سرانجام هوا خنک شد، استان کبک ظرف یک هفته گذشته به دلیل گرمای بی سابقه 54 قربانی گرفت

Submitted on ش., 07/07/2018 - 22:56

سرانجام هوا خنک شد، اما استان کبک 54 قربانی گرفت و آسیب ناشی از گرمای بی سابقه چند روز گذشته باور نکردنی بود. تعداد مرگ و میر ناشی از موج گرما در کبک به 54 نفر رسید!

این تلفات مشابه با تلفات ناشی از طوفان زمستان 1998 بود که مناطقی از کبک را فلج کرد. در چند روز گذشته 28 نفر فقط در مونترال جان خود را از دست دادند.

بقیه تلفات در مناطق Eastern Townships , Mauricie, Montérégie , Quebec City/Chaudière-Appalaches, Lanaudière , Laurentians and Laval .

موج گرما در کبک یکی از مرگبارترین بلایای طبیعی در تاریخ کانادا بود، درجه حرارت بالا، و نه یک زلزله، سونامی و یا طوفان، 50 نفر را کشته است. این باور نکردنی است!

شمار تلفات جاری ممکن است افزایش یابد به این دلیل که هنوز نیروهای کمکی پلیس در حال بررسی محله ها و مناطق اقامتی آسیب پذیر هستند. این نشان می دهد که مونترالی ها همیشه باید به خاطر داشته باشند که در صورت گرم شدن هوا از حال آشنایان سالخورده و همسایگان خود در موارد گرمای شدید باخبر باشند.

مونترال گزت دکتر دیوید کایزر، متخصص بخش بهداشت عمومی توضیح می دهدکه علت مرگ میتواند موارد متعددی باشد.

او می گویید علائم سکته مغزی قبل از مرگ یا افزایش شدید دمای بدن دو مورد از این علل می باشد که زیاد رایج نیست و فقط دو مورد از 28 مورد مرگ را در هفته گذشته بوده است.

کایزر تصریح کرد که اکثر مرگ و میرها، مواردی است که فردی از یک وضعیت اساسی مانند دیابت، در محیط گرم در خانه می میرد. او گفت که هیچ یک از 28 مورد مرگ در بیمارستان ها یا مراکز درمانی رخ نداده است.

او ادامه داد که افرادی که به علت گرما جان خود را از دست داده اند به روش های مختلفی شناسایی شده اند. برخی از مرگ ها به سرعت اطلاع داده شده است، در حالی که برخی طول می کشدتا کسی باخبر شود مانند مواردی که در آن فرد به طور اجتماعی ایزوله است.

اداره هواشناسی کانادا اعلام کرده بود که روز جمعه انتظار می رود دما تا 13 درجه سانتیگراد کاهش یابد. ولی امکان افزایش تعداد مرگ و میر وجود دارد به این دلیل که تمام مناطق مونترال یا استان کبک به طور کامل بررسی نشده است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز