نماینده دموکرات: کشتار تگزاس یکی از پیامد‌های سیاست‌های فرماندار این ایالت است

Submitted on پ., 05/26/2022 - 12:47

بر اساس گزارش خبرگزارس رویترز، یک روز پس از تیراندازی روز سه‌شنبه در یک مدرسه ابتدایی در ایالت تگزاس که جان ۱۹ کودک و ۲ بزرگسال را گرفت، بتو اورورک، نامزد حزب دموکرات‌ در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، سخرانی گرگ ابت، فرماندار ایالت تگزاس و رقیب اصلی خود در مورد این تیراندازی را قطع کرد.    

طبق گزارش نشریه پولیتیکو، بتو اورورک در حین سخنرانی گرگ ابت در کنفرانس خبری مربوط به تیراندازی تگزاس که علاوه بر ۲۱ کشته، ده‌ها زخمی نیز برجای گذاشت خطاب به وی گفت: «تو هیچ کاری نمی‌کنی. همه شما هیچ کاری انجام نمی دهید.» او همچنین این تیراندازی مرگبار را یکی از پیامد‌های سیاست‌های فرماندار تگزاس خواند. 

بتو اورورک، عضو سابق مجلس نمایندگان و نامزد سابق مجلس سنا و ریاست‌‌جمهوری آمریکا که در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در ماه مارس پیروز شد و  در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ به مصاف گرگ ابت خواهد رفت همچنین در چندین پیام توییتری به رقیب خود تاخت. 

در نخستین توییت بتو اورورک در مورد کشتار مرگبار اخیر در مدرسه ابتدایی تگزاس آمده است که پس از تیراندازی دبستان سندی هوک (۱۴ دسامبر۲۰۱۲)، تیراندازی دبیرستان سانتافه (۱۸ مه ۲۰۱۸) و تیراندازی در در ال پاسو (۳ اوت ۲۰۱۹) باید از وقوع چنین رویداد جلوگیری می‌شد. 

بتو اورورک در این توییت نوشته است که گرگ ابت به جای جلوگیری از تیراندازی‌های مرگبار در ایالت تگزاس، حمل اسلحه در اماکن عمومی در این ایالت را آسان‌تر کرده است. به گفته بتو اورورک، رقیب وی گرگ ابت با آسان ساختن قوانین موبوط به حمل اسلحه اجازه داده است تا چنین تیراندازی‌های مرگبار در تگاس تکرار شود.   

The moment to stop Uvalde was right after Sandy Hook. After Santa Fe High. After El Paso. Instead, Abbott made it easier to carry guns in public. The moment to stop the next slaughter is right now.

بتو اورورک همچنین در یک پیام توییتری دیگر اعلام کرد که وقوع تیراندازی‌های مرگبار در ایالت تگزاس بلایای طبیعی نبوده بلکه در نتیجه تصمیم‌های گرگ ابوت و اکثریت نمایندگان مجلس رخ داده است. 

These massacres aren’t natural disasters, acts of God, or random. They are totally predictable, direct consequences of the choices made by Greg Abbott and the majority of those in the legislature. https://t.co/CqGhAefmPg

در همین حال، پایگاه اینترنتی اکسیوس در گزارشی در مورد تیراندازی روز سه‌شنبه در تگزاس نوشته است که گرگ ابوت پس از کشتار‌های مرگبار دبستان سندی هوک، دبیرستان سانتافه و مرکز خرید ال پاسو به شهروندان این ایالت وعده داده بود که همه تلاش‌های خود را انجام خواهد داد تا چنین جنایاتی دوباره تکرار نشوند. 

با این وجود، طبق گزارش خبرگزاری بلومبرگ، گرگ ابوت سال گذشته (۲۰۲۱) قانونی را امضا کرد که بر اساس آن همه افراد بالای ۲۱ سال اجازه دارند بدون هیچ گونه مجوزی در اماکن عمومی اسلحه به همراه داشته باشند. بتو اورورک و اغلب مردم تگزاس خواستار اجرای مقررات کنترل حمل سلاح در این ایالت هستند. 

تیراندازی روز سه‌شنبه ۲۴ مه ۲۰۲۲ در تگزاس

حادثه روز سه‌شنبه، مرگ‌بارترین تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی در ایالت متحده آمریکا از زمان حمله سال ۲۰۱۲ به مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتاون در ایالت کانکتیکت به شمار‌ می‌رود. 

این تیراندازی که در مدرسه ابتدایی «راب» (Robb) واقع در شهر «یوالده» (Uvalde) در ایالت تگزاس آمریکا به وقوع پیوست، موج گسترده‌ای از واکنش‌ها را در میان چهره‌های سیاسی و هنری این کشور به نبال داشت. 

سالوادور راموس، جوان ۱۸ ساله‌ای که تیراندازی مرگبار روز سه‌شنبه در تگزاس را حوالی ساعت ۱۱:۳۰ بامداد سه‌شنبه به وقت محلی با حمله به کودکان مدرسه ابتدایی «راب» رقم زد، خود نیز به ضرب گلوله ماموران امنیتی این ایالت کشته شد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز