اتحادیه اروپا و گروه هفت تعیین قیمت خرید نفت روسیه را به اجرا گذاشتند

Submitted on Mon, 12/05/2022 - 06:55

به گزارش خبرگزاری رویترز، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا و گروه هفت که تلاش دارند روسیه را به خاطر حمله نظامی به خاک اوکراین تحت فشار قرار دهند، تصمیم خود برای خرید هر بشکه نفت خام روسیه با سقف قیمتی حداکثر ۶۰ دلار را روز دوشنبه پنجم دسامبر/چهاردهم آذر‌ماه، اجرایی کردند.

هرچند اتحادیه اروپا و کشور صنعتی جهان موسوم به گروه هفت (G7)  تصمیم اخیر را با هدف محدود ساختن توانایی اقتصادی دولت روسیه برای  تامین مالی جنگ در اوکراین اتخاذ کرده‌اند، اما مقامات مسکو در واکنش گفته‌اند که حتی اگر مجبور به کاهش تولید نفت خام شوند، از این اقدام پیروی نخواهد کرد.

اتحادیه اروپا، کشورهای عضو گروه هفت به همراه استرالیا روز جمعه گذشته (دوم دسامبر) بر سر تعیین سقف ۶۰ دلاری برای هر خرید هر بشکه نفت روسیه در بازارهای جهانی توافق کردند.

در همین حال، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین روز گذشته (یک‌شنبه چهارم دسامبر) ضمن انتقاد شدید به تصمیم اخیر اتحادیه اروپا و گروه هفت گفت که جهان با تعیین سقف ۶۰ دلاری ، بسیار ضعیف ظاهر شد.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه نیز روز یک‌شنبه، اتخاذ تصمیم اخیر از سوی اتحادیه اروپا و گروه هفت را «مداخله فاحش» و همچنین اقدامی در تضاد با قوانین تجارت آزاد بین‌المللی توصیف کرد. وی تاکید کرد که روسیه در حال کار بر روی ساز و کارهایی برای ممنوعیت از اعمال سقف تعیین شده برای نفت این کشور است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز