رونق مشاغل فنی در کانادا / ایجاد بیش از 20 هزار شغل فنی فقط در مونترال / تورنتو در بالاترین رتبه

Submitted on چ., 07/25/2018 - 21:27

رونق مشاغل فنی در کانادا / ایجاد بیش از 20 هزار شغل فنی فقط در مونترال / تورنتو در بالاترین رتبه


Bank towers are shown from Bay Street in Toronto's financial district, on Wednesday, June 16, 2010. THE CANADIAN PRESS/Adrien Veczan

بر اساس جدیدترین گزارش گروه خدمات مسکن آمریکا (CBRE Group)، که روز سه شنبه منتشر شد، طی 5 سال گذشته شهرهای مختلف کانادا موفق شده اند در حوزه مشاغل فنی اشتغال زایی، کارآفرینی و ایجاد شغل سهم قابل توجهی را به ثبت برسانند.

به نقل از سی تی وی، بنابراین گزارش تورنتو طی سال های 2012 تا 2017، حدود 82.100 شغل در حوزه تکنولوژی و فنی ایجاد کرده و جایگاه چهارم این جدول را به اختصاص داده است. این درحالی است که منطقه خلیج سان فرانسیسکو حدود 4.270 مورد اشتغال زایی داشته اند.

این جدول بر اساس 13 موضوع شهرهای مختلف را مورد ارزیابی قرار داده است از جمله رشد مشاغل فنی، سطح تحصیل، مراکز اجاره (مسکن، خودرو و …)، رشد جمعیت و هزینه های مسکن.

بر همین اساس اتاوا و مونترال در رتبه های 13 و 14 و ونکوور در جایگاه 25 این جدول قرار دارند.

بر همین اساس طی 5 ساله منتهی به 2017، مونترال موفق به ایجاد 22.300 شغل فنی شده در حالی ونکوور در همین مدت 16.100 و اتاوا 9.700 شغل ایجاد کرده است.

سال گذشته تورنتو با برجسته سازی در دو حوزه بیش از سایر موارد توانست جایگاه چهارم این جدول را تصاحب کند. این شهر با رشد بالای مشاغل در مقایسه با سایر شهرها موجب شد تا بتواند در این رقابت جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد.

اتاوا نیز با گردهم آوری بالاترین استعدادها در حوزه های فنی در 50 بازار توانست حدود 11.2 درصد در تمام این مشاغل را در دست بگیرد ، این درحالی است که سان فرانسیسکو 9.8 درصد و تورنتو 8.9 درصد در این مورد موفقیت داشتند.بر همین اساس اتاوا طی دو سال منتهی به پایان سال 2017 توانست با بهره گیری از افراد نابغه در حوزه های فنی و تکنیکی موفق به رشد 15.2 شغلی در این حوزه شد که در مقایسه با دو سال از آن 10درصد رشد داشته است.

این هفته شاهد بزرگترین رویداد نجومی قرن خواهید بود / ماه خونین، بزرگترین ماه گرفتگی قرن بیست و یکم در راه است


ماه گرفتگی بزرگ قرن

به نقل از وب سایت نجوم Space ، طولانی ترین ماه گرفتگی (خسوف) قرن بیست و یکم که بعنوان بزرگترین رویداد نجومی سال های اخیر محسوب می شود شبانگاه جمعه 27 ژوئیه (جولای) 2018 برابر با جمعه پنجم مرداد ماه 1397 به وقوع خواهد پیوست.

به گفته اختر شناسان این ماه گرفتگی (خسوف) به مدت شش ساعت و سیزده دقیقه و چهل هشت ثانیه طول خواهد کشید. در این رویداد نجومی خاص ماه به مدت یک ساعت و چهل و دو دقیقه و پنجاه و هفت ثانیه در سایه کامل (ماه گرفتگی کامل) و به مدت سه ساعت و پنجاه چهار دقیقه و سی دو ثانیه در نیم سایه (ماه گرفتگی جزئی) قرار خواهد گرفت.

این پدیده در کشور کانادا نیز قابل روئیت است اما بخش های اصلی آمریکای شمالی قادر به مشاهده این رویداد بزرگ نجومی نیستند و در کانادا نیز بصورت کامل نمی توان این رویداد را مشاهده کرد. این پدیده بصورت کامل در قاره های آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوسیه و بخش هایی از آمریکای جنوبی بصورت کامل قابل رویت می باشد.

ویژه خوانندگان عزیز در ایران و افغانستان: این ماه گرفتگی کامل در این دو کشور در ساعت 21 و 42 دقیقه جمعه شب پنجم مرداد 1397 آغاز خواهد شد و در سحرگاه روز شنبه ششم مرداد حوالی چهار صبح به پایان خواهد رسید. تصاویر زیبای خود را برای ما ارسال کنید تا با نام خودتان منتشر کنیم.

ماه گرفتگی پدیده‌ای است که در طی آن ماه از سایه یا نیم‌سایه زمین عبور ‌می‌کند. در ماه‌گرفتگی جزئی ماه در بخش نیم‌سایه زمین قرار می‌گیرد و حالت کامل زمانی رخ می‌دهد که تمام ماه از داخل سایه زمین عبور می‌کند و بطور کامل در تاریکی فرو می‌رود. این رویداد به خاطر رنگ‌های گوناگون و متغییری که ماه در لحظه گرفتگی کامل در سطح خود دارد بسیار برجسته و مورد توجه است.

گفتنی است که طولانی ترین ماه گرفتگی (خسوف) کامل قرن بیستم در تاریخ 16 جولای 2000 به مدت یکساعت و چهل شش دقیقه رخ داد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز