واکنش‌ها به تلاش‌های سازمان ملل برای به رسمیت‌شناسی طالبان: این اقدام «خیانت و نگران‌کننده» خوانده شد

Submitted on چ., 04/19/2023 - 13:39

امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل به تازه‌گی اعلام کرده که در روزهای آینده، سازمان ملل، نشستی را در پیوند به بررسی مساله‌ی به رسمیت‌شناسی طالبان، برگزار خواهد کرد.

این اقدام جنجالی سازمان ملل، از سوی خیلی از چهره‌های سیاسی و مدنی و شهروندان افغانستان به عنوان اقدامی «شدیدا نگران‌کننده» توصیف شده و آن را پاداشی به طالبان دانسته‌اند.

رحمت‌الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان در واکنش به این تلاش سازمان ملل می‌گوید که به رسمیت‌شناسی طالبان به عنوان «حکومت مشروع افغانستان» شدیدا نگران‌کننده است.

نبیل در این مورد گفته:

نبیل تاکید کرده که به رسمیت‌شناسی طالبان، «خیانت» به زنان افغانستان و اقلیت‌هایی است که در زیر حاکمیت طالبان متحمل رنج شده‌اند.

علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود نیز در واکنش به این اقدام سازمان ملل و با ابراز نگرانی گفته که «به رسمیت‌شناسی یک سازمان تروریستی و جنایت‌کار به عنوان حکومت افغانستان، یک توهین و خیانت به مردم مقاوم افغانستان است.»

میثم نظری از جامعه جهانی خواسته تا متحدانه در کنار افغانستان بایستد و با هر اقدامی که به «گروه‌های تروریستی» مشروعیت می‌دهد، مخالفت کند.

نیلوفر ایوبی، فعال حقوق زن هم به امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل که به‌گونه‌ای از تعامل با طالبان پشتیبانی کرده، گفته که «این بسیار دلخراش و خشمگین‌کننده است که ببینی یک زن، اعتماد زنان افغانستان را می‌شکند و خواهان به رسمیت‌شناسی «سرکوب‌گران» آنان می‌شود.

امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل به تازه‌گی اعلام کرده که در روزهای آینده، دبیرکل سازمان ملل، میزبان نشستی با نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان خواهد بود. به گفته معاون دبیرکل سازمان ملل، در این نشست، روی مساله به رسمیت‌شناختن طالبان به عنوان حکومت مشروع افغانستان، گفتگو خواهد شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز