شهردار تورنتو اعلام کرد آب آشامیدنی تورنتو ایمن و تمیز است

Submitted on ی., 04/07/2019 - 22:08

در پی اعلام آلودگی آب تورنتو به باکتری ای کولای، شهردار تورنتو تضمین داشته است که تمامی ساکنین، کاسبین و مسافرین به آب آشامیدنی ایمن و تمیز دسترسی داشته که از طریق فرایند پیچیده تصفیه و تست مداوم آب میسر گشته، که تحت قانون آب آشامیدنی تصویبی وزارت حفظ منابع طبیعی، محیط و پارک ها (MECP) اجرا می گردد.

طبق ویدئویی که اخیرا توسط ctvnews منتشر گردید مشخص گردید این آلودگی مربوط به منطقه ای کوچک به نام Lynden در همیلتون بوده است.
https://toronto.ctvnews.ca/video?clipId=432946

تست آب شیرین
آب شیرین تورنتو به منظور حصول اطمینان از مطابقت آن با استانداردهای سرسختانه وزارت بهداشت عمومی تورنتو، استان انتاریو و دولت کانادا به طور مداوم مورد آزمایش، نظارت و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

مواردی که در آزمایشگاه معتبر تورنتو صورت می گیرد:

آزمایش آب آشامیدنی هر شش ساعت یک بار (بیش از 6000 بار در سال)
انجام بیش از 20،000 آزمایش در سالن های تصفیه آب
انجام 15000 آزمایش سالانه باکتریال بر روی نمونه های جمع آوری شده از سیستم توزیع آب

تصفیه آب آشامیدنی
تورنتو روزانه بیش از 1 میلیارد لیتر آب آشامیدنی سالم در اختیار چهار ایستگاه تصفیه آب، که هفت روز هفته، 24 ساعته در حال فعالیت می باشند، قرار می دهد.

روش تصفیه آب
ابتدا آب از دریاچه انتاریو از طریق لوله های موجود در اعماق دریاچه و یک تا پنج کیلومتر دورتر از ساحل جمع آوری می گردد.

سپس آب دریاچه از میان صفحاتی جهت حذف مواد بزرگ موجود در آن گذشته و سپس از میان فیلترهایی برای حذف ناخالصی های اضافی می گذرد و با کلر و ازن ضد عفونی می گردد. سپس آلوم یا پلی آلومینیم کلراید به آن افزوده و ماده ای ژل مانند ایجاد می گردد که به ذرات بزرگتری به نام فلاک متصل گشته و از میان فیلترهای متعددی عبور می کند.

سپس آب از حوضچه های رسوب گیری می گذرد، تا ذرات بزرگتر در آن رسوب نموده و آب پاک در سطح آن به فیلترهایی حاوی ریگ، شن و کربن وارد گشته تا ناخالصی ها و باکتری های معلق در آن حذف گردد.

پیش از توزیع و پمپاژ آب به منازل و محیط های کاری، موارد ذیل به آن افزوده می شود:

کلر برای از بین بردن باکتری ها، جلبک ها و ویروس ها
فلوراید جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان
آمونیاک جهت اطمینان از ثبات میزان کلر به هنگام جریان آب در سیستم توزیع
اسید فسفریک جهت کنترل تحلیل و خوردگی که به ایجاد مانع بین لوله های آب شهری و آب آشامیدنی کمک می کند. تامین، ذخیره سازی و توزیع

به منظور اطمینان از تامین آب بلادرنگ، سیستم کنترل فرآیند کامپیوتری تحت نظارت کارکنان مرکز Toronto Water ایجاد گشته که هدف آن توزیع آب با کیفیت به روشی مطمئن، مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست می باشد. کارکنان این مرکز بر موارد ذیل نظارت می نمایند:

چهار ایستگاه تصفیه آب
حدود دوازده پمپاژ و فیلتراسیون
11 مخزن زیرزمینی
چهار مخزن مرتفع

بیش از 6000 کیلومتر شاه لوله آب رسان تورنتو به منظور اطمینان از تأمین و فشار آب کافی، به 6 منطقه و 13 محدوده تقسیم گشته است که به طور مداوم تحت نظارت و تنظیم بر اساس تقاضا قرار می گیرند. آب اضافی در مخازن ذخیره گشته، که به حفظ فشار و عرضه کافی طی دوره ی اوج مصرف و موارد اضطراری نظیر آتش سوزی، نشت لوله های آب و قطعی برق کمک می کند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز