بازداشت علی پورطباطبائی، روزنامه‌نگاری که مسمومیت‌ دانش‌آموزان را پیگیری می‌کرد

Submitted on Mon, 03/06/2023 - 07:07

میلاد علوی، گزارشگر روزنامه شرق، در توییتی نوشت: علی پورطباطبائی که در روزهای گذشته، اخبار مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان در قم را پیگیری کرده بود، بازداشت و حدود ساعت ۸ شب، یک‌شنبه ۱۴ اسفند، در تماس تلفنی با خانواده، بازداشت خود را اعلام کرد اما تماس تلفنی بدون توضیح درباره بازداشت قطع شد.

سیدعلی پورطباطبایی، از مدیران سایت قم نیوز که در روزهای گذشته اخبار مربوط به #مسمومیت_دانش_آموزان در قم را پیگیری کرده بود، صبح امروز بازداشت شد. او حدود ساعت ۸ شب خبر بازداشت خود را در تماس با خواهرش اعلام کرد. زمانی که خواهرش از چرایی بازداشت پرسید، تلفن بدون هیچ توضیحی قطع شد!

به گزارش منابع خبری داخل ایران، علی پورطباطبائی، در روزهای گذشته، اخبار مربوط به مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس و به ویژه مدارس قم را پیگیری کرده است.

فاضله پورطباطبائی، خواهر علی پورطباطبائی هم در گفتگو با «شبکه شرق»، ضمن تایید بازداشت برادرش، گت: از اتهامات و دلیل بازداشت او بی‌خبر هستیم.

در پی اعلام خبر بازداشت علی پورطباطبائی، حساب کاربری این روزنامه‌نگار که با نام کاربری «خیزران» در توییتر فعال بود، از دسترس خارج شد.

شماری از فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران به بازداشت علی پورطباطبائی که خبرهای مسمومیت دانش‌آموزان را پیگیری می‌کرد واکنش نشان دادند.

عباس عبدی در توییتی، ضمن آرزوی آزادی سریع برای این روزنامه‌نگار، نوشت: بازداشت علی پورطباطبائی، از گردانندگان قم‌نیوز، نه تنها کمکی به رفع ابهام و شایعات و اخبار پیرامون مسمومیت‌ها نمی‌کند بلکه آن را بدتر می‌کند.

بازداشت آقای سیدعلی پورطباطبایی(از گردانندگان قم‌نیوز) نه تنها کمکی به رفع ابهام از شایعات و اخبار پیرامون مسمومیت‌ها نمی‌کند بلکه آن را بدتر می‌کند. امیدوارم بزودی آزاد شود.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با این توضیح که «بالاخره یک نفر بازداشت شد، عامل؟ خیر، بلکه  روزنامه‌نگار»، به بازداشت علی پورطباطبائی واکنش نشان دادند.

پیش از این، روزنامه کیهان، به سردبیری حسین شریعتمداری، به مراجع امنیتی هشدار داده بود که افرادی را که درباره مسمومیت‌ها مطلب نوشته‌اند را احضار و بازجویی کنند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز