تظاهرات امروز ایرانیان ساکن پاریس؛ "مانع حقوقی برای تروریستی خواندن سپاه وجود ندارد"

Submitted on ی., 06/11/2023 - 12:53

شهرهای مختلف اروپا دیروز و امروز شاهد تجمعات ایرانیان در همبستگی با هموطنان معترض داخل کشور بود. در پایتخت فرانسه هم ده ها تن از مخالفان جمهوری اسلامی، امروز، یکشنبه یازدهم ژوئن، گردهم آمدند تا حمایت خود را از ایرانیانی که در خطر سرکوبهای خشونت آمیز جمهوری اسلامی قرار دارند اعلام کنند. 

حاضران در این راهپیمایی که ساعت سه بعد از ظهر امروز از میدان ویکتور هوگو پاریس آغاز شد، با در دست داشتن تصاویری از مهسا امینی، توماج صالحی، مجیدرضا رهنورد و دیگر قربانیان خشونت و سرکوب جمهوری اسلامی، با سردادن شعارهایی چون "زن زندگی آزادی" و "مرگ بر جمهوری اسلامی" بار دیگر صدای مردم ایران را به گوش کشورهای غربی رسانده و از اتحادیه اروپا خواستند به مماشات با رژیم ایران پایان دهد.

شرکت کنندگان در این گردهمایی که با تلاش مجموعه ای از فعالان سازماندهی اقدامات و تظاهرات برای آزادی مردم ایران از جمله انجمن مدنی هما، اکشن4ایران و با حضور برخی از کنشگران و چهره های سیاسی برگزار شد، ضمن ابراز انزجار از کشته شدن جوانان معترض ایران، بار دیگر از جوامع اروپایی خواستند تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهد.

نمایندگان فرانسوی و وکلای ایرانی تبار حاضر در تجمع امروز طی سخنانی بر حمایت خود از معترضان ایرانی و برقراری حقوق بشر و دموکراسی در این کشور تاکید کردند. علیرضا آخوندی، نماینده ایرانی‌تبار پارلمان سوئد، با اشاره به پیام شب گذشته رضا پهلوی اعلام کرد که هیچ مانع حقوقی برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا وجود ندارد و مبارزه برای قانع کردن تک تک کشورهای اروپایی آغاز شده است.

راهپیمایی امروز، حوالی ساعت شش عصر، در میدان "ینا" در نزدیکی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی خاتمه یافت.

آخرین ولیعهد ایران، دیشب با انتشار پیامی در شبکه های اجتماعی نوشته بود:

گروهی از وکلای ایرانی-فرانسوی در تماس با دفتر اینجانب گزارشی ارائه کرده اند که نشان می دهد هیچ مانع قانونی برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان های تروریستی اتحادیه اروپا وجود ندارد.

بر اساس این گزارش که قبلاً با چندین دولت اروپایی به اشتراک گذاشته شده، از مقامات اروپایی دعوت می کنم در موضع فعلی خود تجدید نظر کنند. درج (در فهرست گروه های تروریستی) این نهاد که نه برای حفاظت از ایران یا ایرانیان، بلکه برای حفاظت از قدرت دیکتاتوری اختصاص دارد، به منزله به رسمیت شناختن قوی واقعیتی که مدتها انتظار می رفته و نشان دهنده حمایت از هموطنانم که برای آزادی و دموکراسی در کشور ما می جنگند خواهد بود.

A group of French-Iranian lawyers in contact with my Secretariat, has produced a report attesting that there are no legal obstacles to adding the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC) to the EU list of terrorist organizations.Based on this report, already shared with…

علیرضا آخوندی که در سفر پیشین خود به فرانسه با گروهی از نمایندگان پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرده بود، سه روز پیش، با انتشار ویدیویی در توییتر ضمن اعلام حضور در راهپیمایی امروز پاریس گفته بود که حامل خبری خوش خواهد بود و هموطنان را به شرکت در این تجمع دعوت کرده بود.

خبرهای خوبی در راه است … یکشنبه ۱۱ ژوئن در پاریس خواهم بود #IRGCterrorists pic.twitter.com/EF8We8QcSv

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز