مدیر اجرایی دیدبان سازمان ملل: سخنرانی وزیر خارجه رژیم «قاتل» ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل باید تحریم شود

Submitted on ش., 02/25/2023 - 07:53

هیلل نویر، مدیر اجرایی دیدبان سازمان ملل در توئیتی، فهرست نام‌های سخنرانان مراسم افتتاحیه نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل را نشر کرده و از قرار گرفتن نام امیرعبداللهیان در کنار سخنرانان این نشست، ابراز تعجب کرده است.

او در این مورد نوشته که «وزیر خارجه جمهوری اسلامی قاتل به تاریخ ۲۷ فوریه برای سخنرانی در مراسم افتتاحیه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواهد بود» و از وزرای خارجه کشورهایی که در این نشست اشتراک خواهند کرد خواسته تا هنگام سخنرانی وزیر خارجه ایران در این نشست، سالون را به رسم اعتراض، ترک کنند.

قرار است در کنار امیرعبداللهیان، وزرای خارجه فرانسه، بریتانیا، آلمان، سوئد و چند کشور دیگر نیز در این مراسم، سخنرانی کنند.

NO JOKE: The foreign minister of the murderous Islamic Republic of Iran will be in Geneva on Feb. 27 to address the opening of the U.N. Human Rights Council. We are calling on all countries to walk out — including FMs from France, Germany, UK — as they did for Lavrov last year. pic.twitter.com/eqYJoQOxZi

در کنار این عضو دیدبان سازمان ملل، یک عضو مجلس اعیان بریتانیا نیز از کارزار تحریم سخنرانی امیر عبداللهیان استقبال کرده و از وزیر خارجه بریتانیا خواسته تا در هنگام سخنرانی همتای ایرانی خود، سالون را ترک کند.

لرد استوارت پولاک، نماینده مجلس اعیان بریتانیا در هنگام سخنرانی خود در مجلس گفته که اگر بریتانیا مدافع حقوق بشر است، باید وزیر خارجه این کشور، سخنرانی همتای ایرانی خود را در نشست سازمان ملل تحریم کند.

باگذشت هر روز از عمر اعتراض‌ها در ایران، دیده می‌شود که کشورهای بیشتری با معترضان هم‌صدا شده و در راستای انزوا و فشار بر جمهوری اسلامی ایران، اقدام می‌کنند. 

در تازه‌ترین مورد، جمهوری اسلامی ایران در نشست مهم امنیتی مونیخ در آلمان غائب بود و به جای دولت ایران، نماینده‌گان اپوزیسیون در این نشست حضور یافتند و به سود جنبش اعتراضی، سخنرانی کردند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز