محمود مرادخانی، خواهرزاده خامنه‌ای: از روز نخست گفتیم که آخوند نباید حکومت کند

Submitted on پ., 12/08/2022 - 10:18

محمود مرادخانی، می‌گوید که پس از انتشار نامه خانم حسینی، هنوز تعرضی به او نشده‌است، اما اگر هم چنین عملی روی دهد، موجب درد، رنج و بدبختی برای «خود نظام» خواهد بود و آن‌ها خواهند دید که آبروی‌شان بیش از این خواهد رفت، گرچه چندان آبرویی برای‌شان نمانده‌است.

 او افزود که فریده مرادخانی، خواهرش اکنون در «کانون اصلاح و تربیت» زندانی است. خواهرزاده رهبر نظام یادآور می‌شود که فریده، تنها زندانی رژیم نیست و در دهه‌های اخیر هزاران ایرانی دیگر بازداشت، شکنجه، زندانی و اعدام شده‌اند.

مرادخانی که پدرش نیز پیش‌تر در تبعید بود، در گفت‌وگو با بخش رادیو بین‌المللی فرانسه، افزود آن‌چه که نظام بر سر خانواده او آورده، در مقابل آن‌چه بر مردم ایران رفته، هیچ نیست.

محمود مرادخانی در مورد انگیزه بدری حسینی، خواهر رهبر جمهوری اسلامی از انتشار نامه‌ای به‌ضد شخص اول نظام، می‌گوید که مادرش باوجود این‌که از پیش‌تر تصمیم بر اعتراض داشته اما درگیر بیماری پدرخانواده {او نیز سال‌ها در مخالفت با رژیم مبارزه می‌کرد} بوده‌است.

به‌گفته فرزند بدری حسینی، او در هنگام بازداشت فریده مرادخانی نیز واکنشی نشان نداده، چون مساله برایش «صرفا دخترش» نبود، اما اکنون باتوجه به آن‌چه در جامعه جریان دارد، در حرکتی نمادین این کار را انجام داده‌است.

کنش‌گر سیاسی و مدنی ساکن فرانسه افزود که هدف دیگر از این اعتراض، آن است که مردمی که به‌اشتباه فکر می‌کنند خواهر علی خامنه‌ای، همراه حکومت بود، بدانند که خانواده آن‌ها از ابتدای انقلاب، راه‌شان را پس از افشای قضیه «آتش‌سوزی سینما رکس آبادان» از حکومت جدا کرد و هیچ ارتباطی با آن نداشته‌است.

محمود مرادخانی اظهار داشت که پدرش، علی تهرانی، پس از قطع ارتباط با حکومت، تمامی اقداماتش را برپایه دادخواهی و نیز نشان دادن «رذالت خمینی» به‌پیش برده‌است.

خواهرزاده علی خامنه‌ای در مورد بیت رهبری و نقش افرادی مانند مجتبی خامنه‌ای در تصمیمات خرد و کلان مملکت می‌گوید که مساله اصلی، مخالفت با کلیت نظام است، نه حاشیه‌های این‌چنینی.

او بر این باور است که یکی از اشتباه‌های اپوزیسیون رژیم، این است که «زیاد به حواشی می‌پردازد» در حالی‌که باید ایجاد یک «بنیاد و پشتوانه سیاسی و ستون‌بندی برای به‌حرکت درآوردن مردم» را به‌عنوان اصل، در دستورکار قرار دهد.

محمود مرادخانی می‌افزاید آن‌چه مهم است «ظلم، جرم و جنایتی است که نظام انجام می‌دهد» و اعتقادی که مخالفان به «حقوق بشر، دموکراسی و حکومت نکردن آخوندها» دارند. او می‌گوید در این‌که در بیت رهبری هر {.....}ی صحبت کند یا فرمان دهد، تفاوتی نیست.

فرزند علی تهرانی و بدری حسینی که همه خانواده‌شان سال‌هایی بسیار را در تبعید گذراند، در مورد خیزش اخیر مردم می‌گوید مطمئن است که رژیم عقب‌نشین نمی‌کند و ناچار به مبارزه تا لحظه آخر خواهد بود.

 او یادآور می‌شود که چائوشسکو تا روز آخر می‌پنداشت «پدر مردم رومانی» است و مقامات رژیم ایران نیز چنین اعتقادی دارند.

محمود مرادخانی می‌گوید که پس از یک مبارزه آهسته و طولانی توسط مردم، برای سرنگون کردن رژیم لازم است که حرکتی کوبنده انجام گیرد و یک ضربه نهایی زده‌شود.

گفت‌وگوی کامل شهاب عموپور از بخش فارسی رادیو بین‌المللی فرانسه با محمود مرادخانی را از طریق لینک صدا می‌شود شنید.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز