آیا بازار سهام کانادا در سال ۲۰۱۹ دگرگون خواهد شد؟ متخصصان در این باره خوش بین هستند

Submitted on چ., 01/02/2019 - 18:37

سال ۲۰۱۸ در طی ده سال گذشته برای بازار سهام کانادا بدترین سال بود.شاخص TSX از شروع سال که رتبه ی ۱۶۳۰۹ داشت به رتبه ی ۱۴۳۲۲ نزول کرد و تنزل ۱۲ درصدی داشت.

به گزارش تورنتوپرشنز، در آغاز سال دولت آمریکا، کانادا را به طور مکرر با تحریم تعرفه های ترامپ تهدید کرد و وعده داد که تجارت جهانی را برای جنگ تجاری با چین بدون درنگ سوق دهد.
و این دو مسئله بازار سهام کانادا را در اولین ربع سال دچار آشفتگی کرد و در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۸ بازار سهام کانادا نیز دچار آشفتگی بود.

علیرغم این،‌ بازار سهام کانادا در ربع دوم سال وضعیت خوبی داشت و نرخ رشد ۶ درصدی داشت که در بین کشورهای توسعه یافته پیشتاز بود و این حاصل شکست مذاکرات تجارت آزاد آمریکای شمالی و ترامپ بود. گفته شده است که علت آن تعرفه های بالا بر فلزات، آلومینیوم و محصولات لبنی و اتومبیل بود که محصولات وارداتی به آمریکا بودند.

Brian Belski تحلیلگر سرمایه گذاری بانک بی ام او کانادا پیش بینی کرد که شاخص کامپوزیت TSX بازار سهام تورنتو از رتبه ی۱۷۶۰۰ در نیمه ی دوم سال پایین بیاید. که نشان دهنده ی افزایش ۸ درصدی در سال ۲۰۱۸ است و بیش از ۶ درصد رشد بازار سهام تورنتو در سال ۲۰۱۷ می باشد.

Ian de Verteuil تحلیلگر ارشد بانک سی آی بی سی آینده روشنی برای بازار سهام تورنتو در سال ۲۰۱۸ پیش بینی کرده است و اعتقاد دارد که شاخس کامپوزیت امسال تا ۵ درصد رشد خواهد کرد.

Sadiq Adatia متخصص سرمایه گذاری جهانی شرکت بیمه ی سان لایف، درباره ی بازار سهام کانادا در سال ۲۰۱۸ زیاد خوش بین نیست. او اعتقاد دارد که شاخص بازار سهام تورنتو بین رتبه ی ۱۶۰۰۰ تا رتبه ی ۱۶۲۵۰ شناور خواهد بود.

هیچکس پیش بینی نکرده بود شاخص بازار سهام تا ۱۴۳۲۲ پایین بیاید

تصویر زیر اجرای شاخص TSX را در سال ۲۰۱۸ را نشان می دهد:

‌نگاهی به پیش بینی شاخص کامپوزیت TSX در سال ۲۰۱۹
Sun Life: 15,000

Edward Jones: 15,600

Russell Investments: 16,000

Scotia Capital: 16,500

Fiera Capital: 16,800

Manulife: 17,250

BMO Capital Markets: 18,000

Laurentian Bank: 18,000
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز