثر 10 متقاضی اجرا خواهد گشت.

در پی این شکایات، و بر اساس تحقیقات آژانس خدمات مرزی کانادا، دو فرد متقاضی به تقلب و کلاهبرداری متهم گشته که اعلام بی گناهی کرده و دادگاه مربوطه شان در 30 نوامبر برگزار خواهد گشت. در نوامبر سال گذشته، دولت اعلام داشت که 18 میلیون دلار مربوط به بازپرداخت 177 مهاجر کارآفرین پرداخت نگشته، چرا که اکثرا طرح تجاری خود را راه اندازی نکرده اند.

لازم به ذکر است که با وجود لغو این برنامه، متقاضیان همچنان قادر به ثبت درخواست خویش بوده، با این تفاوت که پس از ارائه طرح بلافاصله اقامت دائم نگرفته و می بایست موفقیت طرح خود را حداقل به مدت یک سال ثابت کنند. متقاضیان منتخب مجبور به ارائه 200 هزار دلار به عنوان مبلغ سرمایه گذاری ( قابل بازگشت) بوده که از این مقدار 150 هزار دلار مربوط به ایجاد کسب و کار و 50 هزار دیگر مربوط به سهم استان می باشد. پس از امضای قرارداد، متقاضی اقامت دائم دریافت کرده که پیش از مهاجرت و راه اندازی کسب و کار برای وی ارسال می گردد.

فراخوان شربت Advil کودکان با طعم Bubble gum در کانادا
امروزه تب و به دنبال آن احتمال تشنج يکي از نگراني هاي عمده والدين کودکان تب دار به شمار می رود که این امر موجب مصرف بي رويه داروهاي ضد تب شده است. از این پس اگر شربت Advil کودکان را در اختیار دارید برچسب روی بطری آن را بررسی کنید.

شرکت Pfizer با صدور بیانیه ای در مورد خطر اووز دوز (یا مصرف بیش از حد) این دارو با طعم bubble gum که کاهش دهنده تب و درد در کودکان است هشدار داد. از آنجایی که این دارو حاوی ایبوپروفن است اوور دوز آن باعث بروز تهوع، استفراغ، سردرد، سرگیجه، تاری دید و خواب آلودگی می شود.

به علت عدم انطباق میزان دوز مصرفی برحسب میلی لیتر بر روی بسته بندی با میزان دوز مصرفی درج شده بر روی پیمانه همراه دارو، احتمال اووز دوز این دارو وجود دارد، که این امر سبب فراخوان این دارو از سوی شرکت سازنده شد.

در این راستا محققان استفاده از سرنگ مناسب را به جای پیمانه های مدرج پیشنهاد می کنند.

این فراخوان شامل داروهای مایع Advil با کد R51129 است که در ماه های مه و ژوئن در سطح کشور توزیع شده است. تاریخ انقضای این داروی فراخوان شده تا ماه نوامبر 2020 است که کد UPC (کد جهانی محصول) آن 0-30-0207-0573-3 و کد NDC (کد بین المللی دارو) آن 30-0207-0573 می باشد.

سزار، تنها ببر سفید آتلانتیک کانادا در باغ وحش نوااسکوشیا جان باخت
یک باغ وحش محبوب در نوااسکوشیا میگوید که دلهایشان از غم مرگ ببر معروف، سزاز شکسته است.

این ببر 14 ساله، از نوامبر 2004 در باغ وحش Oaklawn Farm حضور داشت.

یکی از مسئولین باغ وحش Oaklawn Farm در پستی در فیسبوک اینگونه اعلام کرد "سزار به سرعت از یک توله ببر سفید دوست داشتنی به یکی از مهم ترین و شناخته شده ترین اعضای ما تبدیل شد، او تنها ببر سفید آتلانتیک کانادا در زمان خودش بود. او پسر با شکوهی بود و شخصیت قویی داشت، اگر شما را دوست میداشت و یا متنفر بود، آنرا به صورت واضح نشان میداد و جای شک کمی باقی میگذاشت."

سزار این اواخر قدرت استفاده از نیمه عقب بدنش را از دست داده بود، و بعد از معاینه دقیق توسط دامپزشکان، تصمیم گرفته شد تا او به آرامی به خواب رود.

این پست همچنین میگوید جای خالی او احساس خواهد شد، دل های ما شکسته است."

Taryn Broussard در کامنتی گفته که "من بسیار ناراحتم که این خبر را میشنوم. او بسیار باشکوه بود و من لحظاتی که کنار او بودم را گرامی میدارم."

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز