سعید شریعتی : رئیسی بی‌کفایت است و تا وضع از این بدتر نشده باید استعفاء کند

Submitted on س., 03/07/2023 - 08:09

 

سعید شریعتی گفت که دولت رئیسی بدون برنامه و فکر کار می‌کند و در آستانۀ دومین سال عمر خود نه فقط هیچ وعده‌ای را که داده محقق نکرده، بلکه حتا نتوانسته وضع موجود حفظ را کند، به طوری که "وضعیت کشور روز به روز بدتر" و "جامعه از یک بحران خارج نشده، وارد بحران دیگری" می‌شود.

به گفتۀ سعید شریعتی، دولت رئیسی "در هیچ شاخصی از جمله نرخ تورم، شاخص نرخ ارز، شاخص تولید، اشتغال و بیکاری... دستاوردی" نداشته و "اکنون صنایع کشور بیش از شش ماه است که با کمبود سرمایه مواجه هستند و این مشکلات در سال بعد در بازار نهایی خودش را نشان می‌دهد."

سعید شریعتی سپس تصریح کرده است که مردم قدرت خرید خود را از دست داده‌اند "و زمانی که تقاضای کل پایین می آید تولید به صرفه نخواهد بود." به گفتۀ او کشور در یک چرخۀ معیوب افتاده و این وضع سال آینده تشدید خواهد شد. سعید شریعتی کسری بودجۀ دولت را در سال آینده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در صورت تحقق درآمدهای "تخیلی" دانسته و سپس افزوده است : "با توجه به این که درآمدها تحقق پیدا نمی‌کند، این کسری بودجه تا ۷۰۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش می یابد" که مهمترین ره‌آورد آن "تورم سرسام     آور" خواهد بود.

سعید شریعتی در ادامه تأکید کرده است : "اگر این دولت به فکر مردم بود باید هر چه زودتر استعفاء می‌کرد چرا که کفایت ادارۀ بحران و کشور را ندارند." به گفتۀ سعید شریعتی "نارضایتی در همۀ اقشار حتا وابستگان حکومت هم وجود دارد...همه ناراضی هستند. اگر حکومتی ۴۴ سال نتوانسته مسئلۀ دشمنش را حل کند حتما ناتوان است دیگر. نمی شود هر روز بگوید دشمن، دشمن. پس تو چه کاره‌ای؟ ...تو حاکم و دولت شدی که چه کار کنی."

سعید شریعتی در پایان در پاسخ به این سئوال که در صورت ادامۀ حیات دولت رئیسی سرانجام کشور چه خواهد شد، گفته است : "خدا آن روز را نیاورد."

همزمان با این سخنان، ابراهیم رئیسی، امروز سه شنبه شانزدهم اسفند ماه در جمع کارکنان نیروهای امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی بار دیگر اعتراض‌های جاری کشور را به دشمن نسبت داد و گفت : "هدف دشمن القای تغییرات مورد نظر خود در ادراک و شناخت مردم" است. رئیسی همچنین مسمومیت های دانش آموزان دختر در سراسر کشور را بخشی از "جنگ ترکیبی دشمن" دانست. در اظهاراتی مشابه حجت‌الإسلام اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، بی آنکه حتا اشاره‌ای به حملات سمّی به دانش‌آموزان دختر کشور طی ماه های گذشته بکند، اعتراض های شش ماه گذشته حول شعار "زن، زندگی، آزادی" را "جنگ ترکیبی دشمن" خواند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز