یک بمب‌ افکن روسی در نزدیکی آلاسکا رهگیری شد

Submitted on پ., 02/16/2023 - 12:53

یک بمب‌ افکن روسی در نزدیکی آلاسکا رهگیری شد

پس از گذشت چند روز از سرنگونی اشیا ناشناس در فضای آمریکا و کانادا، جت‌های جنگنده کانادایی و آمریکایی دوشنبه‌شب از رهگیری یک بمب‌ افکن روسی در نزدیکی آلاسکا خبر دادند.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، بااین‌وجود فرماندهی دفاعی هوافضای آمریکای شمالی (نوراد) که گروهی متشکل از بمب‌افکن‌های دوربرد و اسکورت‌ها است. و جنگنده روسی را هنگام نزدیک‌شدن به آلاسکا شناسایی کرده، این موضوع را رویدادی عادی توصیف کرد که هیچ تهدیدی برای کشور با خود به همراه نداشته است.

نوراد همچنین با رد ارتباط پرواز هواپیماهای روسی با ظهور بالون‌های مشکوک در آسمان آمریکای شمالی گفت که با وجود ادامه تلاش برای یافتن لاشه آن اشیا در مرکز یوکان و دریاچه هورون، این موضوعات با هم مرتبط نیستند.

ناظران ترافیک هوایی اواخر روز دوشنبه برای اولین‌بار متوجه یک حادثه احتمالی شدند. و یک هواپیمای نیروهای مسلح کانادا با امکان رهگیری‌های هوایی به سمت شمال غربی آلبرتا شد.

نوراد ساعتی بعد فاش کرد که گروهی از هواپیماهای روسی متشکل از بمب‌افکن‌های دوربرد Tu-95 و هواپیماهای جنگنده Su-35 را هنگام نزدیک‌شدن به حریم هوایی آلاسکا رهگیری کرده است.

هواپیماهای روسی بدون اینکه وارد حریم هوایی کانادا و آمریکا شوند در همان مرزهای بین‌المللی باقی ماندند. و این فعالیت‌های روسیه اقدامی تهدید یا تحریک‌آمیز تلقی نمی‌شود.

ظاهرشدن هواپیماهای نظامی روسیه در نزدیکی آلاسکا پس از آن صورت می‌گیرد که یک جت جنگنده آمریکایی چیزی را که مقامات آن را «شیئ» ناشناس توصیف کرده‌اند، در روز جمعه در سواحل شمال شرقی این ایالت سرنگون کرد. شیئی که به نظر می‌رسد احتمالاً یک بالون بوده است.

دومین «شیء» ناشناس روز شنبه بر فراز مرکز یوکان و سومین «شیء» مشابه آنها نیز روز یکشنبه بر فراز دریاچه هورون نابود شدند.

اگرچه نخست‌وزیر جاستین ترودو روز سه‌شنبه اعلام کرد که این اشیا، بالن هستند. ولی تاکنون مقامات مسئول به طور رسمی در مورد این اشیا صحبت نکرده‌اند.

نوراد در بیانیه اخیر خود هرگونه ارتباط مستقیم بین این بالن‌های مشکوک و استقرار بمب‌ افکن‌ روسی را در آمریکای شمالی رد کرد. و گفت این اقدامات کارهایی هستند که مسکو از سال ۲۰۰۷ به طور پراکنده انجام می‌دهد.

نوراد همچنین ارزیابی می‌کند که این فعالیت پروازی روسیه به‌هیچ‌وجه به عملیات اخیر نوراد و فرماندهی شمالی ایالات متحده در ارتباط با اشیای هوایی بر فراز آمریکای شمالی در دو هفته گذشته مربوط نمی‌شود.

با اختصاص ۹۹ میلیون دلار بودجه، کانادا تولید جت‌های جنگنده F-35 را رونق می‌دهد

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز