بازار املاک کانادا مانند قبل خوب نیست! رتبه بندی بین المللی کانادا بسیار بد است.

Submitted on س., 06/18/2019 - 18:10

با توجه به جدیدترین گزارش عمومی که Knight Frank انتشار داد، (Knight Frank شرکت تحقیقاتی و مشاوره ی املاک می باشد که در شهر لندن در کشور انگلیس واقع است) رتبه بندی املاک در ۵۶ کشور و منطقه در جهان به شدت پایین افتاده است. کانادا از رتبه ی بالا به رتبه ی ۴۴ تنزل یافته است.

درست دو سال پیش بود که در ربع اول سال ۲۰۱۷ کانادا چهارمین رتبه را داشت و بعد از ایسلند، هنگ کنگ و نیوزیلند قرار داشت. در ربع اول سال ۲۰۱۷ متوسط قیمت خانه در کانادا به میزان ۱۳/۵٪ افزایش یافت و کانادا یکی از ۱۱ کشوری بود که رشد قیمت خانه در آن دو رقمی بود. در این سال کانادا برای سومین بار رتبه ی چهارم را کسب می کرد و کانادا در زمره ی یکی از گرانترین بازارهای املاک در جهان قرار می گرفت.

با توجه به آخرین گزارش گلوب اند میل، در اولین ربع امسال نرخ رشد قیمت خانه در کانادا به طور چشمگیری کاهش یافت و این کاهش به میزان ۱/۵٪ نسبت به سال گذشته بود. این کاهش نسبت به شش ماه گذشته ۱/۷٪ و نسبت به سه ماه گذشته به میزان ۰.۸٪ بود.

گزارش این شرکت مشهور می گوید که رشد اخیر در قیمت خانه در کانادا کاهش یافته است و رتبه ۳۹ را در ربع آخر سال گذشته از آن خود کرده است. اگر مقایسه سالانه را انجام دهیم این کاهش جدی تر خواهد بود: در اولین ربع سال ۲۰۱۸ رشد قیمت سالانه ی کانادا ۶/۶٪ بود و رتبه اش ۱۵ بود. در سال ۲۰۱۷ این رتبه به ۴ رسید.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، با توجه به گزارش Knight Frank، سه دلیل اصلی برای رکود بازار املاک کانادا وجود دارد: اولین دلیل این است که بی سی و اونتاریو برای خریداران خارجی مالیات اضافه در نظر گرفته اند؛‌دلیل دوم این است که دولت فدرال استرس تست را اعمال کرده است و دلیل سوم این است که محیط اقتصاد جهانی بر بازار املاک اثر گذاشته است.

تحت این شرایط به هم تنیده بازار های تورنتو و ونکوور مانند قبل خوب نیست. خصوصاً در ونکوور نه تنها بازار معاملات خوب نیست بلکه قیمت ها درحال پایین افتادن است. این گزارش همچنان حاکی از آن است که فروش در بعضی بازارها در حال افزایش است و افزایش قیمت خانه رو به بالا سرعت گرفته است. قسمتی به علت بازار کار سالم و خریداران و سرمایه گذارانی استکه برای ورود به بازار منتظر فرصت هستند و معاملات
و قیمت ها بالا می رود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز