بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را ثابت نگه داشت

Submitted on چ., 04/24/2019 - 21:06

بانک مرکزی کانادا 24 اپریل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور طی 6 ماه گذشته و نگرانی از تورم، نرخ بهره را افزایش نمی‌دهد.

بانک مرکزی کانادا نرخ بهره را حداقل تا پایان سال تغییر نمی‌دهد.

به نقل از financialpost، بانک مرکزی کانادا 24 اپریل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور طی 6 ماه گذشته و نگرانی از تورم طی ماه‌های آینده، نرخ بهره را افزایش نمی‌دهد.

استفان پولز، رئیس بانک مرکزی کانادا و معاونین وی، همانطور که انتظار می‌رفت بر مبنای 1.75 درصد نگهداشتند.

آنها همچنین با توجه تصمیمات اتخاذ شده جدید، حداقل تا ابتدای ماه دسامبر اقدام به افزایش نرخ بهره نخواهند کرد.

در بیانیه جدید بانک مرکزی کانادا همچنین آمده است که ثابت نگهداشته شدن نرخ بهره بر اساس تصمیم هیات دولت فدرال ، Governing Council judges، اتخاذ شده است. همچنین ما سیاستهای پولی کشور را در آینده نیز بر اساس داده‌های موجود ارزیابی کرده و راجع به آنها تصمیم گیری می‌کنیم.
اقتصاد کانادا در ابتدای سال گذشته و زمانیکه که نفت دچار افت قیمت شد، نرخ بهره را بالا برد و در ادامه آن جنگ تجاری ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، موجی از نارضایتی را در کشور به وجود آورد.

بنابر جدیدترین گزارش سیاستهای پولی – مالی Monetary Policy Report از بانک مرکزی کانادا، رشد تولید ناخالص ملی نیز در سه ماهه سوم سال گذشته 2 درصد رشد داشت ولی در سه ماه چهارم آن 0.4 درصد افت کرد و تا ابتدای امسال نیز این وضع ادامه داشت به گونه‌ای که در سه ماهه نخست امسال نیز رشد تولید ناخالص ملی کانادا نیز 0.3 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که در ماه اکتبر سیاستگذاران پیش‌بینی کرده بودند تولید ناخالص ملی 2.3 در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد می‌کند حال آنکه نه تنها اینگونه نشد بلکه با وجود پیش‌بینی سالانه 0.8 درصد رشد در ماه ژانویه نیز ، کشور در این ماه نیز شاهد رشد 1.3درصدی بود.

پولز و معاونین وی بر محوریت نفت و انرژی در اولویتهایشان تاکید کرده و گفتند که اشتباه آنها این بوده که با توجه به موفقیت کانادا در صادرات غیر انرژی از سایر بخش‌های غافل مانده و موجب اسیب‌پذیری کشور شدند.

اما در حال حاضر هر دو بخش ( انرژی و غیر انرژی) را برای جبران خسارتهای ناشی از هزینه‌های املاک و مصارف خانگی بسیج خواهند کرد.

منبع
hodhod
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز