ترکیه یورش پلیس به مسجدالاقصی را محکوم کرد و خواستار فشار بین‌المللی بر اسرائیل شد

Submitted on پ., 04/06/2023 - 03:56

طبق گزارش میدل ایست مانیتور، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری آناتولی، یورش پلیس اسرائیل به مسجدالاقصی را «با شدیدترین الفاظ محکوم کرد».

ابراهیم کالین با اشاره به اعتراضات اسرائیل بر سر اصلاحات قضایی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، می‌خواهد از حملات اخیر برای «سرپوش گذاشتن بر مخمصه داخلی» اسرائیل استفاده کند.

افزون بر اظهارات سخنگوی رئیس‌جمهوری ترکیه، وزارت امور خارجه این کشور نیز با انتشار بیانیه‌ای، یورش نیروهای پلیس به مسجدالاقصی و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی در اثر  این را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه افزود که حمله نیروهای پلیس اسرائیل به «نمازگزاران در مسجدالاقصی به هیچ وجه قابل قبول نیست» و تاکید کرد که چنین اقداماتی «ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها» در منطقه شود.

خبر اخیر در حالیست که پلیس اسرائیل پس از ناآرامی‌های شب گذشته، بامداد روز چهارشنبه به مسجدالاقصی در بیت‌المقدس یورش برد و اقدام به پرتاب بمب‌های صوتی به داخل مسجد کرد.

طبق آمار خبرگزاری آسوشیتدپرس، شماری از فلسطینی‌های نمازگزار در اثر این حمله زخمی شدند. همچنین، بیش از ۳۵۰ فلسطینی در محوطه مسجدالاقصی توسط پلیس اسرائیل بازداشت شدند.

یورش پلیس اسرائیل  در مسجدالاقصی پیش از اواسط ماه رمضان و زمانی که یهودیان برای جشن عید پسح آماده می‌شدند، رخ داده است. مسجدالاقصی یکی از مکان‌ها مقدس در اسلام است و محوطه این مسجد که  کوه معبد در آن قرار دارد، مقدس‌ترین مکان برای یهودیان به شمار می‌رود.

WARNING: GRAPHIC CONTENTIsraeli police raid Jerusalem's Al-Aqsa mosque to try to clear groups it said were barricaded inside, leading to clashes with worshippers and triggering an exchange of crossborder fire with Gaza https://t.co/AIAqdpMnmp pic.twitter.com/GI2RbBVEtJ

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز