به زودی صاحبخانه ها در تورنتو می توانند راحت تر مستأجران را مجبور به تخلیه منزل خود کنند

Submitted on پ., 02/07/2019 - 22:07

به زودی صاحبخانه ها در تورنتو می توانند راحتتر مستجران را مجبور به تخلیه منزل خود کنند
از آنجایی که تورنتو به شدت نیازمند مسکن بوده و با بحران کمبود مسکن اجاره ای مواجه است، لذا دولت Doug Ford در انتاریو طرحی برای اجاره واحد های مسکن مقرون به صرفه ارائه کرده است که ممکن است جهت کمک به صاحبخانه ها در بلند کردن مستاجران فعلی مفید واقع شود. مستندات به دست آمده حاکی از این است که در هفته جاری دولت استانی به پیگیری تغییرات قانونی مبنی بر "کوتاه شدن دوره انتظار برای بلند شدن مستاجران از 11 روز به 6 روز" می پردازد.

طبق روال عادی پس از اتمام موعد مقرر در صورت عدم تخلیه مسکن به دور از هر گونه درگیری، تهدید و جدال با مستاجر، صاحبخانه این حق را دارد که جهت بلند کردن مستاجر از خانه خود به طور قانونی از دادگاه مامور گرفته و حکم تخلیه در خواست کند.

درصد خانه های خالی از سکنه در این شهر به 1 درصد می رسد که تاسف بار است. در این میان صاحبخانه ها از آنجایی که به دنبال سود خود هستند به طور غیر قانونی دستور تخلیه می دهند.

همچنین طبق ابلاغیه Toronto Star سازمان های ذیربط املاک و مستغلات قرار است مفادی را تهیه و تنظیم کنند تا مستاجران پس از گذشت موعد قرارداد، اجاره بهای مدت سکونت مازاد را پرداخت کنند. هدف از این موضوع حصول اطمینان حمایت از حقوق مستاجران و مدیریت درست نحوه اجاره رفتن مسکن ها می باشد.

یک موضوع دیگر که محتوای آن در مورد رعایت حقوق مستاجران می باشد به کشت ماری جوانا ختم می شود. مقامات دولتی در حال بررسی این امر هستند که آیا می توان قراردادهای اجاره را به گونه ای تنظیم کرد که امکان کشت خانگی ماری جوانا و تنباکو برای مستاجر فراهم باشد یا خیر.

گروه های حامی مستاجران ابراز کرده اند که در رابطه با کشت ماری جوانا حقوق مستاجران و مالکان باید یکسان باشد. با این حال برخی مالکان ادعا کردند در صورتی که مستاجر خواهان سکونت مجدد در همان واحد کنونی باشند حاضرند شرایط اجاره نشینی را محدود کنند و با مستاجران کنار بیایند.

چگونه هر یک از این تفاسیر به حل بحران مسکن انتاریو کمک می کند؟ البته Municipal Affairs و Steve Clark وزیر مسکن با صدور بیانیه ای اعلام کردند تا چند ماه آتی خبرهای جدیدتری منتشر خواهند شد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز