یک شرکت روسی برای انهدام تانک‌های غربی در اوکراین جایزه تعیین کرد

Submitted on پ., 02/02/2023 - 15:28

یک شرکت روسی برای انهدام تانک‌های غربی در اوکراین جایزه تعیین کرد

پس از آن که کرملین قول داد نیروهای روسی هر تانک غربی را که به اوکراین ارسال می‌شود، از بین خواهند برد یک شرکت روسی گفت به اولین سربازانی که تانک‌های غربی را در اوکراین منهدم کنند یا به غنیمت بگیرند، پنج میلیون روبل معادل (۷۲ هزار دلار) جایزه می‌دهد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، در آستانه یک‌سالگی جنگ روسیه و اوکراین، ایالات متحده، آلمان و چند کشور اروپایی دیگر برای ارسال ده‌ها تانک جنگی پیشرفته طی چند ماه آینده به کی‌یف برای کمک به تقویت ظرفیت نظامی اوکراین اعلام آمادگی کردند.

این تصمیم به دلیل تشدید تنش از سوی کرملین به‌عنوان اقدامی خطرناک مورد انتقاد قرار گرفت.

اکنون شرکت روسی – فورس، مستقر در اورال و فعال در زمینه صنعت انرژی – به سربازان روسی که تانک‌های لئوپارد ۲، ساخت آلمان یا آبرامز ساخت آمریکا را نابود کرده یا به غنیمت بگیرند پاداش نقدی می‌دهد.

این شرکت اعلام کرد که به اولین سرباز روسی که موفق به انهدام تانک‌های غربی در اوکراین شود، پنج میلیون روبل معادل (۷۲ هزار دلار) می‌پردازد.

فورس با تکرار زبانی مشابه مقامات روسی و مجریان تلویزیون دولتی طرف‌دار جنگ گفت که ناتو در حال پمپاژ «نامحدود» اسلحه به اوکراین و تشدید درگیری است.

این کشور همچنین اعلام کرد که در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده غربی به اوکراین، این جایزه به ۱۵ میلیون روبل معادل (۲۱۵ هزار دلار) افزایش خواهد یافت.

بااین‌وجود هنوز تانک‌های لئوپارد ۲ به کی‌یف ارسال نشده‌اند. و ممکن است ارسال آنها چندین ماه طول بکشد.

از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین، وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که صدها دستگاه از تسلیحات غربی را منهدم کرده است.

کی‌یف قبلاً این قبیل اظهارات را رد و به‌عنوان‌مثال تأکید کرده است که ادعای روسیه مبنی بر اینکه تعداد زیادی از سکوهای پرتاب موشک HIMARS ساخت ایالات متحده را منهدم کرده، درست نیست.

درپی گلوله باران خرسون اوکراین، ۱۰ نفر کشته و ۵۵ نفر مجروح شدند

شهر اودسای اوکراین در فهرست میراث در خطر یونسکو قرار گرفت

حملات پهپادهای انتحاری به پایتخت اوکراین، ۴ کشته برجای گذاشت

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز