افزایش شدید اجاره بها در اکثر شهرهای کانادا پیش بینی می شود

Submitted on پ., 03/21/2019 - 13:09

به نظر می رسد در سال جاری، بنا بر وضعیت بغرنج مسکن و نرخ بهره بالا و تعداد کم مسکن اجاره ای، نرخ اجاره 15 درصد افزایش یابد.

البته مونترآلی ها می توانند کمی آسوده خاطر باشند، چرا که طبق گمانه زنی ها افزایش نرخ اجاره برای آنان تنها 5 درصد خواهد بود در حالی که برای ساکنین انتاریو به این ترتیب می باشد: 17 درصد در تورنتو، 15 درصد در Mississauga و 15 درصد نیز در اتاوا.

پیش بینی های موجود در رابطه با ونکوور 10 درصد و کلگری نیز 8 درصد بوده، بدان معنی که نرخ اجاره بالای ونکوور به این زودی ها قصد پایین آمدن ندارد.

افزایشات موجود به احتمال بسیار ناشی از نرخ بهره بالا و تشدید قوانین وام مسکن بوده که خرید مسکن را برای خریداران دشوار و خلاص شدن از اجاره نشینی و پرداخت اجاره را برای اجاره نشینان غیر ممکن می سازد، به گونه ای که هزینه اجاره یک مسکن دو خوابه در تورنتو به 2600 دلار در ماه افزایش می یابد. این در حالی است که طی سال گذشته نرخ وام مسکن سه بار افزایش یافته است.

شایان ذکر است که بسیاری از کانادایی ها پیش از تأیید اعتبار وام مسکن، بایستی مورد آزمایش تست های تنش زا قرار گیرند تا اطمینان حاصل گردد که در صورت افزایش غیر منتظره نرخ بهره از نظر مالی مشکلی نخواهند داشت.

طبق گفته Matt Danison، مدیر اجرایی وبسایت Rentals، تعداد اجاره نشینان نیز در حال افزایش بوده که اکثرا شامل مهاجرین و فارغ التحصیلان می باشد که بنا بر حضور در عرصه اشتغال تعداد کمی از آنان به خانه والدین خود بازگشته و اکثرا به دنبال اجاره مکان جدیدی می گردند که با وجود تعداد کم مسکن خالی، نرخ اجاره نیز افزایش می یابد، یعنی پیروی از قانون ساده عرضه و تقاضا.

با این حال مشکل اصلی زمانی رخ می دهد که هیچ گونه عرضه جدیدی برای جبران تقاضای بالا وجود نداشته باشد. چرا که در حال حاضر زیرساخت های بسیاری در حال انجام است اما هیچ یک کامل نیست، در نتیجه مکانی برای اجاره نیز موجود نیست.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز