با خرید هر خانه ی جدید مستقل در تورنتو، ۲۰٪ نرخ قیمت خانه به جیب دولت می رود!

Submitted on ش., 10/19/2019 - 12:20

قیمت خانه گران است و این گرانی از رشد سریع هزینه های دولتی جدایی پذیر نیست. هم اکنون اگر خانه ی جدید در تورنتو بخرید، خریداران تورنتویی باید تا مبلغ ۲۲۲۶۵۲ دلار
بپردازند که ۲۰٪ قیمت کلی خانه ی جدید است. خرج های متفرقه برای خرید خانه ی جدید در تورنتو وجود دارد که سه برابر متوسط هزینه هایی است که خریدار در شش شهر اصلی مانند سانفرانسیسکو و نیویورک باید بپردازد.

خبر فایننشیال پست می نویسد، شرکت مشاوره ی املاک Altus Group در ۱۶ ماه سپتامبر گزارشی انتشار داد که قیمت متوسط هزینه های شارژ شده را در شش شهر سانفرانسیسکو، میامی، نیویورک، شیکاگو و هوستون با هم مقایسه کرده است. در تورنتو هزینه های شارژ شده توسط دولت سه برابر می باشد. این هزینه ها تقریبا، در شهرهای کانادایی مانند اوتاوا، ونکوور، کلگری و مونترال دو برابر می باشد.

هزینه های دولتی برای خریداران تورنتویی هنگامیکه آپارتمان جدید می خرند می تواند تا مبلغ ۱۲۴۵۸۲ دلار باشد و تقریباً این رقم ۵۰٪ بالا تر از متوسط شهرهای آمریکاست و حدود ۳۰٪ بیشتر از شهرهای ذکر شده ی کاناداست.

چرا تورنتو از شهرهای آمریکا گران تر است؟ علت اصلی این است که کانادا ۵٪ تا ۱۵٪ مالیات بر خانه های جدید اعمال می کند و خریداران اول باید این مقدار مالیات را برای فروش خانه بپردازند تا بعداً در بازگشت مالیاتی پول به آنها پرداخت شود!

وقتی که در تورنتو خانه ی جدید بخرید باید HST پرداخت کنید و سپس می توانید برای بازگشت مالیات اقدام کنید یعنی بعد از اینکه برای خانه ی جدید در کانادا یا اونتاریو
HST را پرداخت کردید، بازگشت مالیاتی انجام می شود.

دو نوع تخفیف مالیاتی HST وجود دارد. اولین آن این است که صاحب خانه درون خانه زندگی می کند و دوم اینکه خانه را اجاره می دهد. دو نوع تخفیف مالیاتی برای خانه و سرمایه گذارانی که در آن زندگی می کنند وجود دارد و محاسبه ی آن اندکی با هم متفاوت است. یکی از مهم ترین معیارها برای خانه هایی که مالک دارند این است که وقتی که خریدار خانه را می خرد به هدف استفاده ی خانه بعنوان اولین محل زندگی خود یا بستگان خود آن را بخرد بستگان شامل همسر، فرزندان ، والدین و دیگر اعضاء درجه اول خانواده می شوند و این شامل عمه و عمو نمی شود.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، مهمترین معیار درخواست برای بازگشت مالیاتی خانه ی سرمایه گذاری شده این است که صاحب خانه آن را حد اقل خانه را برای یک سال اجاره بدهد.

محاسبه ی تخفیف مالیاتی HST پیجیده تر است زیرا که شامل قیمت خانه می شود خواه خانه توسط مالک استفاده شود یا اینکه اجاره داده شود و محاسبه ی مالیاتی در اونتاریو و دولت فدرال متفاوت است وقتی که قیمت خانه زیر ۳۶۸۲۰۰ دلار باشد شامل تخفیف مالیاتی در دولت فدرال می شود ولی اگر قیمت خانه بالای ۴۸۴۵۰۰ دلار باشد شامل این تخفیف نمی شود. تخفیف مالیاتی اونتاریو هنگامیکه قیمت خانه زیر ۴۲۴۸۵۰ دلار باشد تعلق می گیرد ولی اگر قیمت خانه بالای ۴۲۴۸۵۰ دلار باشد تخفیف مالیاتی اونتاریو ۲۴۰۰۰ دلار خواهد بود. به عبارت دیگر بالا ترین سطح تخفیف مالیاتی در اونتاریو برای خانه های بالای ۴۲۴۸۵۰ فقط ۲۴۰۰۰ دلار می باشد.

به طور کلی قیمت خانه در قرارداد های خانه های جدید در اونتاریو حقیقتاً «قیمت خانه» نیست. قیمت قراردار قیمت اصلی خانه باضافه ی HST منهای بازگشت مالیاتی فدرال و منطقه ای می باشد. به عبارت دیگر قیمت قرارداد همان قیمتی است که خریدار خانه برای سکونت خود می خرد نه اینکه خانه را اجاره دهد یا به بستگان خود دهد.

اگر آپارتمانی ساخته شده است و صاحب آن نمی خواهد هنگامی که آن را تحویل می گیرد در آن زندگی کند، خریدار باید هنگامی که انتقال ملک صورت می گیرد HST بازگشتی را به سازنده بپردازد. اگر خانه برای سرمایه گذاری خریده شده است و واجد شرایط برای اجاره ی یکساله است صاحب خانه می تواند بازگشت مالیاتی سرمایه گذاری را که در بالا ذکر شد ، هنگام انتقال ملک درخواست کند.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز