دلار کانادایی ضعیف شده است، ممکن است امسال ارزش یک دلار به ۷۱ سنت آمریکایی برسد

Submitted on ش., 03/23/2019 - 22:55

دلار کانادایی ضعیف شده است، ممکن است امسال ارزش یک دلار به ۷۱ سنت آمریکایی برسد. برخی از تحلیلگران بازار اقتصادی می گویند دلار کانادایی در برابر دلار آمریکایی در دو ماه آغاز سال روند افزایشی گرفت اما این روند ادامه نخواهد یافت زیرا که اقتصاد کانادا ضعیف می باشد.

در حقیقت، نرخ تبادل دلار کانادا در برابر دلار آمریکا از ماه مارچ امسال به میزان ۱/۳٪ تنزل داشته است. دلیل این تنزل این است که در ماه ژانویه GDP به میزان ۰/۱٪ افزایش داشته است در حالیکه اقتصاد کانادا در نیمه ی دوم ۲۰۱۸ به طور فزاینده ای رو به کاهش است. بنا به گزارش تورنتوپرشنز، نرخ بهره در آمریکا بیش از کانادا می باشد و قیمت نفت استخراج شده از سنگ های نفت خیز کاهش قیمت داشته است که این عوامل دلار کانادا را دچار رکود کرده است.

کارشناسان بانک TD می گویند، اقتصاد کانادا در حقیقت با مشکلاتی مواجه شده است که باعث می شود دلار کانادا در مقابل دلار آمریکا در آینده تنزل یابد. پیش بینی کارشناسان TD بانک این است که امسال نرخ تبادل دلار آمریکا در برابر دلار کانادا بین ۱/۳۵ دلار تا ۱/۴۰ دلار خواهد بود و حتی ممکن است دلار کانادا معادل ۰/۷۱ دلار آمریکا شود.
تورنتوپرشنزتورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز