سرانجام مردی که به دلیل تیراندازی بازار یورکدیل تحت تعقیب بود دستگیر شد

Submitted on س., 09/04/2018 - 22:36

سرانجام مردی که به دلیل تیراندازی بازار یورکدیل تحت تعقیب بود دستگیر شد
مرد 20 ساله ای به علت تیراندازی هفته گذشته در مجتمع تجاری یورکدیل دستگیر شد.

پلیس هفته پیش 30 آگوست در ساعت 2:50 ظهر تماسی مبنی بر تیراندازی در بازار یورکدیل دریافت کرد. بعدتر معلوم شد این تیراندازی به دلیل بحث و جدل میان دو گروه بود.

روز جمعه پلیس مشخصات تیرانداز را منتشر کرد،Zion Sankar- Beharry به علت تیراندازی تحت تعقیب بود.

سپس پلیس موفق شد این شخص را روز یکشنبه در خارج از انتاریو دستگیر کند.

اتهامات وی به این شرح است:

دو مورد اقدام به قتل
دو مورد نشانه گیری سلاح گرم
استفاده /حمل/ و نگهداری بی دقت از سلاح گرم
دو مورد شلیک گلوله بدون توجه
در اختیار داشتن سلاح گرم آماده شلیک
در اختیار داشتن وسیله نقلیه با سلاح گرم
در اختیار داشتن سلاح برای اعمال خشونت
حمل مخفیانه سلاح

قرار است او در 4 سپتامبر، سه شنبه در دادگاهی در خیابان 100Finch غربی حضور یابد.

پلیس تورنتو از تمامی افرادی که با تماس هایشان در طول این پرونده کمک کردند تشکر میکند.

درخواست پناهندگی دانشجویان سعودی در کانادا از زمان اعلام اخرین مهلت بازگشت به کشورشان
بعد از موعد نهایی دانشجویان صعودی در 31 اگوست برای ترک کانادا، حداقل 20 دانشجو برای ماندن در این کشور درخواست پناهندگی دادند.

دولت صعودی از دانشجویان خواست تا به کشورشان بازگردند، این مسئله در پی ابراز نگرانی دولت کانادا از دستگیری فعالان حقوق زنان و جامعه مدنی در ریاض رخ داد که عربستان این نگرانی آنها را نوعی دخالت در امور داخلی کشور دانست.

به گفته عبدالعزیز، فعال حقوق بشر در کانادا، دانشجویان خواستار ماندن در کانادا هستند و نمی خواهند تمام اعتبار و زمانی را که برای تحصیل و کار صرف کرده اند از دست بدهند بنابراین بدنبال راه حلی برای این موضوع هستند.

مهلت اقامت بیش از 8000 هزار دانشجوی صعودی تا اوایل آگوست به پایان رسیده و دولت عربستان از آنها خواسته است تا پایان تابستان به کشورشان بازگردند.

مقامات کانادا اظهار کردند که افراد درخواست کننده درصورتیکه ثابت کنند به دلایل نژادی، دینی، رویکرد سیاسی، تابعیتی یا عضویت در گروه اجتماعی خاص از سوی کشورشان تهید میشوند آنگاه میتوانند در این کشور بمانند.

وکیل امور مهاجرت Peter Edelmann اظهار کرد مطابق قوانین IRCC ویزای دانشجویانی که از کانادا صادر شده است با وجود مخالفت دولت سعودی تا مادامی که اعتبار آن منقضی نشده است میتوانند در کانادا بمانند و به تحصیل خود ادامه دهند.

Patty Hajdu وزیر کار اعلام کرد که در قوانین جدید کار کارگران آسیب پذیر در اولویت خواهند بود
برگرداندن تعادل میان کار و زندگی و امنیت برای کارهای نیمه وقت و موقتی در میان اصلی ترین اهداف در بازنویسی قانون کار در کانادا خواهد بود. این قوانین قرار است در حدود روز کارگر سال بعد دستخوش تغییراتی شوند.

وزیر کار Patty Hajdu اعلام کرد که قوانین قدیمی قانون کار که تاکنون تغییر نکرده اند، به روز رسانی خواهند شد.

Hajdu گفت که تصمیم به تغییر قانون کار ناشی از جلسات سال قبل در اتاوا است، و تصمیم جدی به تغییر شرایط کنونی که منجر به عدم تناسب میان کار و زندگی است گرفته شده است."

مردم میگفتند که قوانین باید منصفانه تر شوند، اتفاقات باید قابل پیش بینی تر شوند و ما زمان بیشتری برای صرف کردن با خانواده مان نیاز داریم."

هرگونه تغییری که بخواهد رخ دهد، قطعا متمرکز بر آسیب پذیرترین قشر کارگران خواهد بود." در نهایت، قوانین برای این است که از آسیب پذیرترین اقشار حفاظت کند."

قوانین کار کانادا در دهه 1960 نوشته شدند، زمانی که بیشتر افراد کار تمام وقت -کاری دائم با مزایا- داشتند. نیاز به تغییر در قوانین از دهه 1970 که ماهیت کار عوض شده، و تبدیل به کارهای غیر استاندارد- عمدتا کار های پاره وقت، موقت یا قراردادی شده است- حس میشود.

مسئولین دولت در سال پیش به این نتیجه رسیدند که بعضی قوانین عملا قدیمی شده اند.

مشروحی از جلسات هفته پیش منتشر شد که نشان میداد تنشی میان گروه های کارگری که قوانین سفت و سخت تری میخواهند و کارفرمایانی که انعطاف بیشتر برای تطبیق با تغییرات بازار میخواهند وجود دارد.

از جمله تغییرات دیگر تغییرات حداقل حقوق، و اجازه دادن به کارگان برای قطع کردن وسایل ارتباطی مربوط به کار هنگامی که در خانه هستند می شد.

Hajdu اعلام کرده که هدف قانونی کردن تغییرات در تابستان آینده است، و بعد از آن با کارفرمایان و گروه های کاری برای جزئیات بحث خواهند کرد.

این تغییرات بر حدود 900000 نیروی فدرال در کانادا تاثیر خواهد گذاشت.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز