یک دیپلمات فرانسوی : رژیم ایران ضعیف است و از جنگ با اسرائیل می‌هراسد

Submitted on چ., 04/03/2024 - 12:39

میشل دوکلو سپس افزوده است که اسرائیل در عملیات خود یک مرحلۀ جدید را طی کرده است. به این معنا که رهبران اسرائیل دیگر ابایی ندارند که خطر رویارویی با ایران را بپذیرند انگار که آنان سرگرم آزمودن این مهم هستند که تا کجا می‌توانند پیش بروند یا اساساً در پی تحریک تشدید تنش با ایران هستند.

دیپلمات فرانسوی سپس گفته است که به گمان او اسرائیل با حمله به ساختمان کنسولگری ایران هیچ خط قرمزی را پشت سر ننهاده است، هر چند از جنبۀ نمادین چنین حمله‌ای می‌تواند تعجب آور باشد. او در توضیح نظر خود گفته است که جمهوری اسلامی نمی‌تواند جلسات تدارک عملیات نظامی علیه اسرائیل را در کنسولگری‌های خود برگزار کند، مضاف بر این که این اولین بار نیست که اسرائیل فرماندهان ارشد سپاه پاسداران را هدف قرار می‌دهد.

دیپلمات فرانسوی در ادامه بعید دانسته است که رهبران ایران واکنش چندانی در قبال حملۀ اسرائیل از خود نشان بدهند. او گفته است که ایران در حال حاضر نسبتاً ضعیف است و از اساس از جنگ مستقیم با اسرائیل هراس دارد و اکنون با یک آزمون بسیار مهم روبرو است. به گفتۀ دیپلمات فرانسوی، البته حکومت ایران ناچار است واکنشی از خود نشان بدهد، اما این واکنش نمادین خواهد بود و تهران خواهد کوشید که پاسخ آن به افزایش تنش‌ با اسرائیل منجر نشود. او گفته است که نهایتاً ای بسا جمهوری اسلامی نمایندگی‌های سیاسی اسرائیل در جهان را هدف قرار بدهد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز