داستان غم انگیز مهاجران! کارگران مهاجر سطح پایین در کانادا مستحق مسکن نیستند؟ دو نفرکارگر تمام وقت نمی توانند یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنند

Submitted on س., 07/18/2023 - 20:50

یک گزارش جدید در مورد هزینه اجاره خانه در کانادا نشان می دهد که خانه های ارزان در اکثر شهرها، از جمله تورنتو، که در آن دو کارگر تمام وقت با حداقل دستمزد نمی توانند به اندازه کافی برای خرید یک آپارتمان یک خوابه درآمد کسب کنند، نا امید کننده است.

این گزارش که توسط مرکز کانادایی سیاست‌های جایگزین منتشر شده است، « اجاره بها » برای زوجی که ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند و ۳۰ درصد درآمد شان را برای اجاره خانه صرف می کنند قابل تقبل نیست.

در این گزارش آمده است: «کرایه خانه ها به طور قابل توجهی بالاتر از حداقل دستمزدهای استانی است.» «حتی در سه استانی که بالاترین حداقل دستمزد را در کانادا، انتاریو و آلبرتا دارند، کارگران با حداقل دستمزد تقریباً به میانگین اجاره ای که باید بپردازند، کفاف نمی دهد.

اجاره یک خوابه در همه شهرهای کبک به جز سه شهر بالاتر از حداقل دستمزد است.

در این گزارش آمده است: «ونکوور و تورنتو بدترین آسیب‌دیده‌ها هستند، جایی که حتی دو کارگر تمام‌وقت با حداقل دستمزد کار کنند نمی‌توانند اجاره ی یک آپارتمان یک خوابه را بدهند حتی اگر تا 30 درصد از درآمد خود را صرف مسکن کنند.

در این گزارش آمده است که در تورنتو، دستمزد اجاره ۳۳/۶۲ دلار است که بیش از دو برابر حداقل دستمزد ۱۵/۵۰ دلاری انتاریو است. اجاره آپارتمان دو خوابه در تورنتو ۴۰/۰۳ دلار است.

"شکاف بین اجاره بها و حداقل دستمزد به قدری زیاد است که در اکثر شهرها، حداقل دستمزدها به شدت بعید است که نیازهای اصلی مسکن خود را برآورده کنند. کارگران ممکن است اجاره زیادی پرداخت کنند، یا در یک آپارتمان بسیار کوچک زندگی کنند، و در بسیاری از موارد هردوی این شرایط را متحمل می شوند یعنی اینکه هم پول زیاد می پردازند و هم در آپارتمان کوچک زندگی می کنند.

در مقایسه با یافته‌های گزارش سال ۲۰۱۸، مرکز کانادایی سیاست‌های جایگزین دریافت که پرداخت اجاره بها برای کارگران حداقل دستمزد دشوارتر است.

در این گزارش آمده است: «حتی در کبک، جایی که اجاره بها نسبتاً ارزان است، این روند نگران کننده است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، هنگامی که در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه در مورد این گزارش سؤال شد، از رویکرد دولت خود برای رسیدگی به بحران استطاعت، از جمله محدود کردن افزایش اجاره بها به ۲/۴ درصد در سال جاری و ۲/۵ درصد در سال آینده، حمایت کرد.

فورد گفت: «این به عرضه و تقاضا برمی‌گردد و سال گذشته ما رکورد ۱۵۰۰۰ ساخت خانه اجاره‌ای را داشتنیم.

ما باید به افزایش عرضه ادامه دهیم.» وی افزود که این استان در نظر دارد حداقل دستمزد را به ۱۶/۵۰ دلار در ساعت افزایش دهد.

آخرین گزارش "سه دسته از عوامل" را برای اجاره های بیش از حد شناسایی کرده است، از جمله سیاست های پایین آوردن دستمزد، عرضه ناکافی مسکن اجاره ای، که شامل خانه های اجاره ای هدفمند مانند خانه سالمندان و انواع دیگر خانه های اجاره ای می شود. ودسته ی سوم مقررات ضعیف که سودآوری را به امنیت مسکن ترجیح می دهند.

این گزارش تاکید می کند که این یافته ها نباید صرفاً به عنوان موضوع عرضه و تقاضا تفسیر شوند. ما در حال حاضر در یک بازار آشفته هستیم زیرا دولت فدرال سیاست های پولی را کنترل می کند، دولت های استانی حداقل دستمزدها را تعیین می کنند و کارفرمایان دستمزدها را کاهش می دهند.

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز