ارزش دلار کانادایی افزایش نمی یابد، ممکن است بانک مرکزی کانادا در پایان امسال نرخ بهره را کاهش دهد

Submitted on ش., 06/15/2019 - 12:52

Imperial Bank of Commerce (CIBC)، یکی از پنج بانک بزرگ کانادا اعلام کرد که بانک کانادا سال آینده نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

Royce Mendes، کارشناس اقتصادی کانادا و Ian Pollick، متخصص بهره در آمریکای شمالی اولین بار نیست که پیش بینی می کنند نرخ بهره کاهش می یابد اما در بین پنج بانک برتر کانادایی این اولین بار است که سی آی بی سی نرخ بهره را کاهش می دهد.

افراد زیادی پیشنهاد کرده اند که بانک کانادا و دولت فدرال آمریکا باید نرخ بهره را کاهش دهند. قبل از این تمام بانک های اصلی کانادا اعتقاد داشتند که بانک مرکزی بر نرخ بهره ی ۱/۷۵٪ تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهد ماند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، تنها یک بانک، بانک ملی، اعتقاد دارد که بانک مرکزی نرخ بهره را در ربع دوم سال آینده دو بار بالا خواهد برد و هر بار این افزایش به میزان ۲۵ رتبه خواهد بود.

در گزارش اخیر، Mendes and Pollick به این نکته اشاره کردند که رئیس بانک مرکزی Stephen Poloz و نایب رئیس بانک Carolyn Wilkins احتمالاً
نرخ بهره را تا ۱/۵٪ در ربع دوم سال ۲۰۲۰ کاهش خواهند داد.

کاهش ۰/۲۵ درصدی برای نرخ بهره رقم زیادی نیست اما می تواند نشانه ی مهمی باشد. میدانیم که بسیاری از کانادایی ها زیر بار قرض زیادی هستند و خواهان کاهش نرخ بهره می باشند.

کاهش نرخ بهره بر دلار کانادایی تأثیر خواهد گذاشت. بانک مرکزی امیدوار است برای قوی کردن صادرات و رونق اقتصادی بالا رفتن ارزش دلار کانادایی را محدود کند.

روز دوشنبه دلار کانادایی در برابر دلار آمریکایی برای سه ماه در موقعیت بالایی قرار داشت و یک دلار کانادایی برابر ۷۵/۵ سنت آمریکایی شد.


Canadian dollar exchange rate against the US dollar for nearly a year (Globe Investor)

Avery Shenfeld، کارشناس اقتصادی Imperial Bank اشاره کرد که اگر دولت فدرال نرخ بهره را تا ۵۰ رتبه کاهش دهد، دلار کانادا در مقابل دلار کانادا قوی تر خواهد شد. همراه با خطر رکود اقتصادی ناشی از عدم اطمینان تجاری جهانی، بانک مرکزی کانادا دلیل کافی برای تصمیم گیری جهت کاهش نرخ بهره ی 25 را درصد دارد.

با توجه به پیش بینی Mendes and Pollick's در پایان سال و در آغاز سال جدید دولت فدرال نرخ بهره را به میزان ۲/۵٪ کاهش خواهد داد و هر بار میزان این کاهش ۰/۲۵ درصد خواهد بود. اگرچه بانک مرکزی نرخ بهره را با دولت فدرال آمریکا هماهنگ نخواهد کرد، ضعف رشد جهانی به معنای این است که صادرات و سرمایه گذاری قادر نخواهد بود دیگر کاستی های اقتصادی را جبران کند. با این اوضاع، بانک مرکزی ممکن است برای کاهش نرخ بهره وارد عمل شود.

بعلاوه Stephen Brown، کارشناس اقتصادی Capital Economics Canadian همچنین با کاهش نرخ بهره موافقت کرده است. وی همچنین اعتقاد دارد که بانک مرکزی نرخ بهره را قبل از پایان سال کاهش خواهد داد.

اکثر متخصصان اقتصادی هنوز اعتقاد دارند که بانک مرکزی نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهند داشت و تا انتهای این دور از رکود اقتصادی صبر خواهند کرد.Ksenia Bushmeneva، کارشناس اقتصادی اعتقاد دارد که اگرچه این چشم انداز دارای خطرات بزرگی است، بانک مرکزی معتقد است که نرخ بهره ی فعلی هنوز هم مناسب است، حتی اگر بازار انتظار دارد دولت فدرال نرخ بهره را امسال کاهش دهد، ما هنوز انتظار داریم که بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره وارد عمل نشود.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز