آیا خرید خانه مقرون به صرفه است؟نیمی از کانادایی ها فکر می کنند که پرداخت اجاره بهاء حرام کردن پول است

Submitted on ش., 12/15/2018 - 21:52

با توجه به نظرسنجی اخیر که در مشاوراملاک تورنتو انجام شد و در وبسایت Zoocasa به انتشار رسید، علیرغم قیمت بالای خانه تقریبا نیمی(۴۶ درصد) کانادایی ها اعتقاد دارند اجاره کردن خانه دورریختن پول است و مقرون به صرفه نیست.

هنوز خرید خانه برای کانادایی ها یک رؤیاست.این نظرسنجی نشان می دهد برخلاف افزایش استاندار بالا برای درآمد و آستانه ی مالی خانوارها، هنوز اکثر خانواده های کانادایی خرید خانه را در زندگی شان نقطه ی عطفی می دانند که این نه تنها نشانه ای از پیشرفت است بلکه رؤیای کانادایی ها نیز محسوب می شود.

نکته جالب اینست که هرچقدر که خانواده ها برای مدت طولانی صاحب خانه باشند ضرورت داشتن خانه را در زندگی شان بیشتر حس می کنند.۸۱ درصد از صاحبخانه های کانادایی که ده سال یا بیشتر صاحب خانه هستند فکر می کنند که داشتن خانه در زندگی شان بسیار مهم می باشد. همچنین ۷۷ درصد کانادایی ها که کمتر از ده سال صاحبخانه هستند اینچنین فکر می کنند.۷۷ درصد مستأجران نیز همین عقیده را دارند.

در این نظر سنجی روشن شده است که ۹۲ درصد مستأجران می خواهند که بالاخره روزی خانه ی خود را بخرند و ۵۹ درصد برای خرید خانه پنج سال آینده را تعیین کرده اند. علاوه بر آن، صاحبخانه هایی که سالیان بیشتری دارای خانه هستند خانه ی خود را از ده سال پیش خریده اند که این صاحبخانه ها ۴۳ درصد می باشند و داشتن خانه را ارجح می دانند.این صاحبخانه ها فکر می کنند که خانه شان همان خانه رؤیایی شان بوده است.۲۴ درصد صاحبخانه های زیر ده سال مالکیت و ۷ درصد مستأجران همین احساس را دارند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز با توجه به نظرسنجی Zoocasa پرداخت اجاره به صاحبخانه دور ریختن پول است و اعتقاد دارند که به جای پرداخت اجاره بهتر است که مورتگیج بپردازند. به عبارت دیگر پول به صاحبخانه دادن حرام کردن پول است. مالکان خانه به نظر می رسد که کمتر تمایل به اجاره ی خانه دارند به جای آن تمایل دارند که خانه بخرند و به بانک بهره بپردازند.
۴۹ درصد از مالکان فکر می کنند که اجاره بها هدر کردن پول است و ۳۶ درصد مستأجران همین نظر را دارند.

بر خلاف بازار خانه که درگیر عوامل مختلف شده است و بازار خانه را به سرد کرده است، کانادایی ها بخصوص آنهایی که خانه خریده اند برای خرید خانه مطمئن هستند. با توجه به این نظرسنجی ۵۰ درصد کانادایی ها که صاحبخانه های قدیمی تر محسوب می شوند خرید خانه را درست ترین کار می دانند درحالیکه صاحبخانه های جدیدتر که ۴۶ درصد
کانادایی ها هستند همین طرز فکر را دارند و این در مورد مستأجران به ۱۶ درصد می رسد.

جالب توجه این است که ۸۹ درصد صاحبخانه ها می گویند از اینکه خانه خریده اند اصلا پشیمان نیستند. بیشتر مردم هنوز اعتقاد دارند که خرید خانه مطمئن ترین و قابل اعتمادترین طریقه ی سرمایه گذاری است.۶۸ درصد صاحبخانه های قدیمی و ۴۷ درصد صاحبخانه های جدیدتر همین طرز تفکر را دارند.

اکثر قریب به اتفاق کانادایی ها می خواهند که دولت بار سنگینی که برای خرید خانه بردوش مردم است بردارد، این نظرسنجی همچنان نشان می دهد که دولت فدرال به اندازه کافی برای برداشتن مشکلات در راه خانه دار شدن تلاش نکرده است.۷۱ درصد کانادایی ها می خواهند که دولت وارد عمل شود و برای خانه دار شدن مردم بهتر عمل کند و این سنگ ها را از جلوی پای مردم بردارد. ۶۴ درصد از صاحبخانه ها همین عقیده را دارند . مستأجران که صدایی بلندتر دارند و تا ۸۱ درصد خواهان عملکرد درست دولت در این زمینه است.

با وجود این بالا رفتن مالیات دستیابی به خرید خانه را مشکل کرده است و ۲۷ درصد کانادایی ها می گویند که با بالا رفتن مالیات موافقند و این وضعیت شرایط زندگی را به سطح پایینی کشانده است و اعتقاد مستأجران نیز بربالا بودن مالیات است.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز