روسیه: کانادا با قانونی کردن ماری جوانا قوانین بین الملل را نقض کرده است!

Submitted on ی., 07/08/2018 - 16:52

روسیه: کانادا با قانونی کردن ماری جوانا قوانین بین الملل را نقض کرده است!
مسکو- یکی از مقامات دولت روسیه با انتشار بیانیه ای، قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا در کانادا را محکوم کرد. میخائیل اولیانوف، در این بیانیه که از سوی وزارت امور خارجه روسیه صادر شده است، کانادا را به نقض چندین معاهده سازمان ملل متهم کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قصد مقامات کانادایی از قانونی کردن مواد مخدر، با توجه به عضویت این کشور در کمیساریای مواد مخدر، مغایر قوانین بین المللی است. یک عضو Commission of Narcotic Drugs که بر اساس قانون موظف به حمایت از کمیسیون می باشد، در واقع برای نابود کردن آن از درون تلاش می کند. کانادا هنوز برای تجدید نظر وقت کافی دارد. امیدواریم که اتاوا رویکرد مسوولانه را انتخاب کند. نادیده گرفته شدن اخطارهای هیئت کنترل بین المللی مواد مخدر یا International Narcotics Control Board از سوی کانادا، تاسف آور است.

لازم به ذکر است که INCB نیز با انتشار بیانیه ای نگرانی عمیق خود از قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا در کانادا را ابراز کرده است.

ویسکی، دستمال توالت و صدها محصول وارداتی ساخت آمریکا مشمول تعرفه گمرکی
اتاوا- دولت کانادا در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر تعیین تعرفه گمرکی بر روی واردات آلومینیوم و فولاد ساخت کانادا، بر روی صدها محصول وارداتی از آمریکا (به ارزش 16.6 میلیارد دلار کانادا) تعرفه گمرکی تعیین کرد.

طی چند هفته گذشته، اختلافات تجاری بین دو کشور بالا گرفته و ترامپ تهدید کرده که بر روی اتومبیل های وارداتی از کانادا نیز تعرفه تعیین می کند. مقامات کانادایی می گویند که چاره ای جز مقابله به مثل با آمریکا ندارند. به همین دلیل بر روی کالاهای ساخت آمریکا، از ویسکی گرفته تا سس Ketchup، مایونز، ماشین لباسشویی، خشک کن، یخچال، کاغذ توالت، قایق موتوری و صدها کالای دیگر 10 درصد تعرفه تعیین کرده اند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز