تحقیقات کانادایی‌ها نقش جدیدی را برای تلومرها آشکار کرد

Submitted on جمعه, 11/12/2021 - 01:17

تحقیقات کانادایی‌ها نقش جدیدی را برای تلومرها آشکار کرد

تمام افراد پیر می‌شوند و تاثیراتی از آن می‌گیرند بر همین اساس تاکنون تحقیقات زیادی در این رابطه انجام شده است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، یکی از نکات اصلی مورد توجه در زیست شناسی ضد‌پیری تلومرها هستند و اخیرا نیز دانشمندان کانادایی دریافته‌اند که تلومرها در رابطه با پیری نسبت به آنچه قبلا تصور می‌شد نقشی متفاوت ایفا می‌کنند.

با هر تقسیم سلولی تکه‌ای از تلومر فرسایش می‌یابد و زمانی که خیلی کوتاه می‌شود، تقسیم سلولی به طور کامل متوقف و وارد یک حالت خفته به نام پیری می‌شود.

انباشته شدن این سلول‌های پیر، نیز طیف وسیعی از علائم پیری مانند ضعف و بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را در فرد بروز می‌دهند.

این تیم دریافته‌اند که به نظر نمی‌رسد تلومرها تقسیم سلولی را برای جلوگیری آسیب به ژنوم متوقف کنند. در عوض، تجمع آن آسیب‌های دی.ان.ای چیزی است که باعث پیری می‌شود.

وی افزود: موضوعی که در تحقیق ما معلوم شد این است که برخلاف آنچه تصور می‌شد، سلول های پیر دارای ژنوم غیر‌طبیعی هستند. در واقع، تقسیم سلولی ناشی از اختلال عملکرد تلومر آنقدر ناپایدار است که منجر به ایجاد نقص‌های ژنتیکی می‌شود.

رودیر تصریح کرد: این یک انحراف از مدل‌های فعلی است، اما در اصل یافته جدید فقط وسیله‌ای متفاوت برای همان هدف است.

طول تلومر هنوز با پیری مرتبط است و یافتن راه‌هایی برای ترمیم آن‌ها همچنان می‌تواند درمان‌های ضد پیری جدیدی را به همراه داشته باشد، همانطور که می‌تواند سلول‌های پیر را پاکسازی یا جوان‌سازی کند.

چگونه خواب می‌تواند بر تلومرهای شما تاثیر بگذارد

محققان مونترال خبر دادند  پیشرفت‌های قابل توجه در حل مشکلات بچه دار شدن زنان سن بالا 

منبع: newatlas

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز