آمریکا مأموریت استقرار ناو هواپیمابر جورج بوش را در پی حملات اخیر در سوریه تمدید کرد

Submitted on ش., 04/01/2023 - 06:48

 

جو بوچینو سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ آمریکا (سنتکام)، روز جمعه ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت واشنگتن تصمیم گرفته است مأموریت استقرار ناو هواپیمابر جورج اچ.دابلیو بوش را تمدید کند.

جو بوچینو در این بیانیه تصریح کرد: «تمدید مأموریت گروه ضربت ناو هواپیمابر جورج اچ.دابلیو بوش شامل شناورهای "یو‌اس‌اس لیته گالف"، "یو‌اس‌اس دلبرت دی‌بلک" و "یو‌اس‌ان‌اس آرکتیک" است که به طور بالقوه قابلیت‌های سنتکام را برای واکنش و پاسخگویی به طیفی از حوادث احتمالی در خاورمیانه تقویت می کند».

به گزارش خبرگزاری رویترز، این تصمیم احتمالاً به معنای آن است که گروه ضربت ناو هواپیمابر جورج بوش و بیش از ۵۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی آن که اکنون در منطقه عملیاتی فرماندهی اروپا هستند، طبق برنامه قبلی به مقر خود در ایالات متحده باز نخواهند گشت.

سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدۀ آمریکا (سنتکام)، در ادمۀ این بیانیه همچنین از «استقرار سریع و برنامه ریزی شدۀ یک اسکادران از هواپیماهای تهاجمی "اِی۱۰" به منطقه» خبر داد.

به گزارش رویترز، خبر تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید مأموریت استقرار ناو هواپیمابر جورج اچ.دابلیو بوش، یک روز پس از آن اعلام شد که پنتاگون تعداد سربازان آمریکایی مجروح شده در حملات هفته گذشتۀ شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه را ۱۲ نفر، یعنی دو برابر آمار منتشر شده در گزارش‌های اولیه، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پنتاگون همچنین از آسیب مغزی ۶ نیروی نظامی ارتش آمریکا در اثر انفجار خبر داده است.

بر اساس این گزارش، در جریان این حملات همچنین یک پیمانکار آمریکایی کشته شده و یک نفر دیگر نیز مجروح شده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، هفته گذشته به ایران هشدار داد که ایالات متحده برای حفاظت از نیروهای نظامی خود، با قدرت و قاطعیت عمل خواهد کرد.

براساس برآورد پنتاگون، در جریان حملات تلافی‌جویانه آمریکا علیه دو تأسیسات متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به ایران در سوریه، دست کم ۸ نفر کشته شده‌اند.

کاخ سفید روز دوشنبه ٢٧ مارس تاکید کرد که این حملات باعث عقب‌نشینی ایالات متحده و کاهش نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در سوریه نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا به طور رسمی در اولویت‌بندی سیاست‌های امنیت ملی خود، کشورهای روسیه، اوکراین و منطقه آسیا و اقیانوسیه را در صدر و بالاتر از خاورمیانه قرار داده است که این امر منجر به کاهش یافتن نیروها و دارایی‌های نظامی آمریکا در منطقۀ خاورمیانه شده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز