بیانیه رسمی جاستین ترودو به مناسبت نوروز

Submitted on ش., 03/23/2019 - 21:10
Videos

بیانیه رسمی جاستین ترودو به مناسبت نوروز؛ نوروز به ما یادآوری می‌کند که احترام به تنوع و تعدد...
نخست وزیر جاستین ترودو با انتشار پیامی فرا رسیدن سال نو (نوروز) را به ایرانیان و سایر کشورهای فارسی زبان تبریک گفت. میلیونها نفر در سراسر جهان، از نوروز

نخست وزیر جاستین ترودو با انتشار پیامی فرا رسیدن نوروز را به ایرانیان و سایر کشورهای فارسی زبان تبریک گفت.

به نقل از سایت دولت فدرال، در متن این پیام آمده است: «همانطور که زمستان می‌رود و بهار می‌آید، ما فرا رسیدن نوروز را به ایرانیان، افغانی‌ها، کردها، زرتشتی‌ها، مردم آسیای مرکزی، شهروندان جوامع اسلامی کانادا و سراسر دنیا تبریک عرض می‌کنیم.»

وی در ادامه این پیام آورده است: «نوروز آغاز بهار و سال نو را در تقویم فارسی نشان می دهد. هزاران سال است که «نوروز» به معنی «روز نو» خانواده‌ها و دوستان را دور سفره هفت سین گرد می‌آورد تا در کنار هم این روز را جشن بگیرند قدردان نعمت‌های زندگی باشند.»
«ترودو» در ادامه این پیام آورده است: «میلیونها نفر در سراسر جهان، از نوروز بعنوان فرصتی برای تفکر راجع به سال گذشته و آرزوی صلح و همدلی برای سال جدید یاد می‌کنند.»

وی نوروز را برای برخی از افراد روز مقدس خوانده و بیان کرده است: «نوروز به ما یادآوری می‌کند که احترام به تنوع و تعدد مهم‌ترین نقطه قوت ماست. امروز زمان آن است که ما از جوامعی که نوروز را برپا می‌دارند و جشن می‌گیرند و همکاری‌های آنها در ساختن کانادایی بهتر سپاسگزار باشیم .»

«جاستین ترودو» در پایان از طرف دولت کانادا، همسرش «سوفی» و خودش برای تمام کشورهای حوزه نوروز بهترین‌ها رخدادها را آرزو و اظهار امیدواری کرد که سال جدید برای همه مبارک باشد.

ترودو پیام خود را با جمله “Har Ruz etan Nowrouz, Nowruz etan Pyrouz.” به خاتمه رساند.
تبریک نماینده پارلمان کانادا

گفتنی است دیزی وای، عضو پارلمان استانی کانادا نیز با انتشار پیامی توییتری نوروز را تبریک گفت و نوشت: نو روز زمانی برای جشن‌گیری جامعه ایرانی کانادایی پرجنب و جوش در سراسر آنتاریو است. ما از سهم این بخش از جامعه در توسعه فرهنگی و اقتصادی استانمان آگاهیم. امیدوارم که همگی‌شان سال جدید را با دوستان و خانواده‌هایشان گرامی بدارند. نوروزتان پیروز.

همزمان تصاویر منتشر شده بیانگر آن است که نخست وزیر ترودو در جمع فارسی زبانان تورنتو، در کنار خانم مریم منصف و آقایان مجید جوهری و علی احساسی در جشن نوروزی مشارکت داشته است، که در زیر مشاهده می‌کنید:

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز