برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای مناطق شمالی و حاشیه ای

Submitted on ش., 01/26/2019 - 20:54

برنامه مهاجرتی جدید کانادا برای مناطق شمالی و حاشیه ای
دولت کانادا از برنامه مهاجرت اقتصادی جدید پنج ساله برای جذب کارگران ماهر در جوامع شمالی و حاشیه ای (rural and northern communities) انتاریو، Western Canada، و Canada’s three territories خبر داده است.

این برنامه جدید مطابق برنامه مهاجرتی Atlantic است که در سال 2017 آغاز شد و امکان دریافت اقامت دائم برای خارجی های که صلاحیت لازم را دارند در مناطق زیر فراهم میکند:
· انتاریو
· منیتوبا
· ساسکاچوان
· بریتیش کلمبیا
· یوکان
· Northwest Territories
· Nunavut

سازمان مهاجرت اعلام کرده شهرهایی با جمعیت کمتر از 50000 نفر که حداقل فاصله شان از یک شهر بزرگ با 100000 نفر 75 کیلومتر است میتوانند از این شرایط استفاده کنند.

مشابه برنامه مهاجرتی آتلانتیک، برنامه جدید Rural and Northern Pilot نیز به گونه ای است که شهرها می توانند افرادی برای مهاجرت انتخاب کنند.

این برنامه اقتصادی به گونه ای است که مشاغل در نوا اسکوشیا، نیوبرونزویک، پرینس ادوارد آیلند، نیوفاندلند و لابرادور میتوانند برای مشاغلی که امکان تامین نیروی مورد نیازشان به صورت محلی ممکن نیست از مهاجران استفاده کنند.

سال 2018، 2500 دانشجو و نیروی کار از طریق همین برنامه اقامت دائم دریافت کردند.

احمد حوسن راجع به این برنامه مهاجرتی جدید گفت "با شروع برنامه مهاجرتی که تمرکز آن بر مناطق شمالی و حاشیه ای است میخواهیم کاری کنیم که تمامی شهرها از مزایای مهاجران بهره ببرند."

این برنامه متمرکز بر تامین نیازهای اقتصادی شهرهای کوچک خواهد بود.

شهرهایی که تمایل دارند از این قوانین استفاده کنند باید مدارک لازم برای جذب مهاجر را ارائه دهند، همچنین مدارکی دال بر اینکه کار مناسب برای مهاجران وجود دارد ارائه دهند.

رتبه بندی کشورهای مختلف دنیا در زمینه تحصیلات/ کانادا در چه رتبه ای قرار دارد؟
این گزارش بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده توسط US News & World Report و با همکاری BAV و Wharton Y & R میباشد. که رتبه بندی کلی 80 کشور را بر اساس 75 معیار مختلف ارائه می دهد.

در رتبه بندی تحصیلی، انتخاب بهترین کشورها بر اساس معیارهای زیر است:

• نظام آموزشی پیشرفته
• حضور دانشجویان در دانشگاه های این کشور
• سطح بالای نظام آموزشی در آن کشور

طبق گزارش انجام شده، کانادا به دلیل نمرات بالای دانش آموزان در برنامه (OECD (Organisation for Economic Co-operation که برای ارزیابی دانشجویان بین المللی انجام میشود، شناخته شده است.

لیست 20 کشور برتر از نظر تحصیلات در سال 2019 در زیر آمده است:
1. انگلستان
2. ایالات متحده
3. کانادا
4. آلمان
5. فرانسه
6. استرالیا
7. سوئیس
8. سوئد
9. ژاپن
10. هلند
11. دانمارک
12. نروژ
13. نیوزیلند
14. بلژیک
15. فنلاند
16. ایتالیا
17. ایرلند
18. اسپانیا
19. لوکزمبورگ
20. سنگاپور

کبک منفورترین ایالت کانادا شناخته شد
در حالی که کل کانادا کشوری زیبا می باشد، ولی دروغ است اگر بگویید همه مناطق کانادا را به طور یکسان دوست دارید. و به همین ترتیب حتما ایالتی نیز هست که کمترین علاقه را به آن داشته باشید. مطالعات جدیدی که توسط موسسه Angus Reid انجام شده است، جواب این سوال را آشکار میکند.

این تحقیق نشان می دهد در کدام ایالت ها مردم خونگرم تر هستند. طبق یافته ها هرچه به سمت شرق پیش می رویم، مردم از هم دورتر می شوند. یک نکته مشترک بین همه مردم در ایالت های مختلف وجود دارد: همه از کبک متنفر اند.

در این مطالعه مشخص شد 77% مردم ایالت آلبرتا به همسایه خود یعنی ساسکچوان احساس نزدیکی می کنند. 62% مردم ساسکچوان نیز همین احساس را در مورد مانیتوبا دارند. هنگامی که بحث ایالت های متحد پیش می آید، دو ایالت تنها می شوند: بریتیش کلمبیا و کبک.

هنگامی که از مردم بریتیش کلمبیا پرسیده شد مردم کدام ایالت به آنان نزدیک تر و خونگرم تر هستند، قریب به اتفاق مردم جواب دادند "هیچکدام". همچنین تنها 19% از مردم ایالت های دیگر، ساکنین بریتیش کلمبیا را خونگرم می دانستند.

احتمالا الان با خود فکر میکنید از این بدتر نمی شود. خب، نتایج تحقیقات نشان می دهد اکثر مردم کانادا ایالت شرقی خود، کبک، را بسیار غیردوستانه می دانند.

81% مردم آلبرتا اظهار داشتند به کبک احساس نزدیکی نمی کنند. نکته قابل توجه این است که 51% ساکنین کبک نیز همین احساس را در مورد ساکنین آلبرتا دارند. در این نظرسنجی 74% مردم ساسکچوان نیز با آلبرتا موافق بودند.

کتاب متعلق به آدولف هیتلر به آرشیو ملی کانادا پیوست
کتابی متعلق به آدولف هیتلر، که به عقیده دانشمندان حاوی طرح اجرای هولوکاست (Holocaust) در آمریکای شمالی می باشد، هم اکنون در آرشیو ملی کانادا نگه داری می شود.

این کتاب نادر، که در سال 1944 توسط Heinz Kloss، محقق و زبان شناس آلمانی که برای نازی ها کار می کرد، منتشر گشته و تنها تعداد انگشت شماری از آن باقی مانده است، سال گذشته به صورت آنلاین از یک کلکسیونر خصوصی و با هزینه 4500 دلار آمریکایی خریداری و نخستین بار در روز چهارشنبه در اتاوا رونمایی گشت و در روز شنبه، روز یادبود بین المللی هولوکاست، به نمایش عموم درآمد و به جمع 22 میلیون کتاب این آرشیو پیوست.

کارشناسان بر این باورند که این کتاب که در واقع حاوی برنامه و طرح های نازی برای یهودیان دو کشور آلمان و کانادا می باشد، متعلق به کتابخانه عظیم هیتلر در مخفیگاه کوه های آلپ بوده که احتمالا توسط سربازان متخاصم یا صاحبنظرانی که از این مکان دیدن کرده اند، نابود گشته است.

لازم به ذکر است که این کتاب در حالی به نمایش گذاشته می شود که بنا بر گزارش و هشدار رسانه ها، نفرت کانادایی ها نسبت به هلوکاست و یهودیان رو به افزایش می باشد.

در پی گفته های فوق، روز پنج شنبه سردبیران مجله Your Ward News، به جرم نشر تصاویر زنان و شخصیت های یهودی محکوم گشته که از نظر قاضی مربوطه " ترویج بی رحمانه نفرت" خوانده شد. البته این محاکمه در پی تحقیقی صورت گرفت که طی آن مشخص گشته بود بیش از نیمی از بزرگسالان کانادایی از کشتار 6 میلیون یهودی در کشتار هلوکاست نامطلع بوده و دو سوم جوانان نیز از جزئیات این رویداد بی خبر می باشند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز