وزیر خارجه روسیه: هنوز تصمیم‌گیری در مورد به رسمیت شناسی طالبان زود است

Submitted on جمعه, 12/31/2021 - 13:14

بیش از چهار ماه از سقوط افغانستان به دست طالبان می‌گذرد و با اینکه این گروه، حکومت سرپرست‌ خود را ایجاد کرده است، اما تاکنون هیچ کشوری ریسک نکرده و حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در تازه‌ترین گفتگو با خبرگزاری استپوتنیک گفته که به رسمیت شناختن طالبان به این بستگی دارد که چگونه این گروه به وعده‌های خود عمل می‌کنند ازجمله در بخش مبارزه با خطرهایی که از قلمروشان سرچشمه می‌گیرد.

وزیر خارجه روسیه در این مورد گفته که "هنوز زود است تا در مورد به رسمیت شناختن طالبان تصمیم بگیریم. باید نظاره‌گر رویدادهای افغانستان باشیم که چگونه توسعه می‌یابند، یا بهتر است بگوییم زمانی که طالبان به وعده‌های خود عمل کنند از جمله در مورد تشکیل یک دولت فراگیر و مقابله مؤثر با تهدیدات تروریستی و مواد مخدر در خاک افغانستان."

بیشتر کشورهای جهان و نیز سازمان ملل، ایجاد حکومت فراگیر و نیز احترام به حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی و حقوق بانوان را پیش‌شرطی برای مساله به رسمیت شناسی حکومت طالبان گذاشته‌اند. آنچه که تاکنون طالبان خلاف آن عمل کرده و هیچ گامی در این راستا برنداشته است.

سرگی لاوروف می‌گوید روسیه برای به رسمیت شناسی طالبان در همبستگی با جامعه جهانی پیش خواهد رفت.

هرچند به گونه مستقیم تاکنون هیچ کشوری، حکومت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما برخی کشورها چون پاکستان به طالبان اجازه داده تا در کشورشان سفارت داشته باشند. درخواستی که طالبان از دیگر کشورها نیز کرده و هنوز پاسخ مثبتی دریافت نکرده‌اند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز