قیمت خانه سیر صعودی گرفته است ولی اینبار نه در تورنتو بلکه در شهری دیگر

Submitted on جمعه, 04/12/2019 - 17:39

طبق آخرین گزارش توسط Knight Frank گروه تحقیقات مشاور املاک واقع در شهر لندن در اونتاریو ، قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا دیگر مانند دو سال پیش دیوانه وار بالا نیست و در بعضی از شهرها قیمت خانه افتان و خیزان دارد. اما چیزی که تعجب آور است این است که صعود قیمت سرسام آور خانه دیگر شامل شهرهای تورنتو و ونکوور نمی شود بلکه اینبار در پایتخت در شهر اوتاوا قیمت خانه به یکباره صعود کرده است.

به گزارش تورنتوپرشنز، با توجه به این گزارش در ربع چهارم سال ۲۰۱۸ قیمت خانه در شهر اوتاوا رشد سالانه ی ۵/۹ درصدی داشته است. اگرچه این رتبه بندی در میان شهرهای اصلی دنیا رتبه ی چهل و پنجمین می باشد.

در میان ۱۵۰ شهر در جهان که مورد مطالعه قرار گرفته اند، بوداپست، پایتخت کشور مجارستان در صدر دیگر کشورها قرار دارد. متوسط قیمت خانه در ربع چهارم سال گذشته در تمامی این ۱۵۰ شهر در حدود ۲۳٪ افزایش یافت.

تنها دو سال گذشته بازار املاک در شهر ونکوور خیلی درخشان بود که توانست رتبه بندی اول را در سال دریافت کند اما تحلیل های این گزارش نشان می دهد که برای شهر ونکوور به دلیل فاکتورهای انسانی و اعمال نفوذ دولت فدرال و دولت منطقه ای شرایط به یکباره از آسمان به زمین افتاد. علت آن این است که ونکوور از سیاست های مختلف و سختی استفاده کرد که بتواند از شرایط موجود بازار املاک عبور کند. بنابراین ونکوور به رتبه ی ۱۰۴ تنزل یافت و رشد سالانه اش ۱/۴٪ شد.

شهر بسیار مورد توجه دیگر تورنتو می باشد که بازار املاک دیگر مانند قبل خوب نیست اما بازار املاک تورنتو به بدی شهر ونکوور هم نیست. قیمت رشد سالانه ی تورنتو هنوز ۳/۷٪ می باشد و در رتبه بندی بالاتر از ونکوور قرار دارد. رتبه بندی تورنتو ۷۶ می باشد.

شهرهایی که بازار املاک در آنها بهتر از تورنتو می باشد همیلتون و مونترآل می باشند. قیمت خانه در این دو شهر رو به رشد است و در این شهرها نرخ رشد سالانه ی قیمت ۴/۴٪ می باشد و رتبه بندی شان ۶۷ و ۶۸ می باشد.

در شهرهایی از کانادا که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند، قیمت شهر هالیفکس بدون تغییر باقی مانده است و چهار شهر دیگر نسبت به سال گذشته کاهش قیمت داشته اند:

Quebec City drops 0.1%; ranking119th;
Winnipeg dropped 0.5%; ranked 121st;
Edmonton fell 1.9%, ranking 129;
Calgary fell 2.6%; ranked 134.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز