ترودو قصد دارد در سال آینده مالیات ها را افزایش دهد و جیب کانادایی ها را خالی کند

Submitted on Mon, 01/01/2024 - 22:20

مالیات دهندگان کانادایی، برای سال مالیاتی جدید آماده شوید.

بر اساس مقاله ای از فرانکو ترازانو، ستون نویس "تورنتو استار"، در سال جدید، نخست وزیر ترودو با افزایش مالیات بر حقوق، مالیات کربن و مالیات الکل، جیب کانادایی ها را بیشتر خالی خواهد کرد.

کانادایی ها به دلیل افزایش اجباری کمک های طرح بازنشستگی کانادا (CPP) و بیمه اشتغال (EI) مالیات بر حقوق و دستمزد بیشتری پرداخت خواهند کرد.

اگر درآمد سالانه شما 73200 دلار یا بیشتر باشد، در سال ۲۰۲۴،برای کل صورت حساب مالیاتی ۵۱۰۴دلار به میزان ۳۴۷ دلار اضافی مالیات بر حقوق و دستمزد پرداخت خواهید کرد. کارفرمای شما نیز در سال جدید مجبور به پرداخت ۵۵۲۴ دلار خواهد شد.

دولت فدرال مالیات جدیدی به نام «CPP2» وضع می کند. CPP اولیه ۶ درصد مالیات بر درآمد کارگران مهاجر بود و حد بالای درآمد مشمول مالیات ۶۸۵۰۰ دلار می شد. CPP2 جدید این آستانه را افزایش می دهد و مالیات ۴ درصدی را بر درآمد اضافی اعمال می کند که سقف بالای درآمد مشمول مالیات به ۷۳۲۰۰ دلار می رسد.

در این مقاله آمده است که ترودو دوست دارد ادعا کند که "در تلاش است تا زندگی را مقرون به صرفه تر کند." اما او همچنین مالیاتی را مطرح کرد که مستقیماً زندگی را گران‌تر می‌کند.

مالیات کربن
در سرتاسر کشور پهناور و سرد ما، مالیات کربن، قیمت بنزین، گازوئیل و سوخت گرمایشی خانه را افزایش می دهد و همچنین خواربارفروشی ها را گران می کند، زیرا هزینه ها را برای کشاورزانی که غذا تولید می کنند و کامیون دارانی که آن را تحویل می دهند افزایش می دهد.

به گفته مقامات بودجه کنگره، حتی پس از تخفیف مالیات کربن، مالیات کربن تا سال ۲۰۲۴ به طور متوسط ​​تا ۹۱۱ دلار برای خانواده هزینه خواهد داشت.

مالیات خدمات دیجیتال
دولت فدرال همچنین قصد دارد مالیات خدمات دیجیتال را وضع کند. مالیات جدید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، شرکت‌های فعال در بازارهای دیجیتال و کسب‌وکارهایی که از تبلیغات آنلاین درآمدزایی می‌کنند، مانند آمازون، گوگل، فیس‌بوک، اوبر و Airbnb را هدف قرار می‌دهد.

مصرف کنندگان باید انتظار داشته باشند که در نتیجه مالیات، قیمت های بالاتری را پرداخت کنند. در فرانسه به دلیل مالیات ۳ درصدی خدمات دیجیتال، کمپانی آمازون حق کمیسیون را به همان میزان به تامین کنندگان فرانسوی افزایش داد.

مالیات الکل
اگر این همه افزایش مالیات باعث شود جرعه ای شراب بنوشید، بخشیده خواهید شد.

اما وقتی Blue، یک بطریPinot یا یک لیوان rum را تحویل می‌گیرید، ترودو با افزایش مالیات بر الکل، ۴/۷ درصد دیگر از شما استخراج می‌کند.

انتظار می رود در سال آینده افزایش مالیات الکل فدرال برای مالیات دهندگان نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشته باشد. در کانادا، مالیات نیمی از قیمت آبجو، ۶۵ درصد قیمت شراب و بیش از سه چهارم قیمت مشروبات الکلی را تشکیل می دهد.

این مقاله بیان می‌کرد که درست زمانی که ترودو مالیات‌ها را افزایش می‌داد، بسیاری از کشورهای دیگر نیز تسهیلاتی ارائه می‌کردند.

فدراسیون مالیات دهندگان کانادا ۵۱ دولت را شناسایی کرد که در طول همه گیری ، تخفیف مالیاتی یا بار تورم را کاهش می دهند. این دولت ها شامل بیش از نیمی از کشورهای گروه هفت (G7) و گروه 20 (G20) و دو سوم کشورهای عضو OECD هستند.

دولت های استانی در سراسر کشور، صرف نظر از وابستگی سیاسی، نیز کمک می کنند.

دولت NDP مانیتوبا در سال جدید مالیات سوخت را تعلیق خواهد کرد. کاهش مالیات بر گاز توسط دولت محافظه‌کار مترقی انتاریو تا ماه جون ۲۰۲۴ حدود ۱۸۵ دلار برای خانوارهایی که مینی‌ون و وانت بار دارند، صرفه‌جویی می‌کند. لیبرال های نیوفاندلند و لابرادور مالیات گاز را ۸ سنت در لیتر کاهش دادند.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز،‌ دولت آلبرتا متعهد شده است که مالیات بر درآمد شخصی را کاهش دهد و قانونی را تصویب کرده است که دولت را ملزم می کند قبل از افزایش مالیات بر درآمد یا کسب و کار رای گیری کند. تخفیف مالیات بر درآمد منیتوبا می تواند بیش از ۲۰۰۰ دلار برای هر مالیات دهنده صرفه جویی کند. کبک نرخ های دو دسته اول مالیات بر درآمد را کاهش داده است. نیوبرانزویک تخفیف قابل توجهی از مالیات بر درآمد را در سال ۲۰۲۳ اعمال کرده است. معافیت مالیات بر درآمد جزیره پرنس ادوارد ۲۰۰ دلار برای مالیات دهندگان طبقه متوسط ​​صرفه جویی می کند.

این مقاله با اشاره به این نکته پایان می‌یابد که برای ترودو، سریع‌ترین، ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن تمام زمینه‌های زندگی این است که سیاست‌های مالیاتی بالای خود را کنار بگذارد و پول بیشتری برای کانادایی‌ها بگذارد.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز