آیا امسال بازار کاندومینیوم مانند سال گذشته بازار درخشانی است؟

Submitted on Mon, 01/07/2019 - 20:51

چند سال پیش کارشناسان پیش بینی کردند که بازار کاندو که چند سالی است بازار خوبی دارد، ممکن است دچار نوسان شود و بازار خود را از دست بدهد اما این اتفاق رخ نداد. حداقل در جی تی ای در سال ۲۰۱۸بازار کاندو، بازار منحصر به فردی بود و سال ۲۰۱۸ به اصطلاح سال کاندو در حرفه ی مستغلات نامیده شد.

با توجه به آمار ارائه شده توسط انجمن ساختمان و توسعه ی شهری کانادا،( BILD ) و انجمن مشاوران املاک، قیمت متوسط فروش کاندوهای جدید (خانه های متصل را نیز شامل می شود) در سراسر جی تی ای تا قبل از نوامبر سال گذشته به میزان ۷۶۸۶۰۲ دلار افزایش یافت. این میزان افزایش نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد بود و متوسط قیمت کاندو به ۵۹۵۶۷۸ دلار رسید که نسبت به سال گذشته افزایش ۷/۵ درصدی داشته است.

به گزارش تورنتوپرشنز، بعضی از کارشناسان مسکن اظهار می دارند که بازار خرید خانه رونقی ندارد ولی بازار خرید کاندو در جی تی ای بسیار چمشگیر است.دلیل آن چیزی جز سیاست های تداخلی دولت و تست سخت مورتگیج و افزایش نرخ بهره نمی باشد که همگی اینها خریداران را به بازار کاندو برای خرید می کشاند.به همین دلیل است که در جی تی ای کاندو خوب فروش می رود و قیمت ها بالا رفته است.

Shaun Hildebrand، نایت رئیس مشاوران املاک تورنتو در شرکت Urbanation هفته ی گذشته در تورنتو استار گفت: اگر سال ۲۰۱۸ را سال کاندو بنامیم، سال ۲۰۱۹ را نمی توانیم سال کاندو بنامیم زیرا که بازار کاندو در سال ۲۰۱۹ بازار حد میانه می باشد.

Urbanation پیش بینی می کند که امسال متوسط قیمت کاندو تا ۵ درصد بالا می رود اما در نیمه ی دوم سال افزایش چندانی مشاهده نخواهد شد.دو دلیل اصلی برای این اصل وجود دارد: اول اینکه تعداد زیادی کاندوی جدید وارد بازار شده است و زمانی که این مقدار کاندو به شهر تزریق شود متعاقبا افزایش عرضه وجود خواهد داشت و همچنین افزایش نرخ بهره ی مورتگیج بر بازار فروش و قیمت ها تأثیر خواهد گذاشت.

Andrew Harrild از سایت Condos.ca که تمرکز این وبسایت فقط بر کاندومینیوم می باشد به مجله ی استار گفت: بازار کاندو امسال بازار دشواری در مقایسه با سال گذشته خواهد بود. اما امسال متوسط افزایش قیمت ۵ تا ۸ درصد خواهد بود. وی همچنین گفت امسال بازار کاندو بازار متعادلی خواهد بود که خریداران بیشتری با خود همرا خواهد داشت و فروشندگان این بازار نیز زیاد بد نیستند.

Zoocasa وبسایت مشاوران املاک در تورنتو در گزارش ویژه ای به این نکته اشاره کرد که در مجموع از نقطه نظر سرمایه گذاری، خرید کاندو در تورنتو در سال ۲۰۱۸ از خرید خانه با ارزش تر بود . دلیل آن این است که قیمت خانه های مستقل، نیمه متصل و متصل نوسان داشت اما قیمت کاندو در تورنتو بالا و بالاتر رفت.

Zoocasa اشاره می کند که در طی سال گذشته ارزش کاندو در شهر تورنتو تا ۱۱ درصد بالا رفته است درحالیکه قیمت خانه های مستقل و نیمه متصل تنها ۱ درصد افزایش یافته است. در بین ۳۱ ناحیه ی تورنتو، قیمت کاندو سریع تر از خانه بالا می رود و قیمت کاندو در ۱۲ ناحیه ی دیگر قیمت مانند خانه های مستقل و نیمه متصل چندان بالا نیست.

بعلاوه ۳ ناحیه در غرب تورنتو از ۵ ناحیه ی اصلی تورنتو وجود دارد که قیمت ها برای خرید کاندو بالاست و همچنین دو ناحیه در شرق همین وضعیت را دارد.برای مثال: W09 و W05 در سال گذشته افزایش قیمت ۴۳ درصدی را داشته اند در حالیکه متوسط قیمت خانه های مستقل و نیمه متصل به ترتیب ۱۶ و ۵ درصد افزایش داشته است.

مناطق E10 and E06 در ناحیه ی شرق تورنتو در اسکاربورو واقع است. در سال گذشته افزایش کاندو به ترتیب برای این مناطق ۳۷ و ۳۵ درصد بوده است قیمت متوسط خانه های مستقل و نیمه مستقل در ناحیه E10 نوسان داشته است و نشیب این نوسان ۹ درصد و فراز آن ۷ درصد در ناحیه ی E06 بوده است.

اطلاعات بیشتر راجع به فروش کاندو:

150,000 sets: the number of Condos sold in the past 3 years;
120,000 sets: the number of Condos currently under construction;
$100,000: Annual income for a family of Condos;
$125,000: Annual income for a family of Condos in the city centre.

تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز