تورنتو قصد دارد مالیات ها را به طور کلی افزایش دهد؛ مالیات بر فروش شهرداری! ۷/۵٪ مالیات نقل و انتقال خانه های بزرگ! افزایش هزینه پارکینگ

Submitted on پ., 08/17/2023 - 20:20

در مواجهه با فشارهای مالی سنگین، کارکنان شهرداری تورنتو یک سری طرح های مالیاتی از جمله جمع آوری مالیات فروش های شهرداری، اخذ مالیات ویژه ۹۱۱، قدرت بیشتر به سازمان پارکینگ تورنتو برای تعیین نرخ های مالیاتی بالاتر و افزایش تدریجی مالیات نقل و انتقال زمین در خانه های لوکس را شامل می شود.

هنگامی که اولیویا چاو در ماه جون به عنوان شهردار انتخاب شد، خواستار تشکیل جلسه کمیته اجرایی ویژه در ماه آگوست برای رسیدگی به مشکلات مالی شد. این نشست قرار است هفته آینده برگزار شود و کمیته امروز گزارش مذاکرات خود را منتشر کرد.

این گزارش تصویری ناگوار از چشم‌انداز مالی شهر ترسیم می‌کند و می‌گوید که اگر سایر سطوح دولتی درگیر نشوند، حتی با افزایش مالیات بر دارایی و طیفی از اقدامات درآمدی در دست بررسی، ممکن است شهر مجبور به کاهش خدمات و پروژه‌های سرمایه‌ای شود.


حتی اگر این توصیه‌ها اجرا شوند، دولت‌های فدرال و انتاریو به حمایت فوری و پایدار نیاز دارند تا از افزایش مالیات، کاهش یا حذف سطوح خدمات برای پروژه‌های سرمایه‌ای، از جمله مسکن، حمل‌ونقل و اقدامات اقلیمی جلوگیری کنند.»

مالیات نقل و انتقال عمارت های مجلل تا ۷/۵٪
برای افزایش درآمد، یکی از اولین اقداماتی که شهر به دنبال اجرای آن است، افزایش مالیات واگذاری زمین بر خانه های لوکس شهرداری است که از اول ژانویه ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد.

در حال حاضر مالیات واگذاری زمین شهری ۲ درصد برای خانه هایی که تا سقف ۲ میلیون دلار فروخته می شود و ۲/۵ درصد مالیات نقل و انتقال برای تمام خانه هایی که بیش از ۲ میلیون دلار فروخته می شوند، وجود دارد. افزایش مالیات انتقال زمین بر خانه هایی که بیش از ۳ میلیون دلار فروخته می شود، وعده کمپین چاو بود. اگر شورا تصویب کند، خانه‌های بیش از ۳ میلیون دلار مشمول مالیات انتقال زمین شهری به میزان ۳/۵ درصد می‌شوند که به تدریج به حداکثر ۷/۵ درصد برای املاک بیش از ۲۰ میلیون دلار افزایش می‌یابد.

سایر اقدامات در حال بررسی عبارتند از:
نرخ مالیات خانه های خالی را از ۱% به۳% افزایش دهید.
محدودیت‌های موجود در نرخ پارکینگ در خیابان را حذف کنید تا به اداره پارکینگ تورنتو اجازه دهید نرخ‌ها را افزایش دهد.
از دولت استانی بخواهید که به تورنتو اجازه دهد مالیات فروش شهرداری را اعمال کند، که برای کالاها و خدمات خریداری شده در شهر اعمال می شود.

برخی از این پیشنهادها می توانند از سال ۲۰۲۴ شروع به درآمدزایی کنند. شهرداری همچنین هشدار می دهد که بدون کمک دولت های استانی و فدرال هیچ ابزار درآمدی برای جلوگیری از استرس بودجه به اندازه کافی موثر نخواهد بود.

مقامات شهرداریی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفتند که پیشنهادهای درآمدی در دست مطالعه می‌تواند ۴۰ درصد کمبود را تشکیل دهد و ۶۰ درصد دیگر باید از طریق سایر اشکال دولت پوشش داده شود. "علاوه بر این، با توجه به فوریت چالش های مالی پیش رو، در حال حاضر منفعل بودن گزینه ای برای رسیدگی به پایداری مالی و نیازهای فوری مالی در سال ۲۰۲۴ نیست."

مسئولان شهرداری می گویند بزرگترین مشکل پیش روی مالی شهر کمبود بودجه ثابت است. در حالی که بیشتر شهرهای بزرگ جهان به طور منظم بودجه اختصاصی را از دولت‌های سطح بالاتر دریافت می‌کنند، تورنتو عمدتاً برای پرداخت تقریباً همه چیز به مالیات زمین متکی است و بودجه دولتی در سطوح بالاتر برای پروژه‌های خاص پراکنده و غیرقابل پیش‌بینی است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، چاو قول داده است که یک قرارداد تزریق سرمایه برای شهر تضمین کند، اما تاکنون هیچ نشانه ای از پیشرفت وجود نداشته است. کریستیا فریلند، وزیر دارایی کانادا، چند هفته پیش در نامه ای سرگشاده به چاو گفت که دولت فدرال بودجه «نامحدود» برای تورنتو ندارد.

تمرکززدایی نیز می تواند یک مسئله باشد، مانند نبرد اخیر شهر با دولت فدرال برای تامین بودجه برای تامین مسکن برای پناهندگان.

به عنوان مثالی دیگر، دولت انتاریو چندین دهه پیش مسئولیت بزرگراه گاردینر و پارک وی دان ولی (DVP) Gardiner Expressway and Don Valley Parkway (DVP) را به شهر تورنتو واگذار کرد، زیرساخت هایی که میلیاردها دلار هزینه برای نگهداری آن هزینه دارد. در تئوری، شهر می تواند عوارضی را اعمال کند، اما نیاز به مجوز از دولت استان دارد. کارولین مولرونی، وزیر حمل و نقل انتاریو در ایمیلی به CTV News گفت که دولت استانی اجازه نمی دهد شهر عوارض جاده ای را وضع کند.

چاو روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: «پس از سال‌ها تعلل، ما باید با واقعیت‌ها روبرو شویم، از جمله اینکه شهر بارها و بارها به اموری پرداخته است که سایر سطوح دولت باید مسئول آن باشند.

افزایش مالیات زمین درخواست سهم مالیات بر درآمد
پل جانسون، مدیر شهر، به خبرنگاران گفت که افزایش مالیات بر دارایی ممکن است بخشی از راه حل باشد، اما مشکل نیست.این به تنهایی نمی تواند شکاف ۱/۵ میلیارد دلار را جبران کند. افزایش ۱ درصدی مالیات زمین حدود ۴۰ میلیون دلار درآمد ایجاد می کند."

او گفت که شهرداری به بودجه مرتبط با رشد، مانند افزایش سهم مالیات بر درآمد با رشد اقتصاد نیاز دارد.

"اکنون زمان شروع گفتگوهای بزرگتر با سایر ادارات دولتی است. عدم انجام این امر به این معنی است که ما باید اقدامات دیگری را در نظر بگیریم که برای افرادی که در این جامعه زندگی می کنند، کار می کنند، بازی می کنند و یاد می گیرند عواقبی به همراه دارد. تاثیر آن بر جامعه ویرانگر است. ما گزینه های زیادی نداریم."

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز