چگونگی معامله ملک و املاک بدون داشتن مشاور

Submitted on Mon, 07/16/2018 - 22:11

چگونگی معامله ملک و املاک بدون داشتن مشاور
تارا دوشامپس- گلوب و میل
معمولا خرید و یا فروش هر گونه ملک و املاک از طریق استفاده از مشاوران مربوطه صورت می گیرد. اما می توان این اقدام را بدون اینگونه مشاوران نیز، انجام داد. چنین گزینه ای برای بدون فروشنده به معنی ندادن حق کمیسیون است. برای خریدار نیز به این مفهوم می باشد که ناچار نیست با خریداران بالقوه دیگر در مورد ملک مربوطه رقابت کند، که ده ها مشاور آن را به ایشان نشان داده اند.

نکات منفی
البته چنین اقدامی نقاط قابل تأملی هم دارد. مثلا پولی که برای خرید ملک پرداخت می شود، یکی از مهم ترین عوامل در اینگونه معاملات به شمار می رود. اما ازآنجا که فروشنده از خدمات مشاور استفاده نمی کند و در نتیجه از راهنمایی های وی نیز برخوردار نمی شود، معمولا ملکش را به بهایی بسیار بیشتر از مظنه بازار و یا ارزش واقعی آن، برای فروش عرضه می کند. به همین سبب توصیه دست اندرکاران مربوطه این است که خریدار باید برای اجتناب از پرداخت بهایی بیش از میزان لازم، در اینترنت جستجو کند تا از مظنه قیمت ملک و املاک در محله مورد نظر خویش آگاه شود. البته در هنگام مراجعه به اینترنت باید با هشیاری عمل کرد. زیرا میزان اطلاعات ارائه شده و به ویژه پرسش های تکراری در آن زیاد است. بنابراین باید آگاهانه عمل کرد، تا به اطلاعات مفید مورد نظر دست یافت. مراجعه به تارنماهایی مانند Realtor.ca و Listings.ca بسیار مفید و نتیجه بخش است. چراکه با چنین مراجعه ای می توان از مظنه قیمت ملک و املاک در منطقه مورد نظر احراز اطمینان کرد، و مطمئن شد که ملک مربوطه گران تر از بهای واقعی خریداری نمی شود.

توصیه های کارشناسانه
از دیگر سو مارک وایزلدر از شرکای تارنمای RealEstateLawyers.ca پیشنهاد می کند، خریدار به موازاتی که در پی یافتن مظنه قیمت ملک مورد نظر خود است، برخی کندوکاوهای مفید دیگر را هم انجام دهد. کمااینکه می افزاید: شمار زیادی از مردم با همسایه ها گفت وگو نمی کنند، و از آنها نمی پرسند آیا ملک مورد نظر احتیاج به تعمیراتی داشته، یا نداشته است؟ مثلا آیا وانت تعمیرکاری در برابر آن دیده شده، یا نشده است؟ زیرا معمولا صاحب خانه/ فروشنده در مورد خراب شدن بخشی از ملک و یا مثلا چکه کردن آب، چیزی به خریدار نمی گوید. اما همسایه ها در اینگونه موارد باصداقت تر هستند.

این پرس و جوها فواید دیگری هم دارند. مثلا به خریدار کمک می کنند که دریابد آیا سبب فروش ملک موردنظر اختلاف دیدگاه با همسایه ها بوده، و یا اینکه از این ملک برای قاچاق موادمخدر و یا جرائم دیگر استفاده می شده است؟

به توصیه مارک وایزلدر استفاده از آن اطلاعات در کنار درنظر گرفتن بهای فروش ملک و املاک مشابه، و همچنین توجه به مسایلی دیگر مانند پیشینه ملک مربوطه که در شهرداری قابل دسترسی است، می توانند راهنمایی خوبی باشند، که خریدار با کمک آنها قیمتی معقول پیشنهاد کند.

اما بیشتر کارشناسان مربوطه اقدام به خرید یا فروش ملک و املاک بدون استفاده از مشاور را کار درستی نمی دانند. کمااینکه الن سیلورستاین حقوقدان حوزه ملک و املاک ابتدا اشاره می کند، که تنها کمتر از 5 درصد معاملاتی که خودش کارهای قانونی آنها را انجام می دهد، بگونه ای مستقیم یعنی بدون استفاده از چنین مشاورانی انجام می شوند. چراکه فروشنده از اینکه کمیسیون پرداخت نمی کند، خرسند است. سپس می افزاید اما حتی اگر فروشنده در این مورد پولی خرج نکند، مگر میزان چنین پولی چقدر است؟ فراتر اینکه برای بسیاری از خریداران نبود مشاوران مربوطه، به مفهوم تلاش بیشتر جهت احراز اطمینان از عادلانه بودن معامله است. بنابراین شمار زیادی از آنها عطای چنین معامله ای را به لقای آن می بخشند. زیرا قرار گذاشتن با وکیل مربوطه، آگاهی از هزینه های گوناگون و از جمله ادارات ثبت املاک، تماس با بازرسی که پیش از خرید ملک موردنظر را وارسی و معایب آن را پیدا می کند، داشتن وام مسکن از پیش تایید شده، و… مسایلی هستند، که باید پیش از اقدام برای خرید از آنها آگاهی داشت. بنابراین هم مارک وایزلدر، هم الن سیلورستاین، و هم کارشناسان مربوطه دیگر بر این باورند، که خرید مستقیم ملک و املاک از فروشنده مستلزم وارسی های لازم در ملک مورد نظر از سوی بازرس خبره، و مشورت با فرد سومی آگاه، بی طرف و مورد اطمینان است. فردی که بتواند قرارداد را بخواند، از فرازها و اصطلاحات قانونی آن به خوبی سردربیاورد، و این توانایی را داشته باشد که به همه پرسش های خریدار پاسخ بدهد. زیرا این کارشناسان به عینه شاهد آن بوده اند که بسیاری از خریدارانی که دست به ابتیاع مستقیم از فروشنده می زنند، بعدا به دلایل گوناگون احساس می کنند، زیان دیده اند.

مریم منصف: فمینیسم لیبرال نداریم! فقط یک نوع فمینیسم وجود دارد!
اتاوا- با بالا گرفتن بحث و جدل بین مریم منصف (وزیر امور زنان در دولت فدرال) و میشل رمپل، نماینده محفظه کار مجلس در مورد معنا و مفهوم فمینیسم، دست اندرکاران مجله Maclean’s از هر دو سیاستمدار خواستند تا نقطه نظرات شان را به رشته تحریر در آورند. خانم رمپل در موعد تعیین شده پاسخ خود را ارائه نکرد، اما خانم منصف نقطه نظرات خود را در نامه سرگشاده ارائه کرد.

منصف در نامه اش رواج زبان مبتنی بر جنسیت در جامعه کانادا را مانعی در برابر گفتگوی سازنده در مورد فمینیسم دانست. او در مقاله اش به اظهارات راشل هاردر، دیگر نماینده محافظه کار مجلس فدرال که منتقد وزارت امور زنان نیز می باشد، اشاره کرد و نوشت: همکارم، راشل هاردر، در سخنان هفته گذشته اش به اشاره کرد و مدعی شد که وزیر دارایی کانادا نباید بر روی خلق فرصت برای ورود زنان به رشته های علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی متمرکز شود. در حالی که باید بگویم وجود ندارد. ما فقط یک نوع فمینیسم داریم، که می گوید همه کانادایی ها، صرفنظر از جنسیت و وابستگی حزبی مستحق برخورداری از فرصت برابر برای موفقیت می باشند.

منصف در بخش دیگری از نامه اش گفتگو در مورد ارتقاء برابری جنسیتی در جامعه کانادا را مهم ارزیابی کرد و نوشت: ما در دولت برای ایجاد فرصت بیشتر و برچیدن موانع کسب موفقیت تلاش می کنیم. ما صدای فمینیست ها در کانادا را بلندتر کرده و با انجام تحقیقات مبتنی بر شواهد علمی، برای ایجاد برابری تلاش می کنیم زیرا آن را کلید موفقیت کانادا در آینده می دانیم. رهبران فمینیست در کشور به ما گفته اند که مشارکت زنان در بازار کار حیاتی است. به همین دلیل است که ما لایحه را به مجلس ارائه کرده ایم. دانشمندان به لزوم حضور زنان در رشته های علوم و کارآفرینی تاکید می کنند. ما در لایحه بودجه 2018 نشان داده ایم که توصیه هایشان را شنیده ایم. گروه های فمینیست در سراسر کشور به ما گفته اند که ارائه خدمات مراقبت از کودکان برای تضمین برابری جنسیتی در جامعه ضروری است. به همین دلیل است که ما 7 میلیارد دلار در آموزش پیش دبستان و ارائه خدمات مراقبت از کودکان سرمایه گذاری کرده و برای حمایت از خانواده هایی که به خدمات مراقبت از کودکان نیاز دارند، مزایای Canada Child Benefit را معرفی کرده ایم. 25 درصد از استراتژی 40 میلیارد دلاری دولت فدرال برای تامین مسکن را به ایجاد مسکن برای زنان و خانواده هایشان اختصاص داده ایم. طی 3 سالی که از تشکیل دولت می گذرد، صدها هزار خانواده را از فقر رهایی داده و صدها هزار فرصت شغلی ایجاد کرده ایم.

اینها حرکات صرفا سیاسی نیستند. اقداماتی هستند که در زندگی روزمره کانادایی ها تغییر مثبت ایجاد می کنند.

برابری جنسیتی برای رشد اقتصادی و تقویت قشر متوسط ضروری است.

متاسفانه هر زمان دولت ایده هایی را برای پیشبرد برابری جنسیتی و رشد اقتصادی ارائه کرده است، با مخالفت محافظه کاران روبرو شده است. آنها ده سال برای رشد اقتصادی و ایجاد تغییرات مثبت در زندگی کانادایی ها زمان داشتند ولی شکست خوردند.

منصف در پایان نامه اش به لزوم همکاری همه احزاب برای حل مشکلات اساسی جامعه تاکید کرده و می نویسد: فمینیسم بزرگتر از هر فرد یا حزب سیاسی است. همکاران محافظه کارم را تشویق می کنم تا با ما همکاری کرده و از سیاست هایی حمایت کنند که به رشد اقتصادی کشور کمک می کند و تغییر قابل توجهی در زندگی همه کانادایی ها، صرفنظر از جنسیت، ایجاد می کند.

باورنکردنی؛ ولخرجی بیست و چهار هزار دلاری دولت از جیب مالیات دهندگان بابت خرید هشتاد و شش بالشت
اتاوا- بر اساس مدارکی که در اختیار فدراسیون مالیات دهندگان کانادایی قرار گرفته است، وزارت امور خارجه کانادا مبلغ 24 هزار و 638 دلار از جیب مالیات دهندگان کانادایی برای خرید کوسن برای سفارت کانادا در مکزیکوسیتی هزینه کرده است.

به عبارتی دولت ترودو برای خرید هر کوسن 286 دلار هزینه کرده است. این بالشت های ساخت کانادا در پایان سال 2016 از یک شرکت مستقر در رجاینا خریداری شده و به مکزیک ارسال شدند، تا دیپلمات ها و میهمانان شان بیشتر احساس راحتی کنند.

آرون وودریک دبیر فدراسیون مورد اشاره این هزینه را شوکه کننده دانست و گفت که مبلغ صورتحساب شامل هزینه حمل کوسن ها از ساسکاچوان به مکزیک نمی شود. وودریک این را نمونه ای کوچک از حیف و میل های دولت می داند. وی گفت: با یک جستجوی اینترنتی ساده می بینید که عین این کوسن ها به قیمت هر کدام 50 دلار و حتی به قیمت نازل 17 دلار در بازار موجود است.

شرکت سازنده کوسن ها Circa Office Interiors Ltd. متعلق به اقوام نخستین می باشد. این فروشگاه بسته شده و تلاش خبرنگاران برای تماس با صاحبان فروشگاه بی نتیجه مانده است.

این اولین بار نبود که وزارت امور خارجه از این شرکت خرید می کرد. وزارتخانه قبل از این 4 سفارش جداگانه به ارزش بین 21 هزار و 716 دلار تا 24 هزار و 675 دلار را به Circa Office Interiors داده بود.

وودریک می گوید: هرچند معرفی محصولات کانادایی در خارج از کشور به خودی خود مثبت ارزیابی می شود، اما صرف ده ها هزار دلار پول مالیات دهندگان برای خرید کوسن توجیه پذیر نیست.

کسری تجاری؛ کاهش صادرات کانادا در برابر واردات
اتاوا- تراز تجاری تفاوت بین ارزش پولی واردات و صادرات و خروجی در طی یک دوره معین در اقتصاد یا رابطه بین واردات و صادرات کشورها را نشان می دهد. اگر صادرات بیشتر از واردات باشد، مقدار مثبت به نام مازاد تجاری و اگر واردات بیشتر از صادرات باشد مقدار منفی به نام کسری تجاری مشخص می شود.

طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا، میزان صادرات کانادا، بخصوص در صنعت اتومبیل، 0.1 درصد کاهش داشت. این اولین کاهش از ژانویه سال جاری به این سو می باشد. با کاهش میزان صادرات، کسری تجاری از 2.8 میلیارد دلار فراتر رفت. در حالی که کارشناسان کسری تجاری 2.2 میلیاردی را پیش بینی کرده بودند.

طی ماه می، میزان واردات 1.7 درصد افزایش داشت.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز