برنامه آزمایشی جذب استعداد های جهانی ، تبدیل به برنامه مهاجرت دائم خواهد شد

Submitted on چ., 04/03/2019 - 23:08

برنامه آزمایشی جذب استعداد های درخشان جهانی که در سال 2017 ، به منظور تسریع در خواست ویزای کار برای متخصصین خارجی واجد شرایطی که دارای مهارت های مورد نیاز کارفرمایان کانادایی در زمینه های فناوری اطلاعات (IT) ، تکنولوژی، مهندسی و ریاضی و زیر شاخه های آنها معرفی شد.

در صورتیکه گواهی ارزیابی اداره کار (LMIA) برای تایید عدم دسترسی به نیروی متخصص کانادایی برای پشتیبانی پیشنهاد کار صادر گردد ، کار فرما در شرایط بحرانی میتواند حتی در طی 10 روز کاری موفق به اخذ گواهی مجوز کار برای متخصص خارجی مورد نیاز خود شود.
در سال 2019 دولت فدرال پیشنهاد تغییر این پروژه آزمایشی را به برنامه ثابت مهاجرتی داد . این پیشنهاد دولت به دنبال درخواست انجمن های تجاری همچون شورای نو آوران کانادایی که شامل بیش از 100 شرکت تکنولوژی در حال رشد می باشد ، صورت گرفت .

مدیراجرایی شورای نوآوران ، بنجامین برگن، اظهار داشت که این برنامه به مدیران شرکت های مرتبط با تکنولوژی در کانادا، که به صورت مداوم در تلاش دستیابی به استعدادهای جهانی می باشند، کمک به سزایی خواهد نمود.

به گفته برگن این متخصصین خارجی که دارای استعداد های شاخص می باشد در تسریع پیشبرد اقتصاد و رشد شرکتهای کانادایی بسیار کارآمد خواهند بود. وی افزود سیاست گزینش متخصصین شاخص با تجربیات کاری بین المللی این امکان را برای ما مهیا می سازد تا کانادا موفق به تشکیل حلقه متخصصین شاخص شود وبرای پیشبرد اهداف آینده خود به جایگاه خاصی در میان دیگر کشورهای جهان در زمینه های علمی دست یابد.

شورای نو آوران کانادایی ، با توجه به اعلام شورای فن آوری اطلاعات و ارتباطات کانادا (ICTC) ، در این خصوص که کانادا در سال 2021 با کمبود 216 هزار متخصص در زمینه های کامپیوتر ، مواجه میگردد اعلام کرد " جذب نیروی متخصص در زمینه دیجیتال از سراسر جهان، راه حل فوری برای مدیران این صنعت خواهد بود تا کسب کار خود را افزایش داده و هزینه های ناشی از کمبود نیروی با استعداد را نیزبکاهند.

کارفرمایانی که تمایل به استفاده از این برنامه را دارند می بایست در طرح توسعه بازار کار کانادا نقش به سزایی داشته و به عبارت دیگر می بایست این برنامه دارای سود دهی ثابت در بازار کار کانادا بوده و در توسعه اقتصادی کانادا نقش دارد مانند ایجاد اشتغال و یا انتقال دانش باشد.

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز