امر به معروف گروه طالبان از بستن فروشگاه‌های زنانه در بلخ عقب‌نشینی کرد

Submitted on چ., 01/11/2023 - 06:28

عاکف مهاجر، سخنگوی امر به معروف و نهی از منکر گروه افراطی طالبان روز چهارشنبه، با انتشار یک پیام ویدیویی در توییتر اعلام کرد که فروشگاه‌های زنانه در شهر بلخ، مرکز استان/ولایت مزار‌شریف تعطیل نخواهد شد.

با این وجود، وی در پیام ویدیویی «توضیحی» خود افزود که مکان فروشگاه‌های زنانه شهر بلخ تغییر خواهد کرد. عاکف مهاجر افزود که تلاش می‌شود برای فروشگاه‌های زنانه بلخ مکان ویژهای انتخاب شود اما توضیح بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

از سوی دیگر، با اینکه پیشتر گزارش‌های در مورد فرمان تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه بغلان در رسانه‌های افغانستان منتشر شده بود، اما سخنگوی امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفت که درهای آرایشگاه‌های این استان به روی زنان مسدود نخواهد شد.

اظهارات سخنگوی امر به معروف و نهی از منکر طالبان در حالیست که محدودیت‌های زن‌ستیز این گروه افراطی طی ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. سران طالبان پس از تسلط افغانستان در پانزدهم اوت سال ۲۰۲۱، زنان و دختران افغانستانی را از ابتدایی‌ترین حقوق آن‌ها، از جمله حق حضور در جامعه، کار، تحصیل، رفتن به سالن‌های ورزشی و حتی حمام‌های عمومی محروم کرده‌اند.

 

وضاحت:بلخ کې د ښځینه و د دوکانونو بندیدل او بغلان کې د ښځینه سینګارتونونه بندیدل حقیقت نلري. pic.twitter.com/Hd0fFd748P

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز