برنامه های منتخبین استانی: فرصت های جدید مهاجرتی در سال 2019

Submitted on جمعه, 04/12/2019 - 17:11

برنامه های منتخبین استانی که به اختصار PNP خوانده می شود، به استان ها ومناطق کانادا این اجازه را می دهد به منظور تامین نیروی متخصص مورد نیاز خود با سهمیه تعیین شده سالانه نسبت به گزینش مستقیم و یا غیر مستقیم متقاضیان مهاجرت اقدام نمایند.

در سال های اخیراین برنامه های استانی نقش مهمی را درمیان برنامه های مهاجرتی کانادا ایفا کرده اند.
روند رو به رشد سهمیه گزینش برنامه منتخبین استانی درپروژه چند سال آینده کانادا نمایانگر الویت گذاری تامین نیروی متخصص در استانهای مختلف و همچنین تمرکز بیش از گذشته درتقسیم اسکان مهاجران در استانهای مختلف میباشد.
سهمیه گزینش برنامه های استانی درطی دورهُ 2019 تا 2020 با روند افزایشی مواجه است به طوریکه ،سهمیه پذیرش سال 2019 به تعداد 61000 درسال 2020 به میزان 71300 افزایش خواهد یافت.
کلا برنامه های استانی به دو طریق متقاضیان واجد شرایط را مورد گزینش قرار میدهند.
• برخی از این برنامه های استانی با حوزه رقابتی اکسپرس اینتری فدرال هماهنگ بوده و سه بخش اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا، متخصصین ماهر فدرال، متخصصین نیمه ماهر فدرال و تجربه داران کانادایی را شامل می شود.
متقاضیان در صورت گزینش از حوزه رقابتی اکسپرس اینتری موفق به اخذ دعوت نامه می شوند، پس از اینکه مورد پذیرش استان قرار می گیرند، در سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری 600 امتیاز دیگر دریافت می کنند که این امر درجهت تسریع روند اخذ اقامت دائم آنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
• برخی دیگر از متقاضیان بدون تشکیل پروفایل در حوزه رقابتی اکسپرس انتری مستقیما توسط استان مورد ارزیابی بر اساس ماتریس امتیاز بندی استانی مورد گزینش قرار میگیرند و لازمه گزینش تشکیل پروفایل در سایت مهاجرت استان مربوطه میباشد. این متقاضیان مستقیماً موفق به اخذ گواهی گزینش استانی میشوند و به استناد دریافت آین گواهی گزینش ، مراحل اخذ اقامت دائم را با دولت فدرال ادامه خواهند داد.
به منظور ساده سازی جذب متقاضیان علاقه مند به سکونت در استانهای مختلف هر یک از استانها تغییراتی را مرتبا در برنامه های مهاجرتی خود میکنند و تلاش بر ساده سازی و جذابیت این برنامه های مهاجرتی دارند. به عنوان مثال استان ساسکچوان اخیرا با تغییر لیست مشاغل خود امکان درخواست متخصصین ماهر مورد نیاز این استان رااز طریق اکسپرس انتری به روی متخصصین بیشتری مهیا نموده است . به طوریکه لیست مشاغل این استان هم اکنون دارای 24 حرفه مورد نیاز این استان است .
لازم به ذکر است که استان ساسکچوان (SINP) مرتباً بر اساس نیاز بازار کارلیست مشاغل مورد نیاز را به روز رسانی میکند نتیجتا این روند تغییر در طی سال ممکن است در چندین مرحله صورت پذیرد.
از آغاز سال میلادی تا کنون این استان تعداد 817 متخصص را طی 5 قرعه کشی مورد گزینش قرار داده است
استان انتاریو نیزبا اعلام ازدیاد سهمیه گزینش 2019 جزء استانهایی محسوب میگردد که در جهت تقویت گزینش استانی تلاش میکند. استانهای مانیتوبا و نواسکوشیا نیز از دیگر استانهای کانا دا میباشند که تلاش بر تقویت برنامه های استانی و همسانی آنها با برنامه اکسپرس انتری دارند . این موجب افزایش گزینش قابل توجهی در سه ماه اول سال 2019 نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.
تلاش دولت برای تقویت برنامه های استانی و جذب متخصصین مورد نیاز استانهای مختلف از طریق سیستم اکسپرس انتری برای بسیاری از متقاضیان حاضر در حوزه رقابتی اکسپرس انتری که دارای امتیازات شاخص و یا قادر به ارائه نتیجه آزمون زبان در سطوح پیشرفته نیستند یک امید تازه برای گزینش محسوب میگردد.
لازم به ذکر است از زمانی که برخی از استانهای کانادا برنامه های مهاجرتی خود را با برنامه اکسپرس انتری همسان نموده اند علاوه بر افزایش قابل توجه در تعداد گزینش درهردروه قرعه کشی های اکسپرس انتری شاهد برگزیده شدن متخصصینی که حتی دارای 300 تا 350 امتیاز در حوزه رقابتی اکسپرس انتری از طریق برنامه های استانی بوده ایم . بنابر این تشکیل پروفایل در حوزه رقابتی اکسپرس انتری برای متخصصین علاقه مند به مهاجرت به کانادا از اهمیت زیادی برخوردار است .

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز