توماج صالحی به شش سال و سه ماه حبس محکوم شد

Submitted on Mon, 07/10/2023 - 05:03

وکیل توماج صالحی، روز دوشنبه ۱۹ تیر، اعلام کرد: حکم دادگاه بدوی توماج صالحی، خواننده رپ که در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت شد، به وی ابلاغ شده است.

به گفته رزا اعتماد انصاری، وکیل توماج صالحی، بر أساس حکم دادگاه بدوی، «از بابت اتهام افساد فی الارض به ۶ سال و ۳ ماه حبس محکوم شده است». این حکم بر أساس ابلاغیه دادگاه بدوی، شامل «مجازات اشد» در قبال توماج صالحی است که به گفته وکیل این خواننده معترض، با «احتساب ایام فعلی بازداشت، اجرایی خواهد شد».

توماج صالحی، بر أساس حکم دادگاه بدوی، «از اتهامات توهین به بنیان‌گذار انقلاب و رهبری و ارتباط با دول متخاصم تبرئه شده است».

 رزا اعتماد انصاری، در ادامه افزوده است: «رای صادره به عقیده ما رای خوبی است. توماج صالحی از امروز (دوشنبه ۱۹ تیر) به بند عمومی زندان منتقل شد. او پیش از این در انفرادی بود».

وکیل توماج صالحی، در ادامه، با اشاره به «مجازات‌های تکمیلی» برای موکلش، گفت: «توماج صالحی همچنین در راستای اعمال مجازات‌های تکمیلی از تاریخ قطعیت حکم به مدت ۲ سال، ممنوع الخروج شده و پاسپورتش ابطال خواهد شد».

بر أساس حکم دادگاه بدوی، توماج صالحی «از هرگونه فعالیت، تهیه و تولید آثار موسیقی و خوانندگی به مدت ۲ سال محروم شده است».

این خواننده معترض، همچنین «به مدت ۲ سال به حضور در دوره‌های مدیریت رفتار و مهارت دانش که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستانی اصفهان برگزار می‌شود، ملزم شده است».

به گفته رزا اعتماد انصاری، «براساس رای دادگاه، توماج صالحی باید گواهی پایان دوره این کلاس‌ها را به واحد اجرای احکام کیفری ارائه کند».

توماج صالحی، خواننده رپ، در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی، از جمهوری اسلامی با ترانه‌های خود انتقاداتی شدیدی می‌نمود. این خواننده معترض در روز هشتم آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری، بازداشت شد و تا روز دوشنبه ۱۹ تیر در انفرادی به سر می‌برد.

برخی از منابع، هفته گذشته، از کاهش حکم اعدام توماج صالحی به حبس خبر داده بودند. 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز