اعتراضات در تیم هورتونز و انفجار لوله های آب همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۱۸ ۲۰۱

Submitted on پ., 01/11/2018 - 18:15

اعتراضات در تیم هورتونز و انفجار لوله های آب همراه با خبرها و روزنامه‌های امروز کانادا؛ پنج‌شنبه ۱۱ ژانویه ۲۰۱۸
ورنتو دیروز در شعبه‌های مختلف تیم هورتونز، شاهد تجمع‌های اعتراضی علیه سیاست‌های این کافه زنجیره‌ای بود. از سویی دیگر با گرم شدن ناگهانی هوا، لوله‌های آب در خیابان‌های تورنتو یکی از پس از دیگری ترکیدند.
اعتراض خیابانی به تیم هورتونز
گروه‌های حمایت از حقوق کارگران روبروی شعبه‌های مختلف تیم هورتونز تجمع کردند. پس از افزایش حداقل دستمزد از ابتدای امسال، تیم هورتونز مزایای کارگران را کاهش داد. معترضان می‌گویند تیم هورتونز باید حقوق کارکنان خود را رعایت کند.

تغییرات دما لوله‌های آب در تورنتو را منفجر کرد
گرم شدن هوا در تورنتو باعث ترکیدن لوله‌های آب و ریزش خیابان‌ها شده است. دیروز در تورنتو هوا به بالای صفر درجه رسید و تغییر ناگهانی هوا باعث ترک خوردن لوله‌های آب شده است. چند دستگاه تراک و ماشین‌های صنعتی در هنگام تعمیر لوله‌ها در خیابان، با مشکل روبرو شدند.

تورنتو استار
خانه‌ای که در اوشاوا سوخت، دستگاه هشدار حریق نداشت
بازپرس آتش‌نشانی با چشمانی اشکبار: «هیچ دستگاه هشدار حریقی در خانه وجود نداشته است.» به گفته‌ی بازپرس ارشد آتش‌نشانی، آتش‌سوزی خانه‌ای در اوشاوا که به مرگ چهار نفر انجامید، «قابل پیشگیری بود… اصلاً نباید اتفاق می‌افتاد. اگر دستگاه هشدار دود در خانه وجود داشت، ساکنان زودتر آگاه می‌شدند.»
دختری که از جرثقیل در تورنتو بالا رفته بود، تبرئه شد
«به آن بالا رفتم تا … بیشتر احساس زنده بودن کنم.» ماریسا لازو که نجات دراماتیک او از بالای یک جرثقیل در آوریل گذشته توجه جهانیان را برانگیخت، به دو فقره ایجاد دردسر اعتراف کرد. او در جلسه‌ی دادگاه با چشمانی اشکبار عذرخواهی کرد و به توضیح علت کار خود پرداخت. این اعتراف موجب شد که قاضی او را از اتهامات مبرا اعلام کند.
کارخانه‌ای در سارینا به دلیل آتش‌سوزی در ساختمان خود، مورد تحقیق قرار می‌گیرد.
به دنبال اختلال در تجهیزات کارخانه‌ی پتروشیمی ایمپریال اویل، در ۲۴ فوریه‌ی ۲۰۱۷، ساختمان این شرکت به مدت پنج ساعت در آتش سوخت و دود بلندی از آن به آسمان برخاست. وزیر محیط زیست انتاریو گفته است در این مورد تحقیق صورت خواهد گرفت.

گلوب اند میل
کانادا بالاخره از آمریکا شکایت کرد: آنها قوانین را نقض کرده‌اند
در میانه‌ی افزایش نگرانی‌ها درباره‌ی شکاف بین دو همسایه بر سر نفتا، کانادا شکایتی را علیه ایالات متحده در سازمان تجارت جهانی مطرح کرد. در شرایطی که احتمال می‌رود دولت ترامپ خروج ایالات متحده را از نفتا اعلام کند، دولت کانادا فهرستی از ۱۸۰ مورد نقض قوانین تجارت از سوی واشنگتن را به اطلاع سازمان تجارت جهانی رساند.
بحران مسکن ونکوور، شهردار فعلی را از گردونه‌ی رقابت شهرداری خارج ساخت.
گرگور رابرتسون، شهردار فعلی ونکوور، روز چهارشنبه اعلام کرد که بار دیگر خود را نامزد پست شهرداری نخواهد کرد. ناظران بر این باورند که بحران مسکن مهمترین عامل از میان بردن شانس رابرتسون برای انتخاب به عنوان شهردار بوده است.
عدم برقراری ارتباط؛ خلبان کانادایی دلیل اختلال در آمریکا را توضیح می‌دهد
خلبان خطوط هوایی ایر کانادا تغییر کانال رادیویی را دلیل ایجاد وضعیت مخاطره‌آمیز در فرودگاه سنفرانسیسکو دانست. خلبان یک هواپیمای ایر کانادا، که در ۲۲ اکتبر گذشته با وجود دستورات مکرر برج مراقبت برای لغو فرود، در فرودگاه بین‌المللی سان‌فرانسیسکو به زمین نشست، به بازپرسان گفته صدای برج مراقبت را دریافت نکرده است.

نشنال پست
یک جنگ تجاری غیر منتظره؛ آمریکا می‌گوید شکایت کانادا به ضرر این کشور است
نماینده‌ی تجاری ایالات متحده در سازمان بین‌المللی تجارت: «حتی اگر کانادا در اثبات این ادعاهای بی‌پایه‌ موفق هم شود، در درجه‌ی اول کشورهای دیگر منتفع خواهند شد، نه کانادا. شکایت کانادا برای خود کانادا هم زیان‌بخش خواهد بود.»
وکلا مدعی توطئه‌ی دولت کانادا برای استرداد متهمان به هند شدند.
بر اساس اسنادی که به دست پست‌مدیا رسیده است، وکلای دو فرد مقیم بریتیش‌کلمبیا ادعا کرده اند که دولت در پاییز گذشته، با هند تبانی کرده است که مقدمات استرداد این دو نفر را، که در هند متهم به قتل ناموسی هستند، به آن کشور فراهم سازد.
ممکن است در استخوان‌هایمان ترازوی زیست‌شناختی داشته باشیم.
پژوهشگران یک ترازوی زیست‌شناختی را با نام «gravitostat» کشف کرده‌اند که کار آن، ثابت نگه داشتن وزن و میزان چربی بدن است. آنها می‌گویند این ترازوها در سلول استخوان‌هایی قرار داد که مسؤول تحمل وزن آدمی هستند.

ونکوور سان
دوران رابرتسون، شهردار ونکوور به سر آمد
گرگور رابرتسون، که رکورد طولانی‌ترین دوران حضور در شهرداری ونکوور را در اختیار دارد، اعلام کرده است که دیگر برای این پست نامزد نخواهد شد. نزدیکان رابرتسون او را شهرداری می‌دانند که در طول یک دهه خدمت خود، ونکوور را به شهری باثبات‌تر، فراگیرتر و مدرن‌تر تبدیل کرد.
جنگ بین شورای املاک بریتیش‌کلمبیا و نهاد ناظر بر این صنعت، به دادگاه کشیده می‌شود
جنگ قدرت بین شورای املاک و مستغلات بریتیش‌کلمبیا و نهاد دولتی مسؤول نظارت بر این صنعت، بر سر نحوه‌ی برخورد با شکایات مطرح شده علیه کارگزاران املاک، در دادگاه حل و فصل خواهد شد.

آمارهای رسمی: ۲۰۱۷ برای سازندگان خانه قوی‌ترین سال در دهه گذشته بوده است
آژانس وام مسکن و خانه‌سازی کانادا در گزارش رسمی این هفته خود اعلام کرد بیزینس ساخت و ساز کانادا در سال ۲۰۱۷ رکوردهای جدیدی را تجربه کرده و قوی‌ترین سال در یک دهه گذشته بوده است.

آمارهایی که آژانس وام مسکن و خانه‌سازی کانادا CMHC سه‌شنبه این هفته منتشر کرد نشان می‌دهد سازندگان خانه در کانادا سال گذشته ۲۱۹٬۶۷۵ واحد مسکونی را ساخته‌اند که در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. تعداد خانه‌هایی که سال ۲۰۱۶ در کانادا سخته شده بود، ۱۹۷٬۹۱۶ واحد مسکونی بوده است.

این در حالی است که ساخت و ساز خانه‌های چند واحدی با رشدی بی‌سابقه از سال ۱۹۵۵ میلادی روبرو بوده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد ساخت و ساز کاندوها، تان‌هاوس‌ها و خانه‌های چندواحدی مورد توجه سازندگان مسکن و شرکت‌های بزرگ ساختمان‌سازی در کانادا قرار گرفته است.
عواملی که می‌تواند امسال بر بازار مسکن کانادا تاثیر قابل توجهی داشته باشد، افزایش نرخ بهره‌ها و قدرت وام‌گرفتن خریداران است.

کارشناس بانک مونترال: سهام کاستکو باارزش می‌شود
رشد قابل توجه فروش آنلاین کاستکو توجه سرمایه‌گذاران کانادایی و آمریکایی را جلب کرده است

از نگاه کارشناس بانک مونترال، شرایط کاستکو در زمینه فروش آنلاین رو به بهبود است

کارشناسان بانک مونترال به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند سهام کاستکو را بخرند چون به زودی این فروشگاه در مرحله اولیه رشد خرید و فروش آنلاین است.

پس از آنکه شرکت آمازون تابستان سال گذشته، خواربارفروشی‌های زنجیره‌ای Whole Foods Market را خرید، سهام بسیاری از فروشندگان عمده از جمله کاستکو افت کرد اما یک شرکت سرمایه‌گذاری کانادایی که در بازار سرمایه‌گذاری آمریکا هم فعال است می‌گوید الان زمان مناسبی برای خرید سهام کاستکوست.

کلی بانیا، استراتژیست BMO در ایمیلی که به مشتریان خود فرستاد اعلام کرد: «ما معتقدیم شتاب کاستکو در بخش فروش آنلاین در مراحل آغازین خود است و این فروشگاه عمده‌فروشی می‌تواند از پتانسیل‌های خود برای بالا بردن ارزش سهام استفاده کند.»

این فروشگاه زنجیره‌ای که شعب زیادی هم در کانادا دارد امسال گزارش قابل توجهی از وضعیت مالی خود ارائه داد.

گزارش سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ کاستکو نشان می‌دهد آنها در زمینه فروش آنلاین ۴۰ درصد افزایش داشته‌اند و این در حالی است که این افزایش فروش آنلاین در سه ماهه سوم سال، ۲۱ درصد بوده است.

تحلیل‌گر BMO می‌گوید این روند رو به رشد در بخش فروش آنلاین کاستکو ادامه خواهد داشت و در نهایت باعث افزایش ارزش سهام این فروشگاه می‌شود. این مطلب بدون اجازه از سایت آتش برداشته شده است.

یکی دیگر از دلایلی که BMO معتقد است باید سهام کاستکو را خرید این است که ۹۰ درصد مشترکان کاستکو، کارت سالانه خود را تمدید کرده‌اند و این به معنای وفاداری قابل توجه به سرویس‌ها و محصولاتی است که از این فروشگاه خریداری می‌شود.

بانیا در گزارش خود می‌نویسد: «ما معتقدیم Costco حالا این ارزش را دارد که بیشتر بر روی آن سرمایه‌گذاری کنید و سهام‌های بیشتری از آن را در سبد سهام خود قرار دهید.»

https://www.torontopersians.com/node/653908

منبع
atash

بیشترین بازدید اخبار امروز