اکثر کانادایی ها فکر میکنند به اندازه کافی حقوق نمیگیرند

Submitted on جمعه, 03/15/2019 - 00:05

اکثر کانادایی ها فکر میکنند به اندازه کافی حقوق نمیگیرند
تحقیقات جدیدی که راجع به کانادایی ها انجام شد مشخص کرد که بخش عمده ای از کانادایی ها فکر میکنند به اندازه کافی حقوق نمیگیرند. در میان 1000 نفری که از آنان سوال شد فقط 13% آنها از حقوق فعلی شان راضی بودند. این به این معنی است که 87% دیگر فکر می کردند حقوق خوبی دریافت نمی کنند.

نتایج اینجا بدتر هم میشود که بررسی سال قبل نشان میدهد 17% مردم از حقوق دریافتیشان راضی بودند.

افراد حاضر در نظرسنجی حتی مبلغی را نیز مشخص کردند. به طور میانگین افراد معتقد بودند باید سالیانه 11430 دلار بیشتر حقوق دریافت کنند. آنها همچنین اعلام کردند این مبلغ اضافی برای این است که راحت زندگی کنند.

تحقیقات همینطور مشخص کرد که 53% افرادی که از حقوقشان ناراضی هستند قصد دارند طی امسال درخواست افزایش حقوق دهند. این عدد برای افرادی که در دهه سوم یا چهارم زندگی خود هستند به 58% میرسد.

59% زنان درخواست افزایش حقوق 5% و 36% آنان درخواست افزایش بین 6-10% خواهند داشت.

45% مردان قصد درخواست افزایش 5% و 44% آنان نیز درخواست افزایش 6-10% خواهند داشت.

مطابق تحقیقات افراد دلایل مختلفی برای درخواست افزایش حقوق داشتند ولی شایع ترین آن افزایش هزینه های زندگی بوده است.

دلیل دیگری که افراد را به این کار ترغیب می کند این است که آنها حس میکنند لایق آن هستند. 53% افراد اعلام کردند به علت عملکرد خوبشان افزایش حقوق داشته اند در حالی که 34% دیگر گفتند که اخیرا مسئولیت بیشتری داشته اند اما حقوقشان افزایش نداشته است.

6.5 میلیون کانادایی گوشت را از رژیم غذایی خود حذف می کنند
در راهنمای تغذیه ای که سازمان سلامت کانادا در ابتدای سال 2019 منتشر کرد، میوه ها و سبزیجات از اهمیت بالایی برخوردار بودند. در این برنامه غذایی تمرکز بر روی رژیم غذایی بر پایه سبزیجات بود، در حالی که گوشت و فرآورده های دامی در برنامه های پیشین نقش کلیدی را داشتند. اکنون طبق تحقیقات دانشگاه Guelph و دانشگاه Dalhousie، شاهد رکورد جدیدی در کاهش مقدار گوشت در برنامه غذایی مردم کانادا هستیم.

نتایج تحقیقات دانشگاه Guelph نشان می دهد 1.3 میلیون نفر از جمعیت کانادا و 466,000 کانادایی در سراسر جهان، گیاهخوار هستند، و این ارقام در نوع خود بی سابقه است.

همچنین نزدیک 20% از مردم کانادا (6.5 میلیون نفر) گوشت را از برنامه غذایی خود حذف کرده و یا مقدار آن را بسیار کمتر کرده اند. این اعداد در نوع خود یک رکورد جدید در کاهش مقدار گوشت در رژیم غذایی محسوب می شود.

بسیاری از مردم کانادا گوشت را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکرده اند، بلکه مقدار مصرف گوشت را به نحو چشمگیری کاهش داده اند. این افراد بیشتر شامل مردمی می شود که به نقش گوشت در رژیم غذایی اعتقاد دارند و یا شبه گیاهخوار هستند.

بر اساس نتایج این تحقیقات اکثر افرادی که رژیم غذایی خود را تغییر داده اند جوانان می باشند. نزدیک 72% گیاهخواران کانادا زیر 39 سال سن دارند.

رژیم غذایی مبتنی بر سبزیجات در کانادا بسیار محبوب شده است، به طوری که برخی برندهای غذایی به منوی خود غذاهایی بر پایه سبزیجات را نیز افزوده اند.

اعلام ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در کلاس درس از سوی دولت انتاریو
طرح ممنوعیت استفاده از تلفن های همراه در کلاس های انتاریو در طول دوره آموزشی از ماه سپتامبر اجرا می شود. از آنجایی که استفاده مداوم از آن ابتلا به اوتیسم را تشدید می کند لذا برخی رسانه های خبری از عدم تامین بودجه اوتیسم خبر دادند.

Lisa Thompson وزیر علوم و تحقیقات در بیانیه ای رسما اعلام کرد: "دانش آموزان انتاریو باید بر پروسه یادگیری خود تکیه کنند نه تلفن همراهشان." وی افزود: "با ممنوعیت استفاده از تلفن همراه قصد داریم دانش آموزان را تشویق کنیم بر تمرکز بر یادگیری مهارت های پایه ای که نیاز به خواندن، نوشتن و فکر کردن دارند."

در حال حاضر برخی از مدارس نیز از چنین سیاست های مشابهی برخوردارند، اما مقامات دولتی این استان دستورالعمل هایی برای همه مدارس دولتی طی سال تحصیلی 2019 تا 2020 صادر خواهد کرد. چگونگی اعمال ممنوعیت به عهده هیئت مدیره و مسئولین ذیربط مدارس می باشد.

همچنین در مواقعی که معلمان قصد دارند با استفاده از تلفن همراه بخشی از درس را ارائه دهند استثنائاتی وجود دارد.

Harvey Bischof، رئیس Ontario Secondary School Teachers' Federation اعلام کرد: به نظر نمی رسد اجرای این سیاست با آنچه که در حال حاضر در مدارس با آن مواجه هستیم متفاوت باشد. به عقیده وی نباید شاهد استفاده از آن برای معلمان حتی در حد چند دقیقه باشیم.

بیشترین نگرانی ها منوط به ابتلا به اوتیسم و عدم پشتیبانی مالی در این زمینه می باشد. در این راستا دولت سعی دارد تا با تمام تلاش خود خانواده ها را در مورد تحصیل فزرندان و سلامت آنها از هر گونه آشفتگی های ذهنی برهاند.

دولت Tory با انجام امور مشاوره در سال گذشته مبنی بر ورود مسائل جنسی در محیط آموزشی و بررسی بازخورد استفاده از تلفن همراه در کلاس درس به این نتیجه رسید که حدود 97 درصد پاسخ دهندگان با اعمال محدودیت هایی متمایل به استفاده از تلفن همراه در کلاس هستند.

به پیشنهاد حزب محافظه کاران مترقی (Progressive Conservative) چنین ممنوعیتی در پلتفرم آموزشی آنها را در طول سال گذشته برگزار شد.

Ontario Public School Boards' Association در پاسخ به فعالیت مشاوران استانی در خصوص این موضوع اظهار کرد: دانش آموزان باید با دنیای دیجیتال شهروندان آشنا باشند. از این رو برای ایجاد محیط آموزشی مثبت، با لحاظ کردن محدودیت هایی در استفاده از تلفن همراه در برنامه درسی دانش آموزان می توان کمک کرد تا با خیال آسوده، خودشان به کشف و خطرات ناشی از تکنولوژی در این عرصه هدایت شوند.

Toronto District School Boardاز طرح ممنوعیت تلفن همراه استفاده می کرد، اما پس از چهار سال آن را لغو کرد تا معلمان بتوانند آنچه را که برای کلاس هایشان مناسب است، ارائه دهند.

هیئت مدیره مربوطه معتقد است ممنوعیت کامل استفاده از همراه در کلاس غیرممکن است و بهتر است محدودیت هایی در این راستا در نظر گرفته شود.

TDSB مسئولان آموزشی را به استفاده از تکنولوژی های مناسب در کلاس های درس تشویق و ترغیب می کند.

یک مقاله علمی در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science) در سال 2015 نشان داد با اعمال ممنوعیت استفاده از تلفن های همراه، عملکرد دانش آموزان در امتحانات به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و حتی نقش به سزایی در پیشرفت دانش آموزان کم استعداد دارد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز