جزئیات قوانین و جریمه های جدید "رانندگی با حواس پرت" در کانادا

Submitted on س., 05/07/2019 - 21:57

همه ما بارها و بارها این توصیه را شنیده ایم "حین رانندگی پیامک ندهید". اما این تنها عاملی نیست که باعث حواس پرتی میشود. عوامل زیادی باعث حواس پرتی رانندگان می شود که در اینجا به همراه مبلغ جریمه هایشان لیست کرده ایم:

1. غذا خوردن در هنگام رانندگی
همه ما این کار را انجام داده ایم. خوردن میان وعده یا قهوه در هنگام رانندگی خیلی ساده است، به خصوص در جاهای خلوت. با وجود این که این کار راحت است، اما امکان دارد رانندگان تا 1000 دلار برای خوردن و نوشیدن در هنگام رانندگی جریمه شوند.

2. آرایش کردن
اگر سر صبح دیرتان شده است، احتمالا بهتان این وسوسه دست دهد که پشت فرمان کمی آرایش کنید، اما بهتر است این کار را انجام ندهید زیرا رسیدن به سر وضع و آرایش کردن پشت فرمان هر دو خلاف محسوب میشود. جریمه این خلاف می تواند تا 750 دلار باشد.

3. صحبت کردن با مسافران
این مورد می تواند کمی گول زننده باشد، اما در برخی موارد می تواند خلاف محسوب شود. اگر مسافرانتان بسیار سروصدا کنند یا این که به جای جاده به آنها نگاه کنید این کار میتواند مشمول جریمه شود. جریمه این مورد می تواند به 500 دلار نیز برسد.

4. گشتن به دنبال چیزی در ماشین
تا اینجا باید متوجه شده باشید که هر چیزی که باعث شود نگاهتان از مسیر منحرف شود رانندگی با حواس پرت محسوب میشود. دراز کردن دستان برای برداشتن چیزی در کف ماشین یا صندلی عقب رانندگی با حواس پرت محسوب می شود چرا که تمرکزتان را از جاده دور میکند و ممکن است منجر به حرکات ناخواسته فرمان شود. جریمه این کار ممکن است تا 400 دلار نیز باشد.

5. گوش کردن به موزیک با صدای بلند
چشم ها تنها عضو در رانندگی نیستند که لازم هستند، بلکه گوش ها نیز باید درگیر باشند. به همین علت گوش کردن به موزیک با صدای بلند می تواند باعث پرت شدن حواس شود. ممکن است به علت صدای بلند موزیک، صدای آژیر ماشین پلیس یا بوق ماشین های دیگر را متوجه نشوید، می بینید که این جریمه هم منطقی است. جریمه این کار تا 450 دلار است.

6. کشیدن سیگار
هم اکنون نیز قوانین زیادی راجع به سیگار کشیدن در هنگام رانندگی وجود دارد، مانند سیگار کشیدن در هنگامی که بچه ها در ماشین حضور دارند. از آنجایی که سیگار کشیدن به این معناست که حداقل یکی از دست هایتان باید از روی فرمان برداشته شود، این کار نیز رانندگی با حواس پرت محسوب میشود. جریمه سیگار کشیدن در هنگام رانندگی تا 1000 دلار نیز میرسد.

7. رانندگی در حالی که حیوان خانگیتان روی پایتان است
اگر سگتان روی پایتان باشد باعث پرت شدن حواس میشود. داشتن حیوان خانگی در صندلی جلو هم باعث پرت شدن حواس و هم باعث شلوغ شدن صندلی جلو می شود، پس بهتر است که آنها را در صندلی عقب بگذارید و قلاده شان را ببندید یا اگر هم مجبور هستید در جعبه بگذارید شان.

این قوانین در کل کشور اجرایی شده اند، و ممکن است باعث جریمه های چند صد دلاری شوند. برخی ایالت ها ها مانند نیوفاندلند، ساسکاچوان، و بریتیش کلمبیا حتی نمره منفی نیز برای این تخلف ها در نظر گرفته اند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز