دومین جلسه محاکمه هدایتی و ۱۰ متهم دیگر اقتصادی

Submitted on Mon, 03/04/2019 - 19:28

دومین جلسه محاکمه هدایتی و ۱۰ متهم دیگر اقتصادی
به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه دوم رسیدگی به پرونده حسین هدایتی و ۱۰ متهم دیگر اخلال در نظام اقتصادی کشور قاضی مسعودی مقام از وکیل حسین هدایتی دولابی خواست برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود.

سیامک مدیرخراسانی ابتدا در خصوص صلاحیت دادگاه گفت: استجازه مقام رهبری در خصوص دادگاه‌های اقتصادی بوده اما این پرونده ابعاد بیشتری دارد.

وی ادامه داد: پولشویی به میزانی که اعلام شده در صورتی به آن پولشویی گفته می‌شود که منشا پول حرام باشد. یعنی در صورتی پولشویی مطرح می‌شود که منشا پول بانک از ربا و حرام باشد.

قاضی در پاسخ به مدیر خراسانی گفت: ما فقط به بخش اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی می‌کنیم و مواردی که مربوط به این دادگاه نیست را به متهم تفهیم نکرده‌ایم. همچنین پولشویی یعنی عایدات وصول از جرم است که ظاهرش مشروع باشد.

قهرمانی نماینده دادستان در ادامه گفت: در خصوص اظهاراتی که آقای هدایتی و وکیل محترمشان داشتند باید بگویم آقای هدایتی در پوشش هشت شرکت ضمانت‌نامه گرفته‌اند. ایشان عنوان کردند کلیه موارد روند اخذ مجوز با آقای موسوی‌نژاد بوده و فقط ایشان پول را استفاده کرده که این مساله درست نیست.

وی افزود: در پنج شرکت نقش آقای موسوی‌نژاد محرز است اما آقای هدایتی در خصوص سه شرکت دیگر چه پاسخی دارند. همچنین بانک سرمایه در شرایطی نبوده که این میزان تسهیلات بدهد.

قهرمانی گفت: آقای هدایتی و موسوی‌نژاد تفاهم نامه‌ای با بانک سرمایه یعنی آقایان بخشایش و کاظمی امضا کردند که ما منابع را از موسسه ثامن می‌آوریم شما تسهیلات دهید که البته این تفاهم اولیه اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: این‌ها با دور زدن بانک مرکزی با این بهانه که ما منبع جذب می‌کنیم بلافاصله منبع را از بانک خارج می‌کردند که حق دلالی‌های گسترده‌ای در این زمینه کشف شده است. آقای حسین شریعتی یکی از طرفین گفته امضاها به دستور آقای هدایتی بوده و من در جریان منبع مبالغ نبودم و فقط به اعتبار حسین هدایتی اینها را امضا می‌کردم.

نماینده دادستان افزود: فضای بحث ما فعلا تسهیلات است که در پوشش آقای موسوی‌نژاد انجام می‌شد. وثیقه این تسهیلات چه بوده؟ دو ملک را به عنوان وثیقه در اختیار بانک قرار می‌دهند که ١٣ برابر گران‌نمایی شده بود. شما دو ملک را ١٤٥ می‌خرید و دو روز بعد ٤٥٣ میلیارد ترهین می‌کنید.

شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت متلاشی شد | کشف ۱۰ میلیون لیتر سوخت قاچاق
شبکه سازمان یافته قاچاق سوخت با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه در کشور متلاشی شد.

فارس نوشت: این شبکه اقدام به جمع آوری کلان سوخت اعم از گازوئیل و نفت سفید و قاچاق آن از مبادی رسمی کشور به خارج از مرزها کرده و درآمد نامشروع کلانی را به دست آورده اند.

در اقدامات اطلاعاتی انجام شده بیش از ده میلیون لیتر سوخت دپوشده در مخازن سوخت در نقاط مختلف کشور شناسایی و توقیف شد.

سازمان اطلاعات سپاه همچنین اعلام کرد در روزهای آینده اخبار بیشتری را از ابعاد این پرونده اطلاع رسانی خواهد کرد.

لاریجانی خبر داد: ظرف سه روز آینده رییس جدید قوه قضائیه معرفی می‌شود
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست کردم که ریاست جدید قوه قضائیه زودتر از موعد معرفی شود، گفت: طی دو، سه روز آینده این مسأله به صورت رسمی ابلاغ خواهد شد.

آملي لاريجاني

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محمدصادق آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی دستگاه قضائی اظهار کرد: هفته گذشته نامه‌ای به مقام معظم رهبری مکتوب کردم که با توجه به اینکه به پایان دوره اینجانب هم مدت قلیلی باقی مانده است و برای اینکه در انجام مسئولیت‌ها و وظایف بنده در قوه قضائیه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان خللی پیش نیاید از محضر ایشان تقاضا کردم که اگر صلاح می‌دانند قبل از پایان دوره، ریاست جدید قوه معلوم شوند و بنده در کارهای مجمع تشخیص و شورای نگهبان متمرکز شوم.

وی افزود: ایشان مثل لطف همیشگی‌شان این موضوع را پذیرفتند و حسب خبر و گزارشی که به بنده دادند، ان‌شاءالله در دو سه روز آینده هم مسأله ابلاغ رسمی ریاست جدید انجام خواهد شد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز